SME
reklama

TEST: Nová Astra prekvapila komfortom podvozka

V súčasnosti najlepší Opel mohol byť vo svojom segmente celkom dokonalý, keby bol svojimi vlastnosťami o málo viac vyvážený.

(Zdroj: Martin Vosko)

Novú generáciu Astry potrebovala nemecká automobilka Opel ako soľ. Konkurencia sa v tomto segmente za posledné roky výrazne posunula a Opel nechcel len dorovnať rozdiel.

Na trh prišla Astra, ktorej sa podarilo prekvapiť nielen ponukou elektronických asistentov, matrix LED svetlami alebo masážnymi sedadlami.

Vyrástol jej taliansky zadok

Dizajn je mimoriadne silná stránka novej dámy z Rüsselsheimu. Evolúcia prednej časti sa podarila. Páči sa nám najmä integrácia svetlometov masky vozidla.

Zadok - to je však celkom iná káva. Dizajnéri sa nebáli ísť na nemecké pomery do radikálnejších tvarov a bočný pohľad nám v mnohom pripomína dizajnové riešenia Alfy-Romeo. Vydarené je aj vytvorenie „lietajúcej“ strechy, ukončenej čiernym stĺpikom.

Automobil získal svoj vlastný charakter, ktorý podčiarkla aj mimoriadne pekná modrá metalíza.

Interiér nezamorili tlačidlá

Nemci chceli v podobnom duchu pokračovať aj v interiéri, čo sa im v zásade aj podarilo. Prvý, celkovo výborný dojem, by ešte zlepšili sedadlá menej tlačiace do pliec (vo zvislejšej polohe). Nemali sme však možnosť vyskúšať to najlepšie, čo Opel pripravil – masážnu novinku.

Pri výbere sedadiel siahnite po tmavšom poťahu. Svetlé sedáky a operadlá upútajú oko, kým sú čisté. Neskôr na nich vidno každú nečistotu.

Novú Astru vybavil výrobca aj novou generáciu multimediálneho a ovládacieho systému s navigáciou Navi 900 IntelliLink, ktorý by mohol byť ešte podarenejší, keby mu nechýbali pevné tlačidlá, urýchľujúce prechod do menu telefónu a navigácie. V prípade Navi 900 IntelliLink musíte vstúpiť do menu a až v ňom - dotykom na displej vybrať potrebnú voľbu.

Vodičovi pri cúvaní vhodne pomôže zadná cúvacia kamera, ktorej využitie ešte znásobuje kreslenie aktívnych vodiacich čiar. K dokonalosti jej chýba vyššie rozlíšenie, alebo aspoň lepšie zaostrenie.

Opel Astra je schopná zaparkovať plne automaticky pozdĺžne, aj priečne. Určenie strany vodič zmení zapnutím vybranej smerovky. Pozor treba dávať na vyššie tmavé obrubníky, ktoré si parkovací asistent môže pomýliť s vozovkou a 17 palcové zliatinové disky by mohli pocítiť chuť betónu.

Pri prvom nasadnutí nás zarazil prídavný plastový modul na stredovej konzole. Až o pár sekúnd neskôr sme ho identifikovali ako držiak smartfónu. Nevyužitý vyzerá trochu nevkusne, no rýchlo a prakticky podrží aj skutočne veľký smartfón a je doplnený o nabíjací kábel. Ak ho nepotrebujete, ľahko sa dá odstrániť.

Opel Astra umožní pripojiť dva USB kľúče aj cestujúcim v druhom rade, a aj práve preto si myslíme, že rozmerný CD menič v skrinke spolujazdca je už prežitok. Jeho montážou stratíte drvivú väčšinu jej objemu.

Hovorme o TOP podvozku v triede

Pod kapotou testovaného Oplu Astra pracoval dieselový motor 1,6 CDTI S/S s výkonom 100 kW (136 k) a krútiacim momentom 320 Nm spriahnutý so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Po prekonaní prvotného sklamania z naladenia vrchnej - lenivej polohy plynového pedálu, prižmúrením oka nad presnosťou dráh páky prevodovky a uspokojení sa s vyššou hladinou hluku motora v kabíne, nás čakal mimoriadne pozitívny zážitok z jazdy.

Motor prekvapil výkonom, ktorý je dostupný v celom spektre otáčok. V kombinácii s automobilom vážiacim 1.289 kg ponúkne agregát šoférovi výbornú odozvu a ťah aj na najvyššom zaradenom stupni prevodovky. Je mimoriadne ochotný a v podstate kompletne nahrádza obligátne dvojlitre a prípadnú stratu na výkone dobehne nižšou hmotnosťou.

Jeho devízou je aj veľmi slušná spotreba. Počas takmer 1.000 najazdených kilometrov v skutočne rôznych podmienkach vo vyššom zaťažení počítač vykázal priemernú spotrebu 5,4 litra. Pri počiatočnej zoznamovacej jazde z nášho hlavného mesta do Zvolena sme dosiahli spotrebu 3,9 litra na 100 km s priemernou rýchlosťou 108 km/h.

Druhým prekvapením bol pre nás podvozok, ktorý je na nemecké stvárnenie mimoriadne pohodlný a nerovnosti i výrazné výmole absorbuje s prehľadom premianta. Bolo príjemné zistiť, že sa Oplu podarilo naladiť podvozok tak, aby presnosť riadenia a odozva podvozka nemusela ustúpiť komfortu a neutrpeli deti na zadných sedadlách, či manželka s rúžom v ruke.

Opel aj v novej generácii Astry využil zadnú nápravu s vlečným ramenom, ktoré doplnil o systém wattovho priamovodu.

Diagonálne asymetricky umiestnené „tyčky“ fungujú najmä pri vyššom zaťažení jednej strany nápravy a rozkladajú nežiadúce sily na celú nápravu. Výsledkom je reálne tichšie a najmä pokojnejšie vozidlo.

Udivene sme krútili hlavou nad každou prekonanou nerovnosťou. Podvozok je najsilnejšia zbraň novej Astry v boji s priamou konkurenciou a zároveň dôkazom, že automobil nemusí byť tvrdý, aby mal športovo ladený šofér zážitok z bežnej jazdy.

Inak veľmi vhodne nastavené riadenie by sme pri všetkom rozmaznaní doplnili o menšiu silu posilňovania pri vyšších rýchlostiach.

Udrží vás v jazdnom pruhu

Automobilka Opel dáva nahlas najavo, že v triede kompaktných vozidiel vie tiež ponúknuť výbavu, ktorá bola doteraz nielen vyhradená pre vyššie triedy, ale súčasne aj adekvátne drahá.

Astre tak nechýba takmer žiadny elektronický asistent. Stráži aktívne jazdné pruhy a otáča volantom, keď pozeráte do mobilu, stierače stierajú a zrkadlá strážia mŕtvy uhol.

Vozidlo vás prostredníctvom systému Opel Eye stráži a upozorní na neočakávane sa blížiacu prekážku. Do rýchlosti 60 km/h je systém schopný autonómne brzdiť.

Opel Eye počas jazdy ukazuje, koľko času vás delí od vozidla pred vami. Trochu na škodu funkcie je fakt, že keď systém pozná vzdialenosť medzi vozidlami, nie je schopný na aktivovanom tempomate za pomalším vozidlom plynulo spomaliť a zrýchliť vtedy, keď to situácia dovoľuje – využiť adaptívne prvky tempomatu. Chce to len krôčik k dokonalosti.

Svieti inteligentnejšie než ostatní

Jednou z noviniek novej Astry sú adaptívne LED svetlomety s individuálne sa rozsvecujúcimi skupinami LED prvkov – tzv. Matrix.

Svetlá novej Astry tak v automatickom diaľkovom režime rozpoznajú nielen svetlá v obci (stlmia sa), ale do tieňa uložia protiidúce vozidlo alebo vozidlo pred vami. K excelentnosti im chýba len eliminácia podľa nás zbytočného stlmenia pri prejazde pomalšou zákrutou a dlhšia doba následného rozsvecovania z tlmených do diaľkových svetiel.

Ak by sme mali byť naozaj prísni a príplatkové svetlomety za 1.300 eur porovnali s lektormi v tejto triede – Mercedesom (príplatok cca 1.700 eur), ťahali by svetlá Opel LED Matrix AFL za kratší koniec najmä homogénnosťou – rozložením svetla a počtom samostatných LED prvkov.

Keby sme sa rozhodli pre kúpu novej Astry, adaptívny Matrix LED svetlomety by boli jedným zo zvažovaných prvkov veľmi užitočnej a bezpečnej výbavy a rozhodne by dostali prednosť pred masážnymi sedadlami. Toľko ‚adaptívneho‘ svetla do tmy, ako vám môže priniesť nová Astra, vám v danej triede zrejme neponúkne nikto.

Cestou na dovolenku pomôže strešný box

Nová Astra vyrástla na rázvore náprav 2.662 mm, čo je o 3 cm viac voči svojmu najväčšiemu nemeckému rivalovi. Astra ponúka tento zisk v prospech pasažierov na zadných sedadlách a ak vozíte deti v autosedačke, ostane pred ich špinavými topánkami dostatok miesta aj v prípade, že má vodič do 190 cm.

O niečo horšie je to v ponuke batožinového priestoru, ktorý je síce dobre využiteľný, ale v danej triede ide o šedý priemer. Uspokojením je aspoň existencia dojazdového kolesa uloženého pod podlahou kufra.

Operadlá druhého radu sedadiel je možné sklopiť do jednej roviny s dnom kufra bez nutnosti vyklápať sedáky. Základný objem kufra tak narastie na maximálnu hodnotu 1.210 litrov.

Náš názor

Nemecká značka Opel pripravila mimoriadne vydarené vozidlo. Po týždňovom teste môžeme povedať, že nová Astra je ľudsky nedokonalá a to z nej robí výborné vozidlo s vlastnou tvárou.

V súčasnosti je Astra pre nás najpríjemnejším vozidlom z ponuky Oplu a sme radi, že už o týždeň budeme môcť vyskúšať aj benzínový trojvalec v jej útrobách.

Technické informácie

Značka a model

Opel Astra

Verzia

Astra K 5HB Innovation

Cena modelu od/Cena testovanej verzie od

12 290 eur / 19 190 eur

Motor

naftový štvorvalec s objemom 1598 cm3

Výkon / pri otáčkach

97 kW (132 k)/6 400 ot./min.

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

160 Nm/4 400 ot./min.

Typ prevodovky/počet stupňov

manuál/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca (s)

9,6

Priemerná spotreba - výrobca/test (l/100km)

3,7/5,4

Objem palivovej nádrže (l)

48

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1285/515

Objem batožinového priestoru (l)

370/1 210

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2662; 4370; 1809; 1485

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 704
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 529
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 155
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 747
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 005
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 838
  7. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 7 810
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 549
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Juraj Kumičák: Kolaborant
  2. Marek Strapko: Pellegrini svojimi pytačkami ohrozuje suverenitu Slovenska
  3. Peter Homola: Nájdený papyrus v slovenčine!
  4. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Sabinov
  5. Anna Miľanová: Vážení rodičia, starí rodičia, učitelia, akonáhle sa dieťa, mládež...
  6. Ľubomír Belák: Slovensko hľadá prezidenta
  7. Tupou Ceruzou: Pellegriniho pravá tvár
  8. Věra Tepličková: Prečo voliť Pellegriniho?
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 570
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 488
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 362
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 11 776
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 354
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 344
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 980
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 419
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu