Šumy o príchode Alfy Romeo Giulia naberali v posledných týždňoch výrazne na intenzite, čo bolo neklamným znakom, že jej predstavenie sa blíži.
Oficiálna prezentácia pred zástupcami médií sa konala tento týždeň v stredu v múzeu Alfa Romeo v Arese neďaleko Milána.
Nie náhodou si zvolila automobilka dátum 24. jún 2015. V tento deň oslavovala značka 105 rokov výroby vozidiel. Predstavenie automobilovej novinky bolo tradične taliansky emocionálne. Emóciami má prekypovať aj samotné auto.
Video z predstavenia Alfy Romeo Giulia.
Šéf Alfy Harald Wester sa nechal počuť, že nik z konkurencie nie je schopný vyrábať tak na vodiča zamerané a emócie vzbudzujúce autá ako Alfa. Prémiové vozidlá súčasnosti sú podľa neho nudné.
Prednedávnom označil podľa portálu autocar.co.uk nemecké prémiové modely za chladné.
Harald Wester uznal, že posledné vozidlá z dielne talianskeho výrobcu nerešpektovali minulosť značky, takže ich bolo potrebné prerobiť od podlahy. S modelom Giulia má dôjsť k renesancii.
Vývoj nových vozidiel Alfa Romeo musí zohľadniť päť dôležitých bodov: rozloženie hmotnosti na nápravy v pomere 50/50, inovatívne motory, najlepší pomer výkonu a hmotnosti, unikátne technické riešenia a chýbať samozrejme nesmie taliansky dizajn.
To všetko dokopy vyjadruje taliansky výraz “La meccanica delle emozioni“. Aj keď to na prvé počutie znie iba ako marketingová fráza, Alfa sa týchto bodov v prípade modelu Giulia naozaj pridržiava.
Týka sa to minimálne rozloženia hmotnosti na nápravy a vynikajúceho pomeru hmotnosti a výkonu 3 kg/k. Tento pomer platí pre športovú verziu Quadrifoglio, nového konkurenta pre BMW M3.
Výkon 375 kW (510k) vystrelí auto z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 3,9 s. Podľa talianskeho výrobcu má byť benzínový šesťvalec s objemom 3,0 l a s možnosťou vypínania valcov prekvapivo úsporný. Biturbo motor, ktorý vyvinulo Ferrari, má byť na vrchole ponuky nového modelu.
Zvyšná ponuka motorov bude predstavená pred verejnou premiérou Giulie na jesennom autosalóne vo Frankfurte.
Štandardne prenesú krútiaci moment na cestu kolesá zadnej nápravy, ale za príplatok bude dostupný aj pohon všetkých kolies.
Na zadnej náprave nájde svoje miesto systém rozdeľovania krútiaceho momentu, ktorý pomocou dvojspojky umožní diferenciálu nezávisle dávkovať krútiaci moment na zadné kolesá.
Elektronické systémy podľa predstaviteľov automobilky nemajú kaziť charakter auta s pohonom zadnej nápravy.
Konkurent pre BMW 3 a Mercedes C nemá byť jedinou novinkou z dielne Alfy. Značka postupne v priebehu troch rokov predstaví ďalších sedem modelov.
Podľa ambiciózneho plánu má do konca roku 2018 stúpnuť predaj vozidiel na 400tisíc kusov ročne.