Bugatti Chiron zrýchľuje extrémne aj bez batérií

Prekvapením je, že nástupca Veyrona nedostal hybridný pohon ale „len“ vyladený pôvodný agregát z Veyrona.

(Zdroj: richardhlavna.sk)

Bugatti a jeho nový model Chiron je v Ženeve nepochybne jednou z najočakávanejších premiér autosalónu. Ešte väčší prekvapením však je fakt, že nástupca Veyrona ostal verný klasickému pohonnému ústrojenstvu a pri lámaní rekordov sa teda zaobíde bez batérií a elektromotora.

Benzínový motor W16 technici dôkladne prepracovali a pripravili na vyššie zaťaženie. V útrobách nového Chironu produkuje mamutí motor až 1.103 kW (1.500 k). Maximálny krútiaci moment 1.600 Nm je dostupný od 2.000 do 6.000 otáčok za minútu.

Prepracovaný pohon všetkých štyroch kolies a sedemstupňová dvojspojková prevodovka umožňujú vozidlu zrýchliť z pokoja na stovku len za 2,5 sekundy. Maximálnu rýchlosť udrží na uzde elektronika a tak môže Chiron šprintovať len 420 km/h. Bugatti si verziu bez obmedzovača zrejeme necháva na neskôr.

Za necelých 14 sekúnd od štartu, s plynovým pedálom na podlahe, Chiron šprintuje rýchlosťou 300 km/h.

Adaptívny podvozok, karbónové brzdy, aktívne aerodynamické prvky, distribúcia krútiaceho momentu medzi kolesá: to sú len základné výdobytky, ktorými Bugatti Chiron disponuje.

Po dizajnovej stránke tiež nejde o revolúciu, ale o zdokonaľovanie známych tvarov v ich modernejšej interpretácii. Automobil je voči svojmu predchodcovi dlhší o 82 mm, širší o 40 mm a vyšší o 53 mm. Pohotovostná hmotnosť len tesne podlieza dvojtonovú hranicu. Chiron váži o 150 kg viac ako Veyron.

Automobilka je pripravená vyrobiť 500 kusovú sériu. Prvých 150 vozidiel už má svojich netrpezlivých majiteľov napriek tomu, že za každý vyrobený kus museli zaplatiť 2,4 milióna eur.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  2. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  5. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  6. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  8. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  9. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  10. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  1. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  2. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  3. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  4. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  5. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  6. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  8. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  9. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  10. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 5 865
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 698
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 4 128
  4. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 328
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 058
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 041
  7. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 557
  8. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 557
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 075
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 655

Téma: Autosalón Ženeva 2016


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Miliónové dotácie od Plavčana dostali aj pochybné firmy

Niektoré firmy, ktoré podporilo ministerstvo školstva, aby sa venovali vývoju a inováciám, nemajú s výskumom žiadne skúsenosti.

KOMENTÁRE

Minister Plavčan už dávno nemal existovať

Na znôšku legislatívnych náhod sa už nemôže pozerať ani koalícia.

ŠPORT

Tour bola bez Sagana nudná, no ponúkla aj nový objav

Vybrali sme päť najzaujímavejších momentov z tohtoročnej Tour de France.

KOMENTÁRE

Nemému Dankovi ani vlastná hovorkyňa nerozumie

Problém je v samotnej SNS a v jej softvéri.

Neprehliadnite tiež

Porovnali sme masážne sedačky v BMW za 200-tisíc a Suzuki za 13-tisíc

Lacné autá dostávajú výbavu tých drahších.

Doprava v Chorvátsku kolabovala, cestu blokovali kolóny a nehody

Motoristi smerujúci do južnej Európy musia rátať s dlhými kolónami.

Rakúsky Magna Steyr vyrobil jubilejný Mercedes triedy G

Predaj triedy G od roka 2009 neustále rastie.

Nemecko zachráni dieselové autá za dve miliardy eur

Existujúce autá dostanú aktualizáciu softvéru.