SME
Utorok, 21. marec, 2023 | Meniny má Blahoslav
reklama

Podľa štatistiky sú autonómne autá oveľa bezpečnejšie

Autonómne autá od spoločnosti Google za šesť rokov najazdili 1,6 milióna km v autonómnom režime a dostali sa do 11 menších kolízií.

(Zdroj: Google)

Autonómne autá od spoločnosti Google sa za šesť rokov prevádzky dostali len do 11 menších kolízií a pritom celkovo najazdili 2,7 milióna km. Z nich boli 1,6 milióna km v autonómnom režime. Informuje agentúra DPA.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čísla ukazujú, že tieto autá sú oveľa bezpečnejšie, ale nedá sa dosiahnuť, aby sa v cestnej doprave úplne zamedzilo pokriveniu plechov na vozidlách. Podstatné však je to, že k havárii nedošlo v ani jednom prípade z viny autonómneho vozidla a ani jedna osoba neutrpela zranenie.

Technika zvládla aj chyba ostatných účastníkov premávky

Autu Google, ako povedal jeho šéfkonštruktér Chris Urmson, sa sedemkrát postavili do cesty iné dopravné prostriedky. Trom oškreli boky a v jednom prípade doň narazilo auto zozadu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Urmson tvrdí, že keď človek strávi dosť času na cestách, dôjde občas k nehode bez ohľadu na to, či je v ňom šofér, alebo či jazdí bez neho.

Urmson neuviedol, koľko nehôd sa prihodilo, keď bolo vyše 20 vozidiel Google v autonómnom režime. Hovoril však o nehodách, ktorým autá vybavené technikou nehodám zabránili.

Technika nezlyhala, keď motocyklisti alebo iné autá prešli na križovatke na červenú v čase, keď autonómne auto už malo zelenú. Autá Google sú naprogramované tak, že aj keď majú zelenú, ešte chvíľku čakajú, kým sa uvedú do pohybu.

Google verí bezpečnosti autonómnych áut

Spoločnosť Google predstavila verejnosti svoje prvé auto vybavené radarmi a senzormi na jeseň roku 2010. Odvtedy sa rovnakými projektmi začali zaoberať aj výrobcovia tradičných vozidiel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pred pár dňami svoje nákladné autonómne auto predviedol verejnosti nemecký koncern Daimler. Experti predpokladajú, že sa na cesty dostane vo veľkom počte okolo roku 2020. Dovtedy sa však musí ešte vyjasniť veľa právnych otázok.

Google montuje do svojich áut elektroniku od jej iných výrobcov, napríklad Toyoty.

Google sa nevzdáva názoru, že autonómne autá budú na cestách oveľa bezpečnejšie než tradičné autá s vodičmi. Ich chyby totiž zapríčiňujú na cestách až 90 % nehôd.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49%
  3. Neviditeľná technológia vás ochráni pred podvodom, stačí si ju v mobile aktivovať
  4. Bývanie, ktoré má všetkých "5P"
  5. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  6. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  7. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  8. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  1. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  2. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  3. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  4. Spoločnosť AGEL SK a VŠZaSP podpísali zmluvu o spolupráci
  5. Čo všetko potrebujete vedieť, ak chcete tehlovú fasádu
  6. Bývanie, ktoré má všetkých "5P"
  7. Nový e-book od BaseLinker Kompletný sprievodca po marketplacoch
  8. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  1. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 13 511
  2. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 044
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 933
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 013
  5. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 7 702
  6. Aké sú NAJ slovenské chute? Prezradili ich známi výrobcovia 5 385
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 087
  8. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 605
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Martin Krsak: Žiť treba v krajine, kde je všetko najdrahšie na svete
  2. Rastislav Puchala: Ohavnosť spustošenia
  3. Martin Šuraba: Symbol Radara
  4. Irena Šimuneková: Horné Lefantovce
  5. Tomáš Mihalík: Halóó, je tu niekto? Či už je každý po smrti?
  6. Robert Štepaník: diel 85 - rubrika: moje najhranejšie (v januári a februári 2023)
  7. Radovan Čičvara: Kajať sa za katastrofu v Iraku? To choďte radšej do kostola.
  8. Aliancia NIE RAKOVINE: Pomáhame. Aj vďaka vám.
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 6 882
  2. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 6 164
  3. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 5 743
  4. Miroslav Žiak: Drogy ako biznis pre vyvolených na Slovensku? 3 266
  5. Michael Achberger: Chudni rýchlo: Tieto cviky ti pomôžu spaľovať tuky efektívne! 3 076
  6. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 485
  7. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 343
  8. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 2 256
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu