Pokutu vo výške 15 000 singapurských dolárov (cca 10 000 eur) dostal v Singapure majiteľ Tesly model S za to, že jeho auto produkuje príliš veľa emisií, hlási Channel News Asia.
Jon Nguyen si kúpil elektrickú Teslu Model S s tým, že sa bude uchádzať o dotáciu 15 000 singapurských dolárov na jej kúpu v rámci tamojšej schémy na podporu predaja áut s nízkymi emisiami. Miesto toho mu bol podľa tej istej schémy vyrúbený poplatok v tej istej výške. Vraj Tesla Model S má až príliš vysoké emisie CO2.
Singapurský Úrad pre cestnú dopravu sa odvoláva na merania vykonané labratóriom VICOM podľa štandardov Hospodárskej komisie OSN pre Európu. Podľa laboratória Model S spotrebuje 444 Watthodín na kilometer, čo podľa singapurskej schémy na zníženie emisií vozidiel zodpovedá 222 gramom CO2 na kilometer.
To sú emisie porovnateľné so Subaru WRX STi či BMW 550i. Podľa špecifikácie výrobcu má aj najsilnejšia verzia P90D s elektromotormi na oboch nápravách spotrebu 210 Watthodín na kilometer.
Singapurský Úrad pre cestnú dopravu správne poukazuje na fakt, že niekde a nejako energia na pohon elektroauta vzniknúť musí. Otázne je, či použil na prepočet vhodný koeficient - veď elektrinu nemusíme vyrábať spaľovaním fosílnych palív, môžeme ju získať aj z obnoviteľných zdrojov.
Zaváži podľa nás aj to, že pri elektromobiloch sa presúva "vypúšťač" emisií z obývaných zón do elektrární mimo miest. Nabíjanie elektromobilov navyše prebieha v noci, v čase slabého odberu - elektromobily tak de facto pomáhajú stabilizovať elektrickú sieť.
Elon Musk na svojom Twitteri oznámil, že o situácii vie a snaží sa ju so singapurským premiérom vyriešiť.