SME
reklama

TEST: Porovnali sme dva dieselové motory Toyoty Avensis

Slabší agregát sa dokáže výraznejšie priblížiť papierovej spotrebe. Potvrdili sa nám skúsenosti s dobrým správaním podvozku, nadobudnuté počas prvej jazdy.

Nedávna modernizácia priniesla Avensisu pomerne výrazné prepracovanie prednej časti vozidla.Nedávna modernizácia priniesla Avensisu pomerne výrazné prepracovanie prednej časti vozidla. (Zdroj: Rastislav Chvála)

V priebehu leta sme dostali na test postupne dve Toyoty Avensis Touring Sports s rôznymi naftovými motormi. Prvé skúsenosti s agregátmi 1,6 D-4D a 2,0 D-4D sme získali už pri zoznámení s modernizovaným Avensisom počas prvej jazdy.

Subjektívne dojmy sme tak teraz mohli konfrontovať s presnými meraniami dynamických vlastností telemetriou. Dvojica áut bola zároveň vhodnou vzorkou pre zistenie, ako vplýva narastajúce množstvo najazdených kilometrov na auto.

Najazdené kilometre sa prejavili

Miesta na sedenie vzadu je primerane. Pri otvorení lakťovej opierky však dostane pasažier, sediaci vzadu v strede, úder do kolena.Zatiaľ čo dvojliter nebol ani poriadne zabehnutý, Avensis so slabším motorom mal už za sebou takmer desaťtisíc kilometrov. Ono sa to na prvý pohľad nemusí zdať veľa, ale neustále striedanie šoférov a pravidelné skúšanie auta na jeho limite zanechá na každom aute väčšiu, či menšiu stopu.

Nové a hrubšie izolačné materiály priniesli modernizovanému Avensisu lepšie odhlučnenie od diania na ceste, aj od pohonnej jednotky. O to viac vynikol každý nežiaduci zvuk v interiéri.

Z tohto hľadiska musíme konštatovať, že vo vnútri pri jazde nič nevŕzgalo. O niečo horšie to bolo pri dotyku najviac využívaných častí.

Najvýraznejšie sa to prejavovalo na madle šoférových dverí. Po jeho uchopení sa doslova poddávalo pod tlakom ruky a pri každom zatvorení dverí vydalo nepríjemný zvuk.

LED svetlá potešia účinkom a svojou farbou

Dve verzie rovnakého auta nám ukázali možnosti, ako môže interiér Avensisu vyzerať. Mohli sme tak porovnať vzhľad konzervatívnej tmavej kombinácie farieb a “živšie“ pôsobiaci interiér, kombinujúci čiernu a doplnky medenej farby.

Nepraktické sa ukázalo otváranie lakťovej opierky. Odsunutím krytu dozadu totiž dostane cestujúci, sediaci vzadu v strede, úder do kolena. Výhľadu z pozície šoféra nič zásadné neprekáža.

Po uchopení sa madlo na šoférových dverách jedného z áut doslova poddávalo pod tlakom ruky a pri každom zatvorení dverí vydalo nepríjemný zvuk. Foto: Rastislav Chvála

V noci svojím účinkom a príjemnou bielou farbou potešia LED svetlá s automatickým natáčaním do zákruty. Vo výbave oboch vozidiel bolo aj automatické prepínanie diaľkových svetiel.

Túto funkciu sme však využívali minimálne, pretože nám často blikali šoféri protiidúcich áut, reagujúci na neskoré prepínanie diaľkových svetiel automatickým systémom.

Slabší motor sa vie priblížiť papierovej spotrebe

V otázke spotreby sa nám potvrdili očakávané výsledky. S motorom 1,6 D-4D sa dá výraznejšie priblížiť k papierovej spotrebe. Stačí však auto plne obsadiť, trochu pritlačiť na plyn a situácia v hospodárnosti jazdy sa vyrovnáva, ak nie priamo preklápa v prospech agregátu 2,0 D-4D.

Papierový výkon vzhľadom na objem motora nepatrí ani v jednom z dvojice pohonných jednotiek medzi etalón. Subjektívne pocity však naznačovali ochotu oboch dieselov ťahať. Ani u jedného sme nemali problém s predbiehaním. Namerané hodnoty zrýchlenia zo 70 na 100 km/h mierne zhoršujú dlhšie prevody.

Dve verzie rovnakého auta nám umožnili porovnať vzhľad konzervatívnej tmavej kombinácie farieb a “živšie“ pôsobiaci interiér kombinujúci čiernu a doplnky medenej farby. Foto: Gabriel Kuchta

Podvozok je silnou stránkou

Šesťstupňová manuálna prevodovka s dobrou kulisou radenia je totiž odstupňovaná tak, aby točil motor aj na diaľnici príjemné otáčky. To má pozitívny vplyv na kultúru cestovania a zvládanie dlhých trás aj vo vyššom tempe.

Podvozok si dokázal v zákrutách k našej spokojnosti poradiť s kombináciou horších ciest a plne naloženého auta. Avensis sa zbytočne nenakláňal a stabilný ostával aj po prejazde priečnych nerovností. Skôr ako podvozok nás limitovala posádka, pre ktorú bola športovejšia jazda nepohodlná.

Obe motorizácie, kombinované výlučne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, triafajú svoju cieľovú skupinu. Slabší diesel je vhodný pre šoférov jazdiacich väčšinu roka s prázdnym autom a s ľahkou nohou.

Vtedy sa im agregát 1,6 D-4D odmení dobrou spotrebou a stále ponúkne dostatočný výkon na predbiehanie. S nárastom zaťaženia vozidla a požiadavkou na dynamické vlastnosti vystupujú do popredia schopnosti dvojlitra. Ani v jeho prípade sa však nedá hovoriť o nejakej športovej jazde. V tomto má navrch podvozok, ktorý má potenciál aj pre skrotenie výkonnejších motorov.

Nastavenie hlavovej opierky vzadu má malý rozsah. Nepríjemné to je najmä pre vyšších pasažierov. Foto: Rastislav Chvála

Hospodárnosť svojej jazdy môže šofér kontrolovať aj prostredníctvom aplikácie Glass of Water. Čím plynulejšia jazda, tým menej vody z virtuálneho pohára vyleje. Foto: Rastislav Chvála

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Toyota Avensis Touring Sports

Verzia

Active 1,6 D-4D

Executive 2,0 D-4D

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

22 970/26 700/ 29 622

22 970/32 200/32 822

Motor

diesel; 1598 cm3; radový štvorvalec

diesel; 1998 cm3; radový štvorvalec

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

82(112)/4 000

105(143)/4 000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

270/1 750-2250

320/1 750-2 250

Typ prevodovky/počet stupňov

manuál/6

manuál/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

11,4/12,03

9,5/10,95

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

38,15

38,85

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

5,57 na trojke

4,62 na trojke

7,23 na štvorke

6,02 na štvorke

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

1500 na šestke

1500 na šestke

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

2200 na šestke

2200 na šestke

Presnosť tachometra pri 50/90/130 km/h

47/85/124

46/85/124

Stav tachometra (km)

9 800

1 100

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

4,3/4,7-6,3; Avensis s menším motorom bol už zabehnutý; spotrebou je o niečo lepší, ale pri rýchlejšej jazde a väčšom zaťažení sa jeho spotreba šplhá k hodnotám dosiahnuteľným s objemnejším motorom

4,5/ počas testu sa naša spotreba hýbala v rozmedzí 5,3 až 7,1; tá najvyššia bola dosiahnutá v kopcovitom teréne s plne obsadeným autom a pri využívaní potenciálu motora – v podstate ju môžeme považovať za maximálnu spotrebu Avensisu 2,0 D-4D

Objem palivovej nádrže (l)

60

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1520/590

1565/545

Objem batožinového priestoru (l)

543

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2700; 4750; 1810; 1480

Prevodovka

presná kulisa radiacej páky; prevodové stupne sú posadené vyššie, aj na diaľnici motor vďaka tomu točí príjemné otáčky

Interiér

prijemný interiér; dotyková obrazovka by mohla byť umiestnená o niečo vyššie; lakťová opierka má nepraktické otváranie

Posed vodiča a výhľad

dobrý posed; výhľadu nič neprekáža

Ovládanie palubného systému/navigácie

z volantu/dotyková obrazovka má niekedy dlhšiu odozvu

Jazyk auta/navigácie

svk/svk

Predné svetlá technika a účinok

natáčacie svetlomety s výborným účinkom a príjemnou farbou svetla majú funkciu automatického prepínania diaľkových svetiel

Odomykanie/vstup do auta

bezkľúčový systém funguje v podaní Toyoty výborne

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

dobre nastupovanie dopredu aj dozadu; vzadu potešila rovná podlaha

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

vpredu elektrické nastavovanie s tromi pamäťovými polohami; nechýba elektrické nastavovanie bedrovej opierky

Sklápanie operadiel v druhom rade

z kabíny

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

dvojité dno; dva široké boxy po stranách; kotviaci systém; oddelenie batožinového priestoru sieťkou.

Rezervné koleso - prístup

lepiaca sada

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

úzke hrdlo ostrekovača; vpredu čisté prahy, vzadu sa napriek prítomnosti dvoch tesniacich gúm prah špiní; klasické veko nádrže

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  2. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím
  3. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike
  4. V púpave je všetko, čo potrebujete
  5. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny
  6. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou
  7. Barbora Andrešičová: Som majsterka protikladov
  8. Slovenskí maloobchodníci hľadajú cesty k zdravému rastu
  1. Každým dňom krajší! Nový Kynek je miestom, kde chcete bývať
  2. Predajte starý byt bez provízie realitke a bývajte v novostavbe
  3. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  4. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím
  5. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike
  6. V púpave je všetko, čo potrebujete
  7. Virtuálne sídlo má svoju volebnú miestnosť. Ako je to možné?
  8. dm podporila sumou 6 317 eur realizáciu projektu
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 237
  2. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 11 565
  3. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 7 678
  4. Výborná pre diabetikov aj pre lepšie trávenie. Poznáte Aróniu? 5 932
  5. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 5 457
  6. Posledné byty v jedinečnej novostavbe v historickom jadre Košíc 4 568
  7. V púpave je všetko, čo potrebujete 3 362
  8. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 2 637
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Peter Bolebruch: Pellegrini vyhral podvodom, stane sa prezidentom? Slovensku už načisto drbe???
  2. Martin Borecky: Poviedky z Podhájskej
  3. Tomáš Csicsó: Nechcel by som byť v koži Petra Pellegriniho
  4. Helena Michlíková: Eurovea - Nábrežie Dunaja
  5. Tomáš Mikloško: Keď je ľahké zmiznúť: O ghostingu trochu inak
  6. Jozef Varga: Slúžil som v armádach štyroch štátov / 78. /
  7. Marian Letko: Je to tu. Sme vo vojne. A môže za to súčasná vláda
  8. Pavol Burda: Vojna a mier rečou akože vlastencov
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 106 862
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 38 579
  3. Pavol Burda: Podržtaška naveky 35 095
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 34 381
  5. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 34 117
  6. Ján Šeďo: Ktorý slovenský senior oželie z dôchodku 400 EUR mesačne ? 30 679
  7. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 411
  8. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 18 351
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  3. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  5. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  7. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
  8. Yevhen Hessen: Rusko žiada, aby Ukrajina zatkla šéfa SBU
SkryťZatvoriť reklamu