Subaru predstavilo limitovanú edíciu WRX STI S207 aj koncept Impreza

Športový model S207 bude dostupný aj vo vybavení NBR Challenge, ktoré má pripomínať úspechy Subaru na pretekoch 24 hodín Nürburgring.

(Zdroj: Subaru)

Subaru na autosalóne v Tokiu predstavilo limitovanú edíciu modelu WRX STI s označením S207, určenú výhradne pre japonský trh. K dispozícii bude od decembra len 400 kusov tohto športového vozidla.

Aj keď WRX STI poslúžilo ako základ, S207 sa od neho v mnohom odlišuje. Okrem iného aj výkonom motora, modifikovaným zavesením kolies, ale tiež rozdielnymi dizajnérskymi prvkami v interiéri a exteriéri.

Azda najvýraznejšie zmeny nastali pod kapotou. Pohonná jednotka prešla sériou úprav (prepracované turbo, riadiaca jednotka aj výfukové potrubie), čo dvojlitrovému štvorvalcu umožňuje dosiahnuť výkon 241 kW pri 7200 otáčkach. Maximálny krútiaci moment je 431 Nm v rozsahu 3200 – 4800 ot./min.

O prenos výkonu na všetky štyri kolesá sa štandardne stará 6-stupňová manuálna prevodovka. Jazdné vlastnosti by mal zlepšiť rýchlejší pomer radenia. Presnejšie riadenie by malo zabezpečiť aktívne vektorovanie krútiaceho momentu, ktoré podľa potreby presmeruje výkon na vybrané kolesá.

Výfukový systém, ktorý je ukončený štyrmi štýlovými koncovkami, pracuje s menším spätným tlakom

Obmenami prešiel aj výfukový systém s menším spätným tlakom a štyrmi štýlovými koncovkami. Na kolesách nájdeme výkonnejšie brzdy Brembo so 6-piestovými strmeňmi vpredu a 4-piestovými strmeňmi vzadu. Model ďalej disponuje predným zavesením kolies DampMatic II s adaptívnymi tlmičmi Bilstein použitými aj na zadnej náprave. Kolesá BBS sú 19-palcové a obuté do pneumatík s rozmermi 255/35 R19.

Čo sa týka vzhľadu, všimli sme si upravenú masku chladiča s logom edície a viacero načierno lakovaných prvkov. Väčší je spojler umiestnený pod predným nárazníkom a zmenou prešiel aj zadný nárazník s červeným pruhom nad difúzorom. Záujemcovia si môžu v základnom vybavení vybrať z troch farieb karosérie (WR Blue Pearl, Crystal White Pearl, Crystal Black Silica).

V interiéri S207 zaujmú športové kožené sedačky Recaro

Vo vnútri upútajú pozornosť športové sedadlá Recaro so striebornými bočnicami. Nájdeme tu tiež špecificky prispôsobený prístrojový panel a plaketu s poradovým číslom modelu.

Pre tých, komu by nestačil základný model S207, pripravila automobilka aj špeciálny balíček NBR Challenge, ktorý má pripomínať úspechy Subaru na pretekoch 24 hodín Nürburgring. V tomto prípade je edícia limitovaná na 200 kusov, z toho maximálne polovica bude dostupná v žltom odtieni Sunrise Yellow. Každé vozidlo z NBR Challenge bude oproti základnému modelu vybavené navyše okrem iného karbónovým zadným spojlerom, červenými bezpečnostnými pásmi a semišovým vencom volantu.

Koncept Impreza predznamenáva dizajn budúcich modelov Subaru

Motoristickí fanúšikovia boli určite zvedaví aj na odhalenie 5-dverového konceptu Impreza. Budúci rok by sme sa totiž mali dočkať už piatej generácie tohto ikonického modelu. To, ako by mal vyzerať, predznamenáva práve nový koncept.

Subaru evidentne vsadilo na ostré prvky a hrany evokujúce dynamiku, ale neprezradilo nič podstatné okrem rozmerov. Koncept je dlhý 4400 mm, široký 1880 mm a vysoký 1440 mm, s rázvorom náprav 2670 mm. Automobilka zverejní viac detailov až po vyhodnotení reakcií verejnosti na zvolený dizajn.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 32 660
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 688
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 20 390
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 407
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 9 778
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 412
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 727
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 659
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 793
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 247

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Noční vlci: nielen motorkári, ale aj Putinovi žoldnieri

Gang ruských motorkárov je prepojený na Kremeľ, v Európe môže šíriť nielen propagandu.

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

PRIMÁR

Ako dlho zostane nikotín v tele po poslednej cigarete?

Kedy sa nikotín odbúra z krvi a komu to trvá najdlhšie.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.