Cadillac plánuje v budúcom roku spustiť výrobu nového luxusného crossoveru. Model XT5 má po šiestich rokoch nahradiť model SRX, s ktorým však okrem zaradenia nemá prakticky nič spoločné. XT5 má byť prvým zo štyroch nových crossoverov americkej automobilky. Výroba sa začne na jar v USA a v Číne.
Konštruktéri Cadillacu sa zamerali predovšetkým na redukciu hmotnosti a zväčšenie priestoru v interiéri. Zdá sa, že sa im to podarilo dosiahnuť bez toho, aby by museli výraznejšie upravovať rozmery vozidla. To je dlhé 4 815 mm, široké 1 903 mm a na výšku meria 1 675 mm. Rázvor narástol zhruba o päť centimetrov na 2 857 mm.
Aj vďaka tomu pasažieri na zadných sedadlách dostali o osem centimetrov väčší priestor pre nohy. Využitie vysokopevnostnej ocele a laserového zvárania spôsobilo, že XT5 je ľahší o 126 kg ako SRX. Verzia s pohonom predných kolies váži 1814 kg.
Interiér je podľa automobilky založený na hladkých líniách a modernej elegancii. Vnútri zaujme spätné zrkadlo, ktoré je vlastne digitálnym displejom zobrazujúcim zábery zo zadnej kamery. Výhľad vodiča by tak podľa výrobcu mal byť až o 300 percent lepší ako zvyčajne, nebude už totiž obmedzovaný stĺpikmi či zadnými sedadlami.
Nové technológie vnútri zahŕňajú aj nový multimediálny systém CUE, ktorý umožňuje komunikáciu so smartfónmi prostredníctvom Apple CarPlay a Android Auto. Doplnkovou možnosťou je prispôsobiteľný head-up displej a niekoľko bezpečnostných asistentov vrátane udržiavania v jazdnom pruhu a monitorovania slepého uhla zrkadiel.
Pod kapotou je pre americký trh prichystaný šesťvalcový motor s objemom 3,6 l, aký nájdeme aj v športových sedanoch ATS a CTS. Benzínový agregát produkuje maximálne 231 kW a 366 Nm. K šetrnosti modelu má prispieť možnosť deaktivácie dvoch valcov v prípade, keď je to pre jazdu postačujúce. Záujemcovia v Číne sa budú musieť uspokojiť s prepĺňaným dvojlitrom so štyrmi valcami.
XT5 disponuje novou 8-stupňovou automatickou prevodovkou, prenášajúcou výkon na predné kolesá. Je to prvá prevodovka Cadillacu vybavená systémom Electronic Precision Shift, ktorý má redukovať hluk a vibrácie. Za príplatok výrobca ponúka aj systém pohonu všetkých kolies s dvojspojkovou prevodovkou.