Majú ešte veľké medzinárodné autosalóny zmysel? Väčšina noviniek sa totiž verejnosti predstavila už dávno pred zahájením výstavy. Niektoré prostredníctvom správ automobiliek, iné vďaka "náhodne uniknutým" obrázkom či špionážnym fotkám.
Na výstavisku nás tak už vlastne nemá čo prekvapiť a zhŕňanie plachty na jednej zo 70 tlačových konferencií je najmä cirkus pre kamery a fotoaparáty, ale aj príležitosť na prvý kontakt s novinkami.
Haló vyvolali najmä halo cars
Na nasvietené točne automobilky stavajú takzvané halo cars, čiže športové či ekologické modely. Pri nich výrobca neočakáva veľkú predajnosť, ako skôr pozornosť médií a hlavne formovanie imidžu značky v očiach zákazníkov. Veľkoobjemové modely nie sú pre výstavnú plochu dosť atraktívne.
Po minulých autosalónoch, kedy sa pozornosť sústredila najmä na ekológiu, nízke emisie, autonómne autá a asistenčné systémy, je v Ženeve leitmotívom návrat k vášnivým a emotívnym modelom. Zaujali najmä modely, ktoré chcú zaujať najprv výrazným dizajnom, potom nepotrebne vysokým výkonom a nakoniec zážitkami, ktoré vodičovi poskytujú.
Porsche sa inšpirovalo tunermi
V žiare reflektorov sa tak predstavili autá superšporty ako Bugatti Chiron, Ferrari GTC4 Lusso, McLaren 570GT, Aston Martin DB11, Koenigsegg Regera, Pagani Huayra BC, Lamborghini Centenario, Jaguar F-Type SVR.
Nás si najviac získalo Porsche 911 R, ktoré je akousi labuťou piesňou pre model 911 s manuálnou prevodovkou a motorom prostým turbodúchadiel. Mnohé dizajnové detaily navyše odkazujú k dnes veľmi populárnym úpravcom starých Porsche ako Singer či Magnus Walker.
Porsche 911 R: vlk v ovčom rúchuČítajte
Jediným výrazným autonómnym autom v Ženeve bol Etos od Rinspeedu - švajčiarskeho automobilového think tanku, ktorý tradične pripravuje do Ženevy jednu štúdiu. Ethos však trochu sklamal. Predchádzajúce Rinspeedy naozaj vyzerali ako z budúcnosti a ponúkali neotrepané a trochu bláznivé nápady. Jediným žartíkom Etosu je dron, pripravený na vzlietnutie v otvorenom kufri.
Inak Etos - postavený na BMW i8 - nedokázal tromfnúť štúdie autonómnych áut, ktoré už dlhšie automobilky ukazujú. Ženeva nám navyše ukázala, že pre autá bez šoférov sa zatiaľ nedokážeme nadchnúť.