SME
Sobota, 17. apríl, 2021 | Meniny má RudolfKrížovkyKrížovky

Recenzia čitateľa: Peugeot 206 jazdí bez poruchy, ale chýba mu výkon

Mínusom sú preposilované brzdy, či dlhé dráhy prevodovky. Čitateľ by si znovu vybral Peugeot 206, ale s výkonnejším motorom.

(Zdroj: archív autora)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Peugeot 206 tu s nami bol skoro 10 rokov. Za tú dobu sa ich vyrobilo niekoľko verzií , prešiel niekoľkými faceliftami, ale v podstate ostal stále rovnaký. Ten môj, o ktorom je nasledujúcich pár riadkov, opustil výrobnú linku 14.12.2007 a 31.12.2007 sa jeho výroba ukončila. Takže je to pravdepodobne jeden z tých úplne posledných, ktorého svetlá uzreli svetlo sveta.

Išlo o špeciálnu poslednú edíciu, ktorá mala označenie Mistral. Peugeot 206 1.4i Mistral, aby to bolo presné. Táto verzia disponovala len veľmi strohým vybavením, nakoľko sa jednalo už o posledné kusy, ale pekne po poriadku.

Svetlá vyniknú za tmy

Prvé, čo človek uvidí na parkovisku, je exteriér, tak začneme tu. No zovňajšok tak, ako sme všetci zvyknutí, má predné svetlá v tvare mačacích očí. Za svetla veľmi nevyniknú, ale v noci spolu s hmlovkami dotvárajú úplne iný dojem oproti tomu, aký ho má človek za svetla.

Verzia Mistral navyše obsahovala taktiež hmlovky vpredu a vzadu, športovú originál Peugeot koncovku výfuku, kľučky a nárazníky vo farbe karosérie. Človek by sa na tom aj zasmial, ale veľa 206-tiek práve tie nárazníky a kľučky vo farbe karosérie malo iba za príplatok. Čo ma trochu mrzí, je, že sa pri kúpe neobjednali originál Peugeot elektróny. Ale čo sa dá robiť, možno časom.

Po otvorení vodičových dverí sa naskytne pohľad do interiéru. Vzhľadom neočaril, ale ani nepobúril, je taký neutrálny, plasty sú síce lacné, ale človek si na to po čase tak nejako zvykne.

Verzia Mistral obsahovala hliníkový packet, ktorý mal hliníkové lišty na prahoch dverí, hliníkové pedále, hliníkové kľučky dverí a hliníkovú hlavicu radiacej páky. Takisto obsahoval kožený volant a manuálnu klimatizáciu.

Fakt nič iné tu nie je, čo mne osobne vyhovuje, nemám rád komplikované veci, mám rád jednoduchosť a tá tu je, ovládače robia to, čo majú a všetko je graficky znázornené aj pre ozaj menej chápavého človeka.

Výkonu na predbiehanie je málo

Aby som nezabudol, Mistral mal takisto elektrické predné okná. No aké super mať okná na zápalkovej škatuľke. Na palubnej doske indikátor vody do ostrekovačov nie je a preto, keď človek niečo chce skontrolovať, musí si otvoriť prednú kapotu.

Tu sa skrýva srdce jeho veličenstva. Kardiochirurgovia naordinovali Mistralom iba srdcia s obsahom 1,4 litra a len 8 ventilmi... to je trochu škoda, pretože toto srdce má iba 75 koní, takže je to skôr také malé srdiečko ako srdce.

Ale nakoľko je to auto do mesta, výkon je postačujúci, takisto pre človeka, ktorý nemá zručnosti skrotiť auto s veľkým výkonom, je to pomerne zábavný motor. Ten, kto sa tomu smeje, tak sa v tom nikdy neviezol.

Samozrejme, šupa to nie je, ale dokáže vyvolať ten pocit, keď volant z ležérneho držania naozaj chytíte do rúk. Na obiehanie je výkonu ale naozaj málo, a treba myslieť dostatočne dopredu. Zato ale zatiaľ nemal poruchu, treba zaklopať na drevo. Pýta si len olej, filtre a samozrejme benzín so vzduchom, no a to mu ja s radosťou doprajem.

Prevodovka nevyniká presnou kulisou

To, čo už človek na prvý, druhý a ani tretí pohlaď nezistí, sú veci okolo podvozku, riadenia, prevodovky. Prevodovka má na môj vkus priam galakticky dlhé a hlučné dráhy. Takisto vodítko je hlučné, hocikedy pri pomalšej jazde je počuť zreteľne každé preradenie, a takisto nemá veľmi presné dráhy, ale to je možno skôr zapríčinené už samotnou prevodovkou, lebo napríklad spiatočka nejde z času na čas zaradiť na prvýkrát.

Vtedy asi ozubené kolesá nie sú úplne v symbióze, ale stačí zaradiť iný stupeň, a potom to už ide všetko, ako má. Na druhej strane je zase ale pomerne dobre odstupňovaná. V meste sa dá využívať v pohode štvorka, ktorá ma pri tachometrovej šesťdesiatke niečo okolo 2000 otáčok.

Čo sa riadenia týka, tak je fajn. Človek od neho čaká oveľa menej, ako mu v skutočnosti dáva. Nie je extra presné, ale zato dáva človeku dokonalé informácie o povrchu pod kolesami. Toto veľmi oceňujem, nakoľko som toho názoru, že pokiaľ človek nevie, čo má pod kolesami, ani stabilizácia mu nepomôže.

No a nakoniec podvozok, ten je veľmi primitívny, hlavne vzadu, kde je iba torzná tyč a nemá ani obyčajné pružiny. To je dôvod, prečo je auto nestabilné vo vyššej rýchlosti. Taká kombinácia 140-ky a bočného vetra už veru nie je príjemná. A nie ani tak preto, že by to bolo hlučné auto, ale že to musí človek sústavne korigovať volantom. A to je na diaľnici predsa len otravné.

Na okreskách do tých 110km/h je všetko v poriadku, a ani tá spomínaná hlučnosť nie je taká veľká, oveľa viac mi vadí ventilátor ofuku, ako samotná hlučnosť zvonku. Osobne v lete používam len otvorené okná, tie mi nevadia, ale v zime sa snažím čo najmenej používať druhý stupeň, nakoľko mi to fakt prekáža.

Chybám krásy sa Peugeot 206 nevyhol. Na niektorých miestach sa objavuje hrdza a zadné svetlá sa zvnútra rosia.

Prvých 100tisíc km zvládlo bez poruchy

Autíčko má aktuálne najazdené skoro 100 000 km a servisné úkony neboli potrebné. Dokonca ani len brzdy zatiaľ nepotrebovali servis či výmenu. Už ale pozorujem, že by bola vhodná výmena tlmičov, a takisto sa pýtajú už aj kotúče.

Keď už sme pri brzdách, nedá mi nespomenúť ich absolútnu nedávkovateľnosť. To je fakt hrôza, je to až extrémne preposilované. Jazdím s medziplynom a trvalo mi asi 10 000 km, kým som dokázal odhadnúť brzdu. Aj tak medziplyn s brzdou používam radšej iba pri jazde s vysokými otáčkami, lebo tie brzdy sú skutočne nepríjemné.

Na druhej strane zase sú na také auto silné a človek ich za normálnych okolností ani neupečie, ale stačí ostrá jazda a po niekoľkých kilometroch sa už objaví vôňa na prírodno grilovaných brzdových platničiek.

To je, myslím si normálne, keďže to nie je žiadny športiak, ale malé auto do mesta. Normálnou jazdou však "nevädnú" ani s naloženým autom v kopcoch. K tomu nákladu by som povedal len toľko. Malý Peugeot miesto na rozdávanie nemá, ale zatiaľ som odviezol všetko, čo som potreboval.

Keďže som aktívny biker, bicykle museli ísť vždy na strechu. Ostatok bez problémov vošiel dnu. Dokonca aj bežky. Posádka toho miesta veľa nemá, ale buď sa uskromní, alebo môže isť aj pešo.

Dlhé trasy sú náročné, malému Peugeotu pristane mesto

Myslím si, že Peugeot 206 je auto na každodenné použitie, dá sa s ním jazdiť v meste, ale takisto aj mimo neho bez toho, aby to na majiteľovi zanechalo nejaké následky. Na dlhé trasy to však nie je, raz som v ňom absolvoval necelých 800km a mal som toho naozaj dosť.

Vo Focuse mi tých 800 tak nevadilo, ale samozrejme, to je úplne iná trieda auta. Palubný počítač nemám, ale dokonalými matematickými vzorcami som zistil, že sa dá jazdiť od 5,5 do 7 litrov na 100 km. Na to, aby to bolo menej, sa musí človek vážne snažiť.

Keby som si mal zase vybrať malé auto, bola by to 206-ka, ale so silnejším motorom. Negatíva určite sú, ale dokonalé nie je žiadne auto. Sú len tie, ktoré sa k dokonalosti priblížili.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič
  2. Happy Hour vymysleli námorníci, dnes poteší aj vaše auto
  3. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov
  4. Dobrým začiatkom stavby vyriešime veľa budúcich problémov.
  5. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku
  6. Korporátne dlhopisy s fixným ročným výnosom od 7 do 8 %
  7. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  8. Prihláste sa na odber nových newslettrov od SME
  9. Festival pre dušu prináša návod, ako si zachovať duševnú pohodu
  10. Slováci sú rekordéri, majú aj 20 vernostných programov súčasne
  1. Happy Hour vymysleli námorníci, dnes poteší aj vaše auto
  2. Podcasty zdravotnej poisťovne Union sú najpočúvanejšie
  3. AURES Holdings sa vydáva na západ
  4. Výčínanie počasia spôsobuje najviac škôd v júni
  5. Dodávame len preverené riešenia, hovorí šéf ABRA Software
  6. Dobrým začiatkom stavby vyriešime veľa budúcich problémov.
  7. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku
  8. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov
  9. Reverzné inžinierstvo na FVT
  10. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 50 381
  2. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 19 142
  3. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 12 574
  4. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku 12 157
  5. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 10 122
  6. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 8 657
  7. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 8 032
  8. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 7 701
  9. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť! 6 003
  10. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 5 793
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Test môjho auta

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vakcína Moderna.

Išlo o technický výber, vraví Eliášová, prečo darujeme práve Modernu.

14 h
SERIÁL O NEKONVENČNÝCH LÁSKACH

Mileneckú aféru Marie Curie riešil aj Štokholm

Marie Curie.

Nositeľka Nobelovej ceny milovala dvoch mužov.

15. apr
Ilustračné foto.

Vláda v piatok prijala uznesenie k zákazu vychádzania.

18 h
Vladimir Putin (vľavo) po prílete do Belehradu kráča so srbským prezidentom Aleksandarom Vučičom.

Ako Rusko a Čína pôsobia v Srbsku.

12. apr