SME
Streda, 28. júl, 2021 | Meniny má KrištofKrížovkyKrížovky

Bugatti Chiron zrýchľuje extrémne aj bez batérií

Prekvapením je, že nástupca Veyrona nedostal hybridný pohon ale „len“ vyladený pôvodný agregát z Veyrona.

(Zdroj: richardhlavna.sk)

Bugatti a jeho nový model Chiron je v Ženeve nepochybne jednou z najočakávanejších premiér autosalónu. Ešte väčší prekvapením však je fakt, že nástupca Veyrona ostal verný klasickému pohonnému ústrojenstvu a pri lámaní rekordov sa teda zaobíde bez batérií a elektromotora.

Benzínový motor W16 technici dôkladne prepracovali a pripravili na vyššie zaťaženie. V útrobách nového Chironu produkuje mamutí motor až 1.103 kW (1.500 k). Maximálny krútiaci moment 1.600 Nm je dostupný od 2.000 do 6.000 otáčok za minútu.

Prepracovaný pohon všetkých štyroch kolies a sedemstupňová dvojspojková prevodovka umožňujú vozidlu zrýchliť z pokoja na stovku len za 2,5 sekundy. Maximálnu rýchlosť udrží na uzde elektronika a tak môže Chiron šprintovať len 420 km/h. Bugatti si verziu bez obmedzovača zrejeme necháva na neskôr.

Za necelých 14 sekúnd od štartu, s plynovým pedálom na podlahe, Chiron šprintuje rýchlosťou 300 km/h.

Adaptívny podvozok, karbónové brzdy, aktívne aerodynamické prvky, distribúcia krútiaceho momentu medzi kolesá: to sú len základné výdobytky, ktorými Bugatti Chiron disponuje.

Po dizajnovej stránke tiež nejde o revolúciu, ale o zdokonaľovanie známych tvarov v ich modernejšej interpretácii. Automobil je voči svojmu predchodcovi dlhší o 82 mm, širší o 40 mm a vyšší o 53 mm. Pohotovostná hmotnosť len tesne podlieza dvojtonovú hranicu. Chiron váži o 150 kg viac ako Veyron.

Automobilka je pripravená vyrobiť 500 kusovú sériu. Prvých 150 vozidiel už má svojich netrpezlivých majiteľov napriek tomu, že za každý vyrobený kus museli zaplatiť 2,4 milióna eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu
  2. Kravy jedia srvátku. Výrobky vďaka tomu nemajú konkurenciu
  3. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  4. Túto bagetu jedia Slováci už 24 rokov. Čo nám chutí najviac?
  5. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom
  6. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu
  7. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  8. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  10. Lenivý brunch s Muchom
  1. Do portfólia Proxenty pribudol projekt na Šancovej
  2. 60 rokov tradície s ekologickým srdcom a modernou víziou
  3. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  4. Keď ekológia spája
  5. Wüstenrot predstavuje novú stratégiu pre slovenský trh
  6. Na zmenu zdravotnej poisťovne vám po novom stačia 3 minúty
  7. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  8. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  9. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  10. Slovník investora 07: Bitcoin a jeho úloha v portfóliu investora
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 10 826
  2. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 407
  3. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 4 311
  4. Od Česka až po Jadran 3 976
  5. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 3 849
  6. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 3 190
  7. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 3 159
  8. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 3 025
  9. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu? 2 562
  10. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach? 2 302
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Do kaviarne Towers nevidno.

Obvinenie opisuje manipulácie, ale nie systém, o ktorom hovorí Fico.


13 h
Testovanie na koronavírus.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 392-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 534 obetí.


a 4 ďalší 10 h
Ilustračné foto.

Pomôžu alebo nám uškodia mraky?


19 h

Neprehliadnite tiež

Renault Arkana E-Tech

Výrobcovi sa podaril zaujímavý hybrid s nízkou spotrebou.


21 h
Koncept elektrického Mercedesu Vision EQXX spoznáme budúci rok.

Po roku 2025 budú nové platformy už len pre elektromobily.


26. júl

Za slabé predaje mohla väčšinou vysoká cena.


26. dec
Suzuki S-Cross vs. Ssangyong Korando

Novšie auto nemusí byť vždy presvedčivejšie.


23. júl