Americká automobilka Chevrolet už nejaký ten čas avizovala, že na trh prinesie elektromobil s dlhým dojazdom určený pre masy. Svoje ambície najprv pretavila do konceptu hatchbacku s označením Bolt, ktorý sa svetu ukázal minulý rok v Detroite.
Prešiel rok a z konceptu sa stala rovnomenná produkčná verzia. Svetovú premiéru zažila na výstave Consumer Electronics Show v Las Vegas, ale podrobnosti o jej vnútornostiach Chevrolet odhalil až na prebiehajúcom autosalóne v Detroite.
Päťdverový elektromobil, ktorý má byť konkurentom BMW i3 či Nissanu Leaf, sa má na výrobné linky dostať do konca tohto roka. V USA sa bude dať kúpiť za 30-tisíc amerických dolárov (po uplatnení daňovej úľavy vo výške 7 500 dolárov). Z tohto hľadiska to teda automobil pre masy veľmi nie je, aj keď je o niečo lacnejší ako BMW i3.
Model poháňa jeden elektromotor s výkonom 150 kW a najvyšším krútiacim momentom 360 Nm. Na stovku zrýchli za menej ako sedem sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť 145 km/h.
Automobilka sľubuje dojazd 320 km na jedno nabitie. Zabezpečiť to má li-ion batéria s vysokým obsahom niklu a kapacitou 60 kWh, ktorú tvorí 288 článkov. Rozdelené sú do piatich sekcií pod podlahou kabíny.
Za dve hodiny nabíjania z 240V zásuvky vraj ponúknu dojazd 80 km. S rýchlonabíjačkou sa za 30 minút nabijú pre dojazd 145 km. Hmotnosť batérie je 435 kg a pri jej vývoji Chevrolet spolupracoval s firmou LG. Dáva na ňu záruku osem rokov alebo 160-tisíc km.
Elektromobil disponuje regeneratívnym brzdením, ktoré spolu s upraveným softwarom umožní za určitých situácii ovládať vozidlo len jedným pedálom. Inými slovami, Bolt v režime Low alebo po aktivácii funkcie Regen On Demand zastaví sám, stačí dať dolu nohu z plynu.
V interiéri nájdeme multimediálny systém s 10,2-palcovým dotykovým displejom a upravenou navigáciou tak, aby vyhľadávala čo najekologickejšie trasy a informovala o nabíjacích staniciach v okolí. Pri dĺžke 4166 mm, šírke 1765 mm a výške 1594 mm ponúkne Bolt batožinový priestor s objemom 478 l.