Aj Alpina sa chystá na autosalón do Ženevy. Vychádzajúc z BMW radu 7 tam exkluzívny úpravca áut bavorskej značky predstaví novú generáciu B7. Ešte pred týmto svetovým debutom sa so športovou limuzínou môžeme zoznámiť prostredníctvom prvých zverejnených obrázkov a technických špecifikácií.
Tie prezrádzajú, že pod kapotou Alpina B7 Bi-Turbo sa nachádza dvoma turbodúchadlami prepĺňaný benzínový osemvalec s objemom 4,4 litra, ktorý nájdeme aj v menšom modeli B5. V tomto prípade je však naladený na o niečo vyšší výkon, keď produkuje 447 kW a ponúkne až 800 Nm krútiaceho momentu v rozsahu od 3 000 do 5 000 ot./min.
Lepšie parametre sú výsledkom série úprav, ktoré sa dotkli nasávania, chladenia či turba. Nové sú aj piesty a výfukový systém. Silu na obe nápravy prenáša osvedčená 8-stupňová automatická prevodovka ZF.
Aj napriek viac ako dvom tonám hmotnosti dokáže B7 akcelerovať na stovku za 3,7 s a rozbehne sa maximálne na 310 km/h. Priemerná spotreba by mala byť na úrovni 10,4 l/100 km.
Úpravám sa nevyhol podvozok, ktorý disponuje adaptívnymi tlmičmi, vzduchovým odpružením, aktívnymi stabilizátormi, ale aj natáčaním zadných kolies. A keď sme už pri kolesách, štandardom sú 20-palcové s dvadsiatimi lúčmi, ale za príplatok môžu byť aj kované 21-palcové. Zabrzdia ich kotúče so 4-piestikovými strmeňmi a rozmerom 395x36 mm vpredu a 370x24 mm vzadu.
Systém Dynamic Driving Control ponúkne viacero jazdných režimov vrátane módu Alpina Sport+, ktorý poskytne živšiu odozvu a ešte umocní športový charakter vozidla.
Došlo samozrejme aj na, pre Alpinu charakteristické, estetické vylepšenia tak v exteriéri ako aj interiéri. Športový dizajn akcentujú prepracované nárazníky, prahy či maska chladiča s aktívnymi klapkami upravujúcimi prúdenie vzduchu.
Vnútri padne do oka grafika digitálneho LED prístrojového štítu, ale aj značné využitie kože Nappa a Navalina, či obloženie z dreva alebo keramiky.