SME
reklama

TEST: Nissan Pulsar útočí na konkurenciu vnútorným priestorom

Úsporný motor z Renaultu Mégane našiel svoje miesto pod kapotou Pulsaru, ktorý vyniká priestorom pre posádku na zadných sedadlách.

Za dobré priestorové dispozície je zodpovedný najmä dlhý rázvor náprav (2700 mm).Za dobré priestorové dispozície je zodpovedný najmä dlhý rázvor náprav (2700 mm). (Zdroj: Rastislav Chvála)

S modelom Pulsar sme doteraz veľa skúseností nemali. Na cestách si ho s konkurenciou nepomýlite. Najmä pre japonského výrobcu typická predná maska nenechá nikoho na pochybách, že má pred sebou Nissan.

V interiéri je spoločných prvkov ešte viac. Rovnaké ukazovatele rýchlostí a otáčok, multifunkčný volant a multimediálny systém s dotykovou obrazovkou nájdeme v ponuke väčšiny modelov japonskej automobilky.

Dominuje priestorom na kolená vzadu

Vypracovaním interiéru hatchback nesklame, za lídrami vo svojej triede však v tomto ohľade zaostáva. Multimediálny systém Nissanu má už nejaký čas od svojho predstavenia za sebou, ale svojimi funkciami spĺňa štandard dnešných áut.

Systém kamier zobrazujúcich okolie je v tejto triede stále exkluzívnym prvkom. Najmä detailné zobrazenie priestoru v blízkosti pravého predného blatníka môže byť pri parkovaní vítaným doplnkom. Jediným mínusom je menší displej, zobrazujúci výstup z kamier.

Kamery zobrazujúce priestor v blízkosti vozidla sú vítaným doplnkom. Mínusom je menší displej a slabšie rozlíšenie. Foto: Rastislav Chvála

Pri hodnotení vnútorného priestoru nemôžeme obísť sedenie vzadu. Priam kráľovský je priestor na kolená, ale posádka sa nebude sťažovať ani v iných ohľadoch. Kufor má dobrý tvar, slušný objem, vysokú vnútornú nakladaciu hranu a chýba mu viac praktických riešení.

Zimné pneumatiky limitovali vozidlo

V čase testu ešte nehrozili súčasné tropické horúčavy a ortuť teplomera sa miestami šplhala cez úroveň 20 °C. Boli sme poslednou redakciou, ktorá dostala auto na test obuté na zimných pneumatikách.

To sa odrazilo na predĺžení brzdnej dráhy, pri brzdení z rýchlosti 100 km/h až do zastavenia, na nelichotivých 46 m. Pneumatiky boli limitujúcim faktorom aj pri prejazde zákrut.

Podvozok zvládal nerovnosti vo väčšine prípadov dobre. Z času na čas sa však ozval mechanickým zvukom.

Zaujímavé bolo, že nerovnosti, pri ktorých by sme podobnú reakciu očakávali, zvládol bez problémov. Na iných, nezasluhujúcich si pozornosť vodiča, sa podvozok pripomenul nečakaným zvukom. Treba však priznať, že to bol zriedkavý jav.

Priam kráľovský je priestor na kolená, ale posádka sa nebude sťažovať ani v iných ohľadoch. Foto: Rastislav Chvála

Prevodovka má dlhé prevody

Šesťstupňová manuálna prevodovka má pomerne dlhé prevody. Prepĺňaný diesel s objemom 1,5 l tak na diaľnici pri rýchlosti 130 km/h točí príjemných 2 200 otáčok.

V meste je rýchlosť 50 km/h na hranici medzi tretím a štvrtým prevodovým stupňom. V tomto prípade by pomohol o niečo skorší nástup krútiaceho momentu. Ten maximálny (250 Nm) dosiahne Pulsar pri 1750 otáčkach a až od tohto momentu je diesel ochotný výraznejšie akcelerovať.

Ťah motora skončí pri približne 4500 otáčkach a palubný počítač odporúča aj pri jazde na plný plyn radiť už pri 3800 otáčkach.

Pri meraní dynamiky zaostal Pulsar za papierovým zrýchlením 11,5 s o približne štyri desatiny. Aj napriek nie ideálnym nameraným hodnotám pružnosti motora sa dá s naftovým agregátom pohodlne predbiehať.

Priemerná spotreba v teste sa vyšplhala na 5,2 l. Pohonná jednotka vie byť však pri troche snahy a menšom podiele diaľnic úspornejšia. Na okresných cestách sa dá výrazne priblížiť k štyrom litrom nafty na sto kilometrov.

Motor patrí spolu s vnútorným priestorom pre pasažierov sediacich vzadu k silnejším stránkam modelu Pulsar.

Rovnaký volant a dotykový displej nájdeme vo väčšine modelov značky Nissan. Foto: Rastislav Chvála


V slušnom batožinovom priestore nám chýbalo viac praktických riešení a prekážala nám vysoká vnútorná nakladacia hrana. Foto: Rastislav Chvála

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Nissan Pulsar

Verzia

Tekna dCi 110

Cena modelu od/verzia od (eur)

12 690/18 400 (+ dodatočná zľava 1050 eur do vypredania zásob, platí pre diesel)

Motor

diesel; radový štvorvalec; 1461 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

81(110)/4000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

260/1750-2500

Typ prevodovky/počet stupňov

manuál/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

11,5/11,92

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

46* zimné pneu

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

5,12 na treťom prevodovom stupni

6,47 na štvrtom prevodovom stupni

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

1500 na šiestom prevodovom stupni

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

2200 na šiestom prevodovom stupni

Presnosť tachometra pre 50/90/130 km/h

45/83/121 km/h

Stav tachometra (km)

13000

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

3,6/5,2 priemerná hodnota nikdy nestúpla nad 5,5 (ani po meraniach zrýchlenia)

Objem palivovej nádrže (l)

46

Typ a rozmer pneumatík

Continental ContiWinterContact 205/50 r17

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1345/440

Objem batožinového priestoru (l)

385

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2700/4387/2017/1520

Motor

ťah motora začína mierne pod 2000 otáčkami; pri 3800 otáčkach odporúča palubný počítač preradiť na vyšší prevodový stupeň aj v prípade, že je plyn na podlahe, motor však stráca ťah až pri 4500 otáčkach; aj keď podľa meraní nepatrí medzi autá s najrýchlejším zrýchlením, predbiehanie je bezproblémové

Prevodovka

presná kulisa prevodovky, mierne dlhšie prevody - mestských 50 km/h je na hranici trojky a štvorky

Podvozok

podvozok v 95 percentách zvláda nerovnosti výborne, niekedy však prekvapí silnejším mechanickým zvukom, aj keď to šofér na danej nerovnosti nečaká; v zákrutách ho limitovali pri teplotách okolo 20 °C skôr zimné pneumatiky

Interiér

celkom dobré vypracovanie, nie však na úrovni najlepších v triede; do kabíny prenikal aerodynamický hluk od vodičových dverí, akoby nemal dovreté okno

Posed vodiča a výhľad

dobrý výhľad, navyše Pulsar má k dispozícii niekoľko kamier, ktoré uľahčujú manévrovanie v zúžených priestoroch; posed nám vyhovoval

Ovládanie palubného systému/navigácie

multifunkčný volant/ dotykový displej a gombíky; pozitívne hodnotíme aj dostatočne veľké ikony pri dotykovom ovládaní multimediálneho systému

Jazyk auta/navigácie

eng/svk

Grafika displejov a zobrazovanie

dobrá grafika, ale privítal by sme väčší displej, pomohlo by to pri zobrazení pohľadu z kamier

Odomykanie/vstup do auta

bezkľúčový systém s gombíkom na dverách

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

nízke prahy; vzadu nízky stredový tunel a veľa miesta na kolená

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

vpredu ovládané mechanicky – páka

Sklápanie operadiel v druhom rade

z kabíny delené dva ku jednej

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

hlboké vnútorné nakladacia hrana; štyri háčiky na drobnú batožinu

Rezervné koleso - prístup

dojazdové rezervné koleso v kufri

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

dobre dostupný ostrekovač; na dverách je iba jedna guma - časť prahu sa špiní; klasické veko nádrže

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 710
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 180
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 541
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 865
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 168
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 024
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 764
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 934
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  2. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  3. Martin Borecky: Rakovina
  4. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  5. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  6. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  7. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  8. Ján Šeďo: Z pohľadu mysliaceho človeka vládnu šmejdi a vzťahoví analfabeti.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 942
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 609
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 413
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 10 203
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 424
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 359
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 206
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 431
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu