Autonómne autá od spoločnosti Google sa za šesť rokov prevádzky dostali len do 11 menších kolízií a pritom celkovo najazdili 2,7 milióna km. Z nich boli 1,6 milióna km v autonómnom režime. Informuje agentúra DPA.
Čísla ukazujú, že tieto autá sú oveľa bezpečnejšie, ale nedá sa dosiahnuť, aby sa v cestnej doprave úplne zamedzilo pokriveniu plechov na vozidlách. Podstatné však je to, že k havárii nedošlo v ani jednom prípade z viny autonómneho vozidla a ani jedna osoba neutrpela zranenie.
Technika zvládla aj chyba ostatných účastníkov premávky
Autu Google, ako povedal jeho šéfkonštruktér Chris Urmson, sa sedemkrát postavili do cesty iné dopravné prostriedky. Trom oškreli boky a v jednom prípade doň narazilo auto zozadu.
Urmson tvrdí, že keď človek strávi dosť času na cestách, dôjde občas k nehode bez ohľadu na to, či je v ňom šofér, alebo či jazdí bez neho.
Urmson neuviedol, koľko nehôd sa prihodilo, keď bolo vyše 20 vozidiel Google v autonómnom režime. Hovoril však o nehodách, ktorým autá vybavené technikou nehodám zabránili.
Technika nezlyhala, keď motocyklisti alebo iné autá prešli na križovatke na červenú v čase, keď autonómne auto už malo zelenú. Autá Google sú naprogramované tak, že aj keď majú zelenú, ešte chvíľku čakajú, kým sa uvedú do pohybu.
Google verí bezpečnosti autonómnych áut
Spoločnosť Google predstavila verejnosti svoje prvé auto vybavené radarmi a senzormi na jeseň roku 2010. Odvtedy sa rovnakými projektmi začali zaoberať aj výrobcovia tradičných vozidiel.
Pred pár dňami svoje nákladné autonómne auto predviedol verejnosti nemecký koncern Daimler. Experti predpokladajú, že sa na cesty dostane vo veľkom počte okolo roku 2020. Dovtedy sa však musí ešte vyjasniť veľa právnych otázok.
Google montuje do svojich áut elektroniku od jej iných výrobcov, napríklad Toyoty.
Google sa nevzdáva názoru, že autonómne autá budú na cestách oveľa bezpečnejšie než tradičné autá s vodičmi. Ich chyby totiž zapríčiňujú na cestách až 90 % nehôd.