Subaru predstavilo limitovanú edíciu WRX STI S207 aj koncept Impreza

Športový model S207 bude dostupný aj vo vybavení NBR Challenge, ktoré má pripomínať úspechy Subaru na pretekoch 24 hodín Nürburgring.

(Zdroj: Subaru)

Subaru na autosalóne v Tokiu predstavilo limitovanú edíciu modelu WRX STI s označením S207, určenú výhradne pre japonský trh. K dispozícii bude od decembra len 400 kusov tohto športového vozidla.

Aj keď WRX STI poslúžilo ako základ, S207 sa od neho v mnohom odlišuje. Okrem iného aj výkonom motora, modifikovaným zavesením kolies, ale tiež rozdielnymi dizajnérskymi prvkami v interiéri a exteriéri.

Azda najvýraznejšie zmeny nastali pod kapotou. Pohonná jednotka prešla sériou úprav (prepracované turbo, riadiaca jednotka aj výfukové potrubie), čo dvojlitrovému štvorvalcu umožňuje dosiahnuť výkon 241 kW pri 7200 otáčkach. Maximálny krútiaci moment je 431 Nm v rozsahu 3200 – 4800 ot./min.

O prenos výkonu na všetky štyri kolesá sa štandardne stará 6-stupňová manuálna prevodovka. Jazdné vlastnosti by mal zlepšiť rýchlejší pomer radenia. Presnejšie riadenie by malo zabezpečiť aktívne vektorovanie krútiaceho momentu, ktoré podľa potreby presmeruje výkon na vybrané kolesá.

Výfukový systém, ktorý je ukončený štyrmi štýlovými koncovkami, pracuje s menším spätným tlakom

Obmenami prešiel aj výfukový systém s menším spätným tlakom a štyrmi štýlovými koncovkami. Na kolesách nájdeme výkonnejšie brzdy Brembo so 6-piestovými strmeňmi vpredu a 4-piestovými strmeňmi vzadu. Model ďalej disponuje predným zavesením kolies DampMatic II s adaptívnymi tlmičmi Bilstein použitými aj na zadnej náprave. Kolesá BBS sú 19-palcové a obuté do pneumatík s rozmermi 255/35 R19.

Čo sa týka vzhľadu, všimli sme si upravenú masku chladiča s logom edície a viacero načierno lakovaných prvkov. Väčší je spojler umiestnený pod predným nárazníkom a zmenou prešiel aj zadný nárazník s červeným pruhom nad difúzorom. Záujemcovia si môžu v základnom vybavení vybrať z troch farieb karosérie (WR Blue Pearl, Crystal White Pearl, Crystal Black Silica).

V interiéri S207 zaujmú športové kožené sedačky Recaro

Vo vnútri upútajú pozornosť športové sedadlá Recaro so striebornými bočnicami. Nájdeme tu tiež špecificky prispôsobený prístrojový panel a plaketu s poradovým číslom modelu.

Pre tých, komu by nestačil základný model S207, pripravila automobilka aj špeciálny balíček NBR Challenge, ktorý má pripomínať úspechy Subaru na pretekoch 24 hodín Nürburgring. V tomto prípade je edícia limitovaná na 200 kusov, z toho maximálne polovica bude dostupná v žltom odtieni Sunrise Yellow. Každé vozidlo z NBR Challenge bude oproti základnému modelu vybavené navyše okrem iného karbónovým zadným spojlerom, červenými bezpečnostnými pásmi a semišovým vencom volantu.

Koncept Impreza predznamenáva dizajn budúcich modelov Subaru

Motoristickí fanúšikovia boli určite zvedaví aj na odhalenie 5-dverového konceptu Impreza. Budúci rok by sme sa totiž mali dočkať už piatej generácie tohto ikonického modelu. To, ako by mal vyzerať, predznamenáva práve nový koncept.

Subaru evidentne vsadilo na ostré prvky a hrany evokujúce dynamiku, ale neprezradilo nič podstatné okrem rozmerov. Koncept je dlhý 4400 mm, široký 1880 mm a vysoký 1440 mm, s rázvorom náprav 2670 mm. Automobilka zverejní viac detailov až po vyhodnotení reakcií verejnosti na zvolený dizajn.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  7. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  6. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  7. Detské zúbky sú veda
  8. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  9. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 957
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 149
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 671
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 996
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 1 797
  6. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 199
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 188
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 118
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 962
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 917

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kažimír prezidentovi Kiskovi odporučil, aby sa vzdal daňového tajomstva

Kiskovi sa do vysvetľovania financovania kampane nechce.

DOMOV

Župan by ma v prvom rade mohol presvedčiť, na čo mi je a čo robí

Podnikateľka by od úradov chcela pokoj.

Čo je nové na SME

Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý. Kandidáti na župana budú odpovedať na vaše otázky

SMEnaživo: Príďte diskutovať s kandidátmi na bratislavského župana.

DOMOV

Ľudí “na konci sveta“ župan v Prešove nezaujíma

Ľudí v Prešovskom samosprávnom kraji trápia cesty a nezamestnanosť.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.

Autá z emisnej kauzy ročne spôsobujú 5-tisíc úmrtí, hovorí nová štúdia

Štyrom pätinám úmrtí by sa dalo zabrániť, keby sme jazdili na benzín.