SME
Nedeľa, 29. máj, 2022 | Meniny má Vilma

Slovensko potrebuje ďalšie centrá bezpečnej jazdy

Po škole bezpečnej jazdy na Slovakia Ringu a rozbehnutom projekte Mihyringu v Košiciach sa o slovo hlási aj Žilina.

Na Slovensku zatiaľ funguje jediné profesionálne tréningové centrum bezpečnej jazdy - Driving Academy na Slovakia Ringu. V procese výstavby je momentálne košický motoristický areál Mihyring.Na Slovensku zatiaľ funguje jediné profesionálne tréningové centrum bezpečnej jazdy - Driving Academy na Slovakia Ringu. V procese výstavby je momentálne košický motoristický areál Mihyring. (Zdroj: Rastislav Chvála)

Výskumný ústav dopravný (VÚD), a.s., Žilina chce do konca roku 2016 vybudovať v okolí mesta Tréningové centrum bezpečnej jazdy. Podľa generálneho riaditeľa VÚD Ľubomíra Palčáka má centrum pomôcť začínajúcim vodičom získavať zručnosti.

Z pohľadu bezpečnosti dopravy je podľa neho dlhodobo veľkým problémom neskúsenosť mladých vodičov. "Čísla ukazujú, že mladí vodiči, s oprávnením do jedného až dvoch rokov, spôsobujú veľké množstvo dopravných nehôd.

Nemajú dnes problém urobiť si vodičský preukaz, majú ľahkú dostupnosť výkonných áut. Ale nemajú natoľko vyvinuté skúsenosti, aby sa na ceste vedeli správať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Je tam malá sebareflexia, predvádzanie sa pred kamarátmi. A cieľom centra bezpečnej jazdy je, aby práve začínajúci vodiči získali zručnosť," povedal Palčák.

Zavedenie tréningových centier zníži úmrtnosť na cestách

Doplnil, že začlenenie tréningových centier bezpečnej jazdy do prípravy začínajúcich vodičov pomohlo v zahraničí nielen znížiť počet dopravných nehôd, ale aj dopravných nehôd s ťažkými zraneniami a smrťou.

"V mnohých krajinách sú už takéto tréningové centrá vybudované a sú povinné. Čísla hovoria, že keby sme to premietli na slovenské pomery, tak by mohlo byť na cestách až o 74 mŕtvych menej. Čo je veľmi zaujímavé číslo a myslím si, že tým by sme splnili naše záväzky voči Európskej únii zvyšovať bezpečnosť na cestách," uviedol generálny riaditeľ VÚD.

SkryťVypnúť reklamu

Upozornil aj na zahraničné skúsenosti, ktoré ukázali, že budovanie centier bezpečnej jazdy by malo byť regulované.

Pre Slovensko by bolo ideálnych šesť centier

"V Rakúsku to bolo neregulované a vzniklo veľa takýchto centier, ktoré musia ekonomicky prežiť. Ak tam nie je dostatočný počet adeptov, kvalita výcviku potom ide dole. Osobne si myslím, že pre Slovensko je ideálne, aby vzniklo šesť centier. Aby tam bola dostupnosť zo všetkých regiónov," dodal Palčák.

Tréningové centrum bezpečnej jazdy by malo preveriť vodičov na troch moduloch: rovnej ploche, kruhovej ploche a odtrhovej plošine. VÚD ho chce vybudovať zo súkromných zdrojov.

"Zvažujeme aj možnosť využiť eurofondy, ale zatiaľ nevidím nijaký priestor. Začali sme prípravu projektu, priestor na takéto centrum musí byť päť šesť hektárov. Koncom tohto roka by sme chceli pristúpiť k budovaniu. Odhadovaná doba budovania centra je trištvrte roka. Ak by všetko išlo dobre, do konca budúceho roka by sme chceli mať centrum hotové," uzatvoril generálny riaditeľ VÚD.

SkryťVypnúť reklamu

V nasledujúcich videách si môžete pozrieť ukážky z jázd začiatočníkov v centre bezpečnej jazdy Driving Academy.

Načítavam video...

Načítavam video...

Načítavam video...

Načítavam video...

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách
  2. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete?
  3. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov?
  4. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná!
  5. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu
  6. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných
  7. Bratislavský realitný trh oživí GALVANIA rezidencie
  8. Slovenských tridsiatnikov láka zakladanie fondov
  1. Herec Karel Zima: Táto kamera do auta vám vydrží roky: MIO!
  2. Poškriabali vám auto, keď ste niekde parkovali?
  3. Ako si vyberať pohodlnú obuv nielen do práce? Toto sú naše tipy!
  4. Agresívne brzdenie alebo poistný podvod? Mal palubnú kameru!
  5. Darček na Deň detí? Repasovaný telefón môže byť skvelou voľbou
  6. Zdravé zateplenie za jeden deň: čo neviete o fúkanej izolácii
  7. Wüstenrot minulý rok úspešne naštartoval nový obchodný model
  8. Dve zľavy na jedného: Toto predĺženie v PLANEO je vaša šanca!
  1. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných 15 033
  2. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete? 7 507
  3. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu 6 549
  4. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov? 5 674
  5. Ako umocniť svoju lásku k Chorvátsku? Vlastným apartmánom! 2 015
  6. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách 1 882
  7. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná! 1 319
  8. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie 1 305
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

BMW i4 M50

Prvé elektrické M kombinuje absurdné zrýchlenie s tichým komfortom.


27. máj
Naložená dodávka na prívese. Napokon sa na Ukrajinu dostala.

Slzy, smiech a sedem hodín na colnici.


27. máj
Ford Tourneo Connect

Novinka je dvojčaťom Volkswagenu Caddy.


27. máj
Škoda Afriq

Pretekárske auto postavili za štyri mesiace.


25. máj

Blogy SME

  1. Lórant Kulík: Filatelia: Na inauguráciu poštovej známky Košicko-bohumínskej železnice sa prišiel pozrieť aj turistický sprievodca a spisovateľ Milan Kolcun
  2. Miroslav Kocúr: Hitler, Heydrich, Tiso - traja kamaráti a ich dnešní "kamaráti"
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
  4. Anton Kaiser: Cnosť žije aj po smrti
  5. Anna Miľanová: Nu, što ty glupaja ptica!?
  6. Miro Jankes: Májový výber (2022)
  7. Helena Smihulova Laucikova: Májové snenie
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
  1. Ján Valchár: Bitka pri Cušime, Admirál Kuznecov alebo dve frašky ruskej flotily 11 950
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 9 763
  3. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 4 430
  4. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa 4 215
  5. Jana Melišová: Oplatí sa žiť na dlh? 2 828
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 2 713
  7. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám? 2 631
  8. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 2 254
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
  2. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
  3. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
  4. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  6. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  7. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  8. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
SkryťZatvoriť reklamu