Zdá sa, že podľa oficiálnych informácií nové hybridné Audi Q7 nepotrebuje na svoju prevádzku takmer žiadne palivo. Hybridný systém by si mal vystačiť v priemere s 1,7 litrom nafty na 100 km jazdy – na prvých 100 km, kým nedôjde k vyčerpaniu energie z batérií, ktoré ju predtým získali z elektrickej siete.
Novinka Audi Q7 e-tron 3.0 TDI Quattro využíva takmer zatratenú kombináciu naftového motora a elektrického systému. Celkový systémový výkon sa vyšplhal na 275 kW (373 k) a krútiaci moment na 700 Nm. Tento arzenál umožní novinke zrýchliť z pokoja na 100 km/h za rovných šesť sekúnd a pohybovať sa maximálnou rýchlosťou 225 km/h.
V elektrickom režime precestuje 56 km
Technika pozostáva z naftového šesťvalcového motora 3.0 TDI s výkonom 190 kW (258 k), ktorý ponúkne maximálny krútiaci moment 600 Nm. Spaľovaciemu motoru môže pomôcť elektromotor s výkonom 94 kW a samostatným krútiacim momentom 350 Nm.
Obe pohonné jednotky prenášajú krútiaci moment na kolesá prostredníctvom systému pohonu štyroch kolies Quattro a osemstupňovej automatickej prevodovky. Systém Quattro je schopný prideľovať krútiaci moment každému kolesu samostatne.
Automobil disponuje sadou 168 lithium-ion akumulátorov chladených kvapalinou. Ich celková kapacita 17,3 kWh umožňuje vozidlu cestovať v čisto elektrickom režime 56 kilometrov. V prospech čo najefektívnejšieho využitia energie v batériách pracuje aj navigačný systém MMI.
Automobil by mal byť schopný na jedno nabitie a natankovanie nádrže naftou precestovať až 1.400 km.
Teplo z elektromotora a batérií vykúri kabínu
Nová generácia nabíjacieho systému umožňuje použiť 7,2 kW rýchlo-nabíjacie stanice. Nabitie do maximálnej kapacity batérií trvá do 2,5 hodiny.
Vodič si môže vybrať medzi štyrmi módmi pohonu: plne elektrický (EV), hybridný, mód nabíjania batérií a mód udržovania energie v batériách.
Audi Q7 e-tron 3.0 TDI je vybavené aj novou špeciálnou funkciou vyhrievania interiéru zvyškovým teplom elektrickej pohonnej sústavy. Podľa informácií výrobcu ide o prvé takéto riešenie na svete. Umožní odľahčiť elektrickú sústavu od prvého nárazového vykúrenia automobilu, kým ešte spaľovací agregát nie je dostatočne zohriaty.