Slovensko potrebuje ďalšie centrá bezpečnej jazdy

Po škole bezpečnej jazdy na Slovakia Ringu a rozbehnutom projekte Mihyringu v Košiciach sa o slovo hlási aj Žilina.

Na Slovensku zatiaľ funguje jediné profesionálne tréningové centrum bezpečnej jazdy - Driving Academy na Slovakia Ringu. V procese výstavby je momentálne košický motoristický areál Mihyring.(Zdroj: Rastislav Chvála)

Výskumný ústav dopravný (VÚD), a.s., Žilina chce do konca roku 2016 vybudovať v okolí mesta Tréningové centrum bezpečnej jazdy. Podľa generálneho riaditeľa VÚD Ľubomíra Palčáka má centrum pomôcť začínajúcim vodičom získavať zručnosti.

Z pohľadu bezpečnosti dopravy je podľa neho dlhodobo veľkým problémom neskúsenosť mladých vodičov. "Čísla ukazujú, že mladí vodiči, s oprávnením do jedného až dvoch rokov, spôsobujú veľké množstvo dopravných nehôd.

Nemajú dnes problém urobiť si vodičský preukaz, majú ľahkú dostupnosť výkonných áut. Ale nemajú natoľko vyvinuté skúsenosti, aby sa na ceste vedeli správať.

Článok pokračuje pod video reklamou

Je tam malá sebareflexia, predvádzanie sa pred kamarátmi. A cieľom centra bezpečnej jazdy je, aby práve začínajúci vodiči získali zručnosť," povedal Palčák.

Zavedenie tréningových centier zníži úmrtnosť na cestách

Doplnil, že začlenenie tréningových centier bezpečnej jazdy do prípravy začínajúcich vodičov pomohlo v zahraničí nielen znížiť počet dopravných nehôd, ale aj dopravných nehôd s ťažkými zraneniami a smrťou.

"V mnohých krajinách sú už takéto tréningové centrá vybudované a sú povinné. Čísla hovoria, že keby sme to premietli na slovenské pomery, tak by mohlo byť na cestách až o 74 mŕtvych menej. Čo je veľmi zaujímavé číslo a myslím si, že tým by sme splnili naše záväzky voči Európskej únii zvyšovať bezpečnosť na cestách," uviedol generálny riaditeľ VÚD.

Upozornil aj na zahraničné skúsenosti, ktoré ukázali, že budovanie centier bezpečnej jazdy by malo byť regulované.

Pre Slovensko by bolo ideálnych šesť centier

"V Rakúsku to bolo neregulované a vzniklo veľa takýchto centier, ktoré musia ekonomicky prežiť. Ak tam nie je dostatočný počet adeptov, kvalita výcviku potom ide dole. Osobne si myslím, že pre Slovensko je ideálne, aby vzniklo šesť centier. Aby tam bola dostupnosť zo všetkých regiónov," dodal Palčák.

Tréningové centrum bezpečnej jazdy by malo preveriť vodičov na troch moduloch: rovnej ploche, kruhovej ploche a odtrhovej plošine. VÚD ho chce vybudovať zo súkromných zdrojov.

"Zvažujeme aj možnosť využiť eurofondy, ale zatiaľ nevidím nijaký priestor. Začali sme prípravu projektu, priestor na takéto centrum musí byť päť šesť hektárov. Koncom tohto roka by sme chceli pristúpiť k budovaniu. Odhadovaná doba budovania centra je trištvrte roka. Ak by všetko išlo dobre, do konca budúceho roka by sme chceli mať centrum hotové," uzatvoril generálny riaditeľ VÚD.

V nasledujúcich videách si môžete pozrieť ukážky z jázd začiatočníkov v centre bezpečnej jazdy Driving Academy.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 33 530
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 945
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 216
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 382
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 935
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 931
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 690
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 494
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 289
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 790