Čoraz viac automobiliek má svoju samostatnú značku, prípadne špeciálne označenie pre luxusne sa tváriace vozidlá.
Toyota má Lexus, Citroen nedávno osamostatnil značku DS, Renault používa pre vozidlá s luxusnejšou výbavou označenie Initiale Paris a Ford názov Vignale. Niečo podobné doteraz chýbalo automobilke Hyundai.
Názov si požičia z modelu Genesis
Za vlajkovú loď juhokórejského výrobcu môžeme považovať model Genesis. Spája v sebe luxus a technológie, ktoré budeme len ťažko hľadať medzi ostatnými vozidlami Hyundai.
Zrejme z tohto dôvodu sa vedenie automobilky rozhodlo pomenovať novovzniknutú samostatnú značku práve menom Genesis. Už pri uvedení najnovšej generácie Genesisu bolo jasné, že Hyundaiu ide o demonštráciu sily a ukážku svojich schopností. Pripravoval si tým pôdu pre vznik novej značky.
Predaj bol v prípade Genesisu až na druhom mieste. Napríklad v Európe sa nová generácia predáva len v obmedzenom počte a vybranej skupine zákazníkov, ale zato v jedinom a zároveň luxusnom stupni výbavy.
Pripraví šesť modelov do roku 2020
Nová značka Genesis odštartuje svoju existenciu ponukou dvoch sedanov v závere tohto roka. Do roku 2020 sa rozšíri na celkovo šesť modelov, vrátane dvoch vozidiel, spadajúcich do kategórie SUV.
Zvyšok ponuky bude tvoriť luxusný sedan a športové kupé. Nová značka vstupuje zatiaľ na trhy Ázie, Severnej Ameriky a Stredného východu s plánom neskoršieho expandovania do Európy po uvedení kompletného modelového radu vozidiel. Genesis sa má podľa súčasných plánov stať konkurenciou pre BMW, či Mercedes.