S modelom Pulsar sme doteraz veľa skúseností nemali. Na cestách si ho s konkurenciou nepomýlite. Najmä pre japonského výrobcu typická predná maska nenechá nikoho na pochybách, že má pred sebou Nissan.
V interiéri je spoločných prvkov ešte viac. Rovnaké ukazovatele rýchlostí a otáčok, multifunkčný volant a multimediálny systém s dotykovou obrazovkou nájdeme v ponuke väčšiny modelov japonskej automobilky.
Dominuje priestorom na kolená vzadu
Vypracovaním interiéru hatchback nesklame, za lídrami vo svojej triede však v tomto ohľade zaostáva. Multimediálny systém Nissanu má už nejaký čas od svojho predstavenia za sebou, ale svojimi funkciami spĺňa štandard dnešných áut.
Systém kamier zobrazujúcich okolie je v tejto triede stále exkluzívnym prvkom. Najmä detailné zobrazenie priestoru v blízkosti pravého predného blatníka môže byť pri parkovaní vítaným doplnkom. Jediným mínusom je menší displej, zobrazujúci výstup z kamier.
Kamery zobrazujúce priestor v blízkosti vozidla sú vítaným doplnkom. Mínusom je menší displej a slabšie rozlíšenie. Foto: Rastislav Chvála
Pri hodnotení vnútorného priestoru nemôžeme obísť sedenie vzadu. Priam kráľovský je priestor na kolená, ale posádka sa nebude sťažovať ani v iných ohľadoch. Kufor má dobrý tvar, slušný objem, vysokú vnútornú nakladaciu hranu a chýba mu viac praktických riešení.
Zimné pneumatiky limitovali vozidlo
V čase testu ešte nehrozili súčasné tropické horúčavy a ortuť teplomera sa miestami šplhala cez úroveň 20 °C. Boli sme poslednou redakciou, ktorá dostala auto na test obuté na zimných pneumatikách.
To sa odrazilo na predĺžení brzdnej dráhy, pri brzdení z rýchlosti 100 km/h až do zastavenia, na nelichotivých 46 m. Pneumatiky boli limitujúcim faktorom aj pri prejazde zákrut.
Podvozok zvládal nerovnosti vo väčšine prípadov dobre. Z času na čas sa však ozval mechanickým zvukom.
Zaujímavé bolo, že nerovnosti, pri ktorých by sme podobnú reakciu očakávali, zvládol bez problémov. Na iných, nezasluhujúcich si pozornosť vodiča, sa podvozok pripomenul nečakaným zvukom. Treba však priznať, že to bol zriedkavý jav.
Priam kráľovský je priestor na kolená, ale posádka sa nebude sťažovať ani v iných ohľadoch. Foto: Rastislav Chvála
Prevodovka má dlhé prevody
Šesťstupňová manuálna prevodovka má pomerne dlhé prevody. Prepĺňaný diesel s objemom 1,5 l tak na diaľnici pri rýchlosti 130 km/h točí príjemných 2 200 otáčok.
V meste je rýchlosť 50 km/h na hranici medzi tretím a štvrtým prevodovým stupňom. V tomto prípade by pomohol o niečo skorší nástup krútiaceho momentu. Ten maximálny (250 Nm) dosiahne Pulsar pri 1750 otáčkach a až od tohto momentu je diesel ochotný výraznejšie akcelerovať.
Ťah motora skončí pri približne 4500 otáčkach a palubný počítač odporúča aj pri jazde na plný plyn radiť už pri 3800 otáčkach.
Pri meraní dynamiky zaostal Pulsar za papierovým zrýchlením 11,5 s o približne štyri desatiny. Aj napriek nie ideálnym nameraným hodnotám pružnosti motora sa dá s naftovým agregátom pohodlne predbiehať.
Priemerná spotreba v teste sa vyšplhala na 5,2 l. Pohonná jednotka vie byť však pri troche snahy a menšom podiele diaľnic úspornejšia. Na okresných cestách sa dá výrazne priblížiť k štyrom litrom nafty na sto kilometrov.
Motor patrí spolu s vnútorným priestorom pre pasažierov sediacich vzadu k silnejším stránkam modelu Pulsar.
Rovnaký volant a dotykový displej nájdeme vo väčšine modelov značky Nissan. Foto: Rastislav Chvála
V slušnom batožinovom priestore nám chýbalo viac praktických riešení a prekážala nám vysoká vnútorná nakladacia hrana. Foto: Rastislav Chvála
Z testovacieho zápisníka
Značka a model | Nissan Pulsar |
Verzia | Tekna dCi 110 |
Cena modelu od/verzia od (eur) | 12 690/18 400 (+ dodatočná zľava 1050 eur do vypredania zásob, platí pre diesel) |
Motor | diesel; radový štvorvalec; 1461 cm3 |
Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min) | 81(110)/4000 |
Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min) | 260/1750-2500 |
Typ prevodovky/počet stupňov | manuál/6 |
Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s) | 11,5/11,92 |
Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m) | 46* zimné pneu |
Pružnosť 70 – 100 km/h (s) | 5,12 na treťom prevodovom stupni |
6,47 na štvrtom prevodovom stupni | |
Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.) | 1500 na šiestom prevodovom stupni |
Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.) | 2200 na šiestom prevodovom stupni |
Presnosť tachometra pre 50/90/130 km/h | 45/83/121 km/h |
Stav tachometra (km) | 13000 |
Spotreba - výrobca/test (l/100km) | 3,6/5,2 priemerná hodnota nikdy nestúpla nad 5,5 (ani po meraniach zrýchlenia) |
Objem palivovej nádrže (l) | 46 |
Typ a rozmer pneumatík | Continental ContiWinterContact 205/50 r17 |
Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg) | 1345/440 |
Objem batožinového priestoru (l) | 385 |
Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm) | 2700/4387/2017/1520 |
Motor | ťah motora začína mierne pod 2000 otáčkami; pri 3800 otáčkach odporúča palubný počítač preradiť na vyšší prevodový stupeň aj v prípade, že je plyn na podlahe, motor však stráca ťah až pri 4500 otáčkach; aj keď podľa meraní nepatrí medzi autá s najrýchlejším zrýchlením, predbiehanie je bezproblémové |
Prevodovka | presná kulisa prevodovky, mierne dlhšie prevody - mestských 50 km/h je na hranici trojky a štvorky |
Podvozok | podvozok v 95 percentách zvláda nerovnosti výborne, niekedy však prekvapí silnejším mechanickým zvukom, aj keď to šofér na danej nerovnosti nečaká; v zákrutách ho limitovali pri teplotách okolo 20 °C skôr zimné pneumatiky |
Interiér | celkom dobré vypracovanie, nie však na úrovni najlepších v triede; do kabíny prenikal aerodynamický hluk od vodičových dverí, akoby nemal dovreté okno |
Posed vodiča a výhľad | dobrý výhľad, navyše Pulsar má k dispozícii niekoľko kamier, ktoré uľahčujú manévrovanie v zúžených priestoroch; posed nám vyhovoval |
Ovládanie palubného systému/navigácie | multifunkčný volant/ dotykový displej a gombíky; pozitívne hodnotíme aj dostatočne veľké ikony pri dotykovom ovládaní multimediálneho systému |
Jazyk auta/navigácie | eng/svk |
Grafika displejov a zobrazovanie | dobrá grafika, ale privítal by sme väčší displej, pomohlo by to pri zobrazení pohľadu z kamier |
Odomykanie/vstup do auta | bezkľúčový systém s gombíkom na dverách |
Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu | nízke prahy; vzadu nízky stredový tunel a veľa miesta na kolená |
Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu | vpredu ovládané mechanicky – páka |
Sklápanie operadiel v druhom rade | z kabíny delené dva ku jednej |
Využiteľnosť kufra a praktické detaily | hlboké vnútorné nakladacia hrana; štyri háčiky na drobnú batožinu |
Rezervné koleso - prístup | dojazdové rezervné koleso v kufri |
Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie) | dobre dostupný ostrekovač; na dverách je iba jedna guma - časť prahu sa špiní; klasické veko nádrže |