Ak vás zaujíma, akým smerom sa v najbližších rokoch bude uberať vývoj v automobilovom priemysle, mali by ste zaostriť zrak na ponuku konceptov vystavených na prebiehajúcom autosalóne v Tokiu. Svojou troškou do futuristických štúdií, ktoré by sa sériovej výroby nemali dočkať, prispel aj Mercedes.
Nemecká automobilka načrtla vlastnú predstavu toho, ako by v budúcnosti mohol vyzerať mestský päťmiestny minivan určený pre mladšie generácie.
Vision Tokyo ideovo nadväzuje na začiatkom roka prezentovaný koncept Mercedesu F 015 Luxury In Motion, čo je v podstate autonómne riadený luxusný salónik. Aj Vision Tokyo má v prvom rade predstavovať oddychovú zónu uprostred ruchu veľkomesta. Zameraný je na mladých ľudí narodených v roku 1995 a neskôr, ktorých v Mercedese označujú ako generáciu Z. Teda takú, ktorá je od detstva v úzkom kontakte s najnovšími technológiami.
Zovňajšok vodíkového konceptu zaujme výraznou prednou maskou, zaoblenými hladkými líniami a strieborným lakom Alubeam. Exteriér oživuje modré neónové podsvietenie vybraných prvkov vrátane 26-palcových kolies, čo má podľa výrobcu symbolizovať, že ide o vozidlo s nulovými emisiami.
Čelná maska je prispôsobená pre zobrazenie rôznych svetelných funkcií. Napríklad, ak v automobile hrá hudba, displej môže slúžiť ako grafický ekvalizér. Zadné okno je vložené do prstenca červených LED kociek. Aj tieto svetlá môžu mať rôzne využitie. Pokiaľ ide o rozmery, koncept je dlhý 4 803 mm, široký 2 100 mm a 1 600 mm vysoký.
Interiér je navrhnutý ako sociálny priestor, kde prednosť pred riadením vozidla dostáva komunikácia medzi pasažiermi. Aj preto je automobil autonómny, aj keď stále umožňuje vodičovi v prípade potreby manuálne riadenie.
Komfortnejšie sedenie vnútri kabíny umožňujú dvere, ktoré sa na ľavej strane otvárajú smerom nahor. Sedadlá preto nemuseli byť umiestnené typicky v radoch. Namiesto nich tu nájdeme polkruhový gauč, ktorý sa točí okolo holografického projektora umiestneného uprostred podlahy. Aplikácie, mapy a podobne môžu byť vďaka nemu zobrazené ako trojdimenzionálne hologramy. Pozornosť pasažierov je upútavaná aj na veľkú obrazovku umiestnenú na výklopnej stene.
Vision Tokyo poháňa F-Cell plug-in - hybridný systém skladajúci sa z palivových článkov a akumulátorov s funkciou indukčného dobíjania. Spolu by mali zabezpečiť dojazd až 980 km, z ktorých 190 km pripadá na batérie a 790 km na palivové články.