SME
Pondelok, 23. november, 2020 | Meniny má KlementKrížovkyKrížovky

Autosalón Ženeva: Renault Scénic dostane aj elektrický hybridný pohon

Renault dal klasickému MPV nový štýl. Hoci Scénic narástol do všetkých smerov, miestom vzadu neoplýva.

(Zdroj: richardhlavna.sk)

Renault Scénic sme prvýkrát mohli stretnúť na cestách v roku 1996. Po dvadsiatich rokoch prišiel Renault s jeho štvrtou generáciou a novým pohľadom na segment MPV.

Rovnaký krok sme nedávno zaznamenali aj v prípade Renaultu Espace. Čas ukáže, či je nový prístup orientovaný viac na aktuálne trendy správny.

Renault má ľahko rozpoznateľný, výrazný dizajn, ktorý využíva pri všetkých nových modeloch. Jeho autá sa tak dajú identifikovať na prvý pohľad. Rovnaké je to aj v prípade nového Scénicu. Pri pohľade naň je okamžite jasné, že máme pred sebou Renault.

Dostal techniku z Renaultu Espace

Nazvať čelné sklo trojdielnym panoramatickým, je pekný trik, ako za ľúbivú marketingovú frázu skryť fakt, že novinka má vpredu nepopulárny dvojitý A-stĺpik. Ale v tomto prípade to naozaj pôsobí až panoramaticky a prvý dojem naznačuje, že výhľad z auta bude napriek dvojitému stĺpiku výborný. Prispieva k tomu aj vyšší posed.

Vo vnútri nájdeme dobre známu techniku z modelu Espace. Veľký dotykový displej s množstvom funkcií hneď udrie do očí. Aj tu možno prepínať jednotlivé režimy jazdy, rovnako ako v Espace.

Čo sa týka vonkajších rozmerov, v porovnaní s predchodcom narástol Scénic do všetkých smerov. Vnútri by sa to malo prejaviť lepším priestorom. Ale v naoko pozitívnych hodnotách sa skrýva aj negatívum, ktoré má rovnako vplyv na vnútorný priestor.

Celková výška auta totiž narástla o 13 mm, čo je plus. Keď k tomu však pripočítame, že svetlá výška narástla o 40 mm, tak je prakticky isté, že aj podlaha je položená vyššie a priestoru na výšku nie je na rozdávanie. Vpredu je sedenie pohodlné a dostatočne priestranné. Vzadu je to však skromnejšie v oblasti hlavy aj kolien.

Takisto sedáky vzadu sú prinízko a aj nižšie postavy môžu spoznať, aké to je, keď je niekomu stolička malá. Vzadu nám Scénic ukázal aj pozitíva. Stredový tunel je zabudovaný do podlahy a nevytŕča. Sedadlá sú variabilné a ich posunutím možno v prípade potreby zväčšiť objem kufra.

Hybrid Assist zníži spotrebu

Z komfortných prvkov ani novinke nechýba dobre fungujúci systém na jednoduché sklápanie zadných sedadiel z kufra. Pred rokom sme ho na tom istom mieste obdivovali v modeli Espace.

O pohon sa postarajú naftové motory s výkonom 95 (70 kW) až 160 koní (118 kW). Dopĺňa ich dvojica benzínových motorov TCE 115 (85 kW) a TCE 130 (96 kW). K dispozícii je v závislosti od motorizácie šesťstupňová manuálna a sedemstupňová automatická prevodovka EDC.

Koncom roka sa do ponuky dostane aj elektrický hybridný pohon Hybrid Assist v kombinácii s naftovým motorom dCi110 a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Renault chce vďaka tejto novinke získať prvenstvo z hľadiska spotreby.

Náš prvý dojem z Renaultu Scénic bol dobrý, mierne ho však pokazil slabší priestor na zadných sedadlách. Na dlhšie trasy to pre dospelé osoby z hľadiska komfortu nestačí. Svoje opodstatnenie však Scénic určite nájde v prípade rodín s menšími deťmi.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny
  2. Vyšperkujte Vianoce - tipy na vianočné darčeky
  3. Vianočnú edíciu kávy Starbucks tento rok kúpite už aj v obchode
  4. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  5. Neberieme štúdium športovo, ale športujeme
  6. Investície s fixným ročným výnosom 5,5 % - 8 %
  7. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  8. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME
  9. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe
  10. Mercedes-Benz EQV je elektrické riešenie všestranného vozidla
  1. Imunitnú bombu do tela dostanete vďaka Vitaglucanu
  2. Get our subscription and support the Online Charity Auction
  3. Ako overiť či máte aktívny druhý pilier?
  4. Kurzarbeit – then, now and tomorrow
  5. Fanshop HC Košice prichádza s novinkami
  6. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  7. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe
  8. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  9. Vianočnú edíciu kávy Starbucks tento rok kúpite už aj v obchode
  10. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME
  1. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 30 598
  2. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 10 549
  3. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 10 017
  4. Oslávte nový rok v teple: Cestujte na Zanzibar úplne bezpečne 9 401
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 9 310
  6. Učiteľka roka 2018: Koľko času by malo dieťa tráviť za počítačom 9 002
  7. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 8 981
  8. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 801
  9. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 8 603
  10. Ako nahradiť fosílne palivá geotermálnou energiou? 8 568
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Autosalón Ženeva 2016

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Richard Sulík
Ppremiér Igor Matovič (vpravo) a minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Premiér Igor Matovič.
Komentár Tomáša Prokopčáka

Jedna zlá a dve dobré správy o novej vakcíne

Očkovanie je jeden z najúžasnejších objavov ľudstva.

Tomáš Prokopčák.