SME
Streda, 21. október, 2020 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Slovensko potrebuje ďalšie centrá bezpečnej jazdy

Po škole bezpečnej jazdy na Slovakia Ringu a rozbehnutom projekte Mihyringu v Košiciach sa o slovo hlási aj Žilina.

Na Slovensku zatiaľ funguje jediné profesionálne tréningové centrum bezpečnej jazdy - Driving Academy na Slovakia Ringu. V procese výstavby je momentálne košický motoristický areál Mihyring.Na Slovensku zatiaľ funguje jediné profesionálne tréningové centrum bezpečnej jazdy - Driving Academy na Slovakia Ringu. V procese výstavby je momentálne košický motoristický areál Mihyring. (Zdroj: Rastislav Chvála)

Výskumný ústav dopravný (VÚD), a.s., Žilina chce do konca roku 2016 vybudovať v okolí mesta Tréningové centrum bezpečnej jazdy. Podľa generálneho riaditeľa VÚD Ľubomíra Palčáka má centrum pomôcť začínajúcim vodičom získavať zručnosti.

Z pohľadu bezpečnosti dopravy je podľa neho dlhodobo veľkým problémom neskúsenosť mladých vodičov. "Čísla ukazujú, že mladí vodiči, s oprávnením do jedného až dvoch rokov, spôsobujú veľké množstvo dopravných nehôd.

Nemajú dnes problém urobiť si vodičský preukaz, majú ľahkú dostupnosť výkonných áut. Ale nemajú natoľko vyvinuté skúsenosti, aby sa na ceste vedeli správať.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Je tam malá sebareflexia, predvádzanie sa pred kamarátmi. A cieľom centra bezpečnej jazdy je, aby práve začínajúci vodiči získali zručnosť," povedal Palčák.

Zavedenie tréningových centier zníži úmrtnosť na cestách

Doplnil, že začlenenie tréningových centier bezpečnej jazdy do prípravy začínajúcich vodičov pomohlo v zahraničí nielen znížiť počet dopravných nehôd, ale aj dopravných nehôd s ťažkými zraneniami a smrťou.

"V mnohých krajinách sú už takéto tréningové centrá vybudované a sú povinné. Čísla hovoria, že keby sme to premietli na slovenské pomery, tak by mohlo byť na cestách až o 74 mŕtvych menej. Čo je veľmi zaujímavé číslo a myslím si, že tým by sme splnili naše záväzky voči Európskej únii zvyšovať bezpečnosť na cestách," uviedol generálny riaditeľ VÚD.

Skryť Vypnúť reklamu

Upozornil aj na zahraničné skúsenosti, ktoré ukázali, že budovanie centier bezpečnej jazdy by malo byť regulované.

Pre Slovensko by bolo ideálnych šesť centier

"V Rakúsku to bolo neregulované a vzniklo veľa takýchto centier, ktoré musia ekonomicky prežiť. Ak tam nie je dostatočný počet adeptov, kvalita výcviku potom ide dole. Osobne si myslím, že pre Slovensko je ideálne, aby vzniklo šesť centier. Aby tam bola dostupnosť zo všetkých regiónov," dodal Palčák.

Tréningové centrum bezpečnej jazdy by malo preveriť vodičov na troch moduloch: rovnej ploche, kruhovej ploche a odtrhovej plošine. VÚD ho chce vybudovať zo súkromných zdrojov.

"Zvažujeme aj možnosť využiť eurofondy, ale zatiaľ nevidím nijaký priestor. Začali sme prípravu projektu, priestor na takéto centrum musí byť päť šesť hektárov. Koncom tohto roka by sme chceli pristúpiť k budovaniu. Odhadovaná doba budovania centra je trištvrte roka. Ak by všetko išlo dobre, do konca budúceho roka by sme chceli mať centrum hotové," uzatvoril generálny riaditeľ VÚD.

Skryť Vypnúť reklamu

V nasledujúcich videách si môžete pozrieť ukážky z jázd začiatočníkov v centre bezpečnej jazdy Driving Academy.

Načítavam video...

Načítavam video...

Načítavam video...

Načítavam video...

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  2. Vitajte v postapokalyptickom svete
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  5. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  6. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  7. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  8. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  9. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  10. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  1. Úprava osobného motorového vozidla
  2. Important information for Brazilians living in Slovakia
  3. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  4. Vitajte v postapokalyptickom svete
  5. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  6. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  7. Päť chýb pri zateplení strechy
  8. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  9. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  10. Prebudili ste sa už v sude, sene alebo teepee? Je to zážitok!
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 30 546
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 16 500
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 14 276
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 568
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 806
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 700
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 641
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 370
  9. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 197
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 174
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pacientov s covidom budú musieť zrejme zakrátko voziť do ich nemocníc, lebo bojnická bola v utorok už plná.

Na Slovensku pribudlo 17 potvrdených úmrtí na pľúcnu formu COVID-19

Podporu umelej pľúcnej ventilácie potrebuje 58 ľudí.

Ilustračné foto
Podcast Dobré Ráno.
Stĺpček Jakuba Fila

Najväčšie riziko dnešných dní - vystresovaný národ stratí dôveru v inštitúcie

Všetci rozumieme, že situácia je vážna.

Jakub Filo.

Neprehliadnite tiež

Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson

Z Renaultu Mégane sa stane elektrický crossover

Spaľovacie motory budú už minulosťou.

Renault Mégane eVision Concept