SME
Štvrtok, 17. október, 2019 | Meniny má Hedviga

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Fiat Grande Punto v cieli: s vášňou a detskými chorobami (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

mal som viacero Fiatov
žiadne ma nesklamalo. Je síce pravda, že čím viac techniky a elektroniky, tým viac starostí - to však platí aj pre iné značky. Minule som čítal test na tuším Audi A6 a boli tam podobné banality, ako uvedené nedostatky u testovaného GP. To auto však stojí 1,5mil.(!) Chybičky, ktoré sa dajú odstrániť v záruke nie sú problém, problémom sú systémové chyby. Vlastním necelý rok GP M-jet a som spokojný. Deň po kúpe mi síce odišlo turbo, napriek tomu som na auto nezanevrel. To turbo je od Bosch-u - to len na margo kvality Made in Germany. Bejvávalo! Auto s pribývajúcimi km je stále živšie a spotreba klesá - uvedenú spotrebu v teste a jazdné vlastnosti môžem potvrdiť - pri plynulej jazde v meste sa dá jazdiť už za tých 5,5l, naposledy v teréne som mal 5,2 (140 km/h diaľnica, 110 km/h okresky). Nanič na tom aute je zatiaľ len rádio (Blaupunkt - opäť tí dokonalí Nemci!), síce dobrí zvuk ale úplne na h...no príjem. Ani pneu Continental ma nepresvedčili. Tuším by Taliani mali kooperovať s niekým iným a nie Nemcami...
sinepko
< 1 2

Hodnoť:   mínus indicator plus

Voľakedy pradávno...

...som si kúpil Fiat Brava JTD a zdieľam tvoje skúsenosti, že napriek tomu, že sa auto posra*lo 6 x pre vadnú elektroniku, tak každý poondený diel mal nápis BOSCH, MADE IN GERMANY. Furt som rozmýšlal, či urobili chybu špagetožrúti, alebo soudruzi z NSR. Bolo to fajn aftíčko, dnes chosňujem trojcípu hviezdu, no nemecká "kvalitka" za veľa penez...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

nemecká "kvalita"... bejvávalo, zvlášť super BOSCH
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Milý Comando

Ďakujem ti za tvoje príspevky. Už dávno som sa tak dobre nenasmial. A dám ti jednu radu na záver. Bež rýchlo za svojim učiteľom slovenčiny a reklamuj, kým si v záručnej dobe. A ak si už po záruke, tak mu aspoň jednu poriadnu struhni. Zaslúži si. :-)))))
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

do mojho pravopisu

ta je velke H.dolezite je ze si pochopil aky mam odpor k spominanym znackam.a este sorky tu alfu som myslel 159 .
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

myslis tu Alfu 159 , ktora porazila v testoch Passat ???
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Auto SME

Po zmanipulovanom a vrcholne neserióznom porovnávacom teste VW GOLF, KIA CEED, OPEL ASTRA .. kde redakcia očividne tlačila za víťaza VW koncern, tu máme ukážku ďalšej manipulácie.

Pri teste Škody Roomster kde sa nedalo zatvoriť okno kvoli mechanickej poruche, notoricky známej už z Octávii, Passatov, Fábii a spol, označia za drobný nedostatok, napriek tomu že sa táto chyba opakuje už asi 10 rokov u všetkých VW áut. Ale na Puntu kde blbne spínač okna ich to zneistí (mimochodom vyrobený vo firme TVR v Novom Meste n.Váhom)

Najlepšia bola veta: Aby dosiahlo na najväčších konkurentov, potrebuje kvalitatívne dozrieť, k čomu má dosť blízko.

Hádam by mohla redakcia vysvetliť kto a v čom momentálne v danej triede ponúka lepšie auto ? Malá úzka škaredá Fábia s hroznými motormi, podpriemerným podvozkom a lacnými plastami ? Zastaralé krpaté Polo ? Ináč je to len zase táranie do vetra.

A pekne je vidno nadštandardný prístup redakcie k VW koncernu aj v porovnávacích testoch Roomset vs Note a Meriva, kde sa Roomster umiestnil na prvom mieste, pričom zase čarovali s vnútorným priestorom a jazdnými vlastnosťami a v ďalších testoch, ktorých zoznam tu nebudem uvádzať

Redakcia zobuďte sa, toto nie je tlačený plátok typu AutoBild alebo Svet Motoru, vašim majiteľom nie je Springer Verlag kde sa autá VW koncernu vynášajú do nebies. Toto je internet a ľudia nie sú blbí a majú možnosť reakcie. Tie vaše manipulácie už idú na nervy čoraz viac ľudom a hlavne komentáre pod porovnávačkou Golf/Auris/Astra/Ceed boli pre redakciu jednoznačným fiaskom
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Taktiez mam Fiata a to punto 1,2 rv 2003 .to auto je velmi dobre i po stranke kvality ale hlavne aj co sa tyka aj spotreby.i ked ho na rok planujem predat a kupit vecsiu Lineu o inej znacke ako Fiat nerozmyslam. som s nou velmi spokojny i ked este trosku poskulujem po KIA ceed combi.najviac ma vsak zaraza ked sa o FIATE vyjadruju odbornici ktory nikdy nijakeho Fiata nevlastnili.kazdy Fiat ma svoju dusu a sediet v nom je radost pre kazdeho majitela.to sa vsak neda povedat o chladnych liniach vw to je len auto a nic viac nezanechava ziadny dojem je chladne no proste neni to Talian.porozmyslajte,
preco sa teraz zase stala autom roka znacka FIAT?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Liney by som sa bal....

...fiat ako znacku mam moc rad, ale lineu by som sa bal kupit, lebo sa robi v turecku...je to urcite preto, lebo sme mali doma thaliu a to neboli problemy so zaseknutymi dlacitkam...po dvoch tyzdnoch zacal valit olej z prevodovky, vecne hrdzavel spinac na klukaci, clovek sa s tym bal dakde ist, aby potom nastartoval a dostal sa domov...linea urcite moze byt lepsia, ale thalia zanechala nezmazatelne stopy na mne:Da ceed sw je podla mna moc fajin auto...lepsie jako golf variant, ktory sa chvali tym, ze je najdlhsi vo svojej triede...no a ja som u nas v 5.A zas najtucnejsi...to je take iste chvalenie...ale ludia im to zozeru, lebo sak je dlhy a priestranny isto...a ked ho podpori motoristicka tlac....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nikdy nie talianske auto !

I ked GP je dizajnovo pekne, ale je draheee, 1.4ka v zaklade len 8 ventil...atd.
je to dobre auto pre toho kto uprednostnuje dizajn pred zivotnostou a kvalitou.Keby som ho vyhral v loterii tak by som sa na nom vozil,ale kupil by som radsej japonca,alebo nemca.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Mam ho a nedam ani za svet...

1,4 16V 95k 3dv. oranzova striekacka, 650 km za 5,1/2 hod., spotreba do 7 l, nehrkoce ani pri 80 na dlazbach, iba mi udrzuje hladinu katecholaminov v krvy svojim krasnym zukom. Za 10 000 km ziadny (ani jeden) problem. Je to o pocite. Ako v umeni alebo vlastne......v celom zivote, ni?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

najhorsie auto

jazdim novym Puntom v Anglicku,je to strasne auto,plava na ceste,motor nema ziadny vykon.je pravda,ze motor je zakladny 1.2 65koni ale aj tak.auto je velmi lenive,myslim ze susuc na vlasy ma vyssi vykon.a pozitiva,to je dizajn a vnutorny priestor.ale inak nekupil by som si fiata za ziadnu cenu.take clio alebo vw polo je uplne ina kava.nic proti fiatakom toto je moja osobna skusenost s novyn puntom.o styri mesiace ho vraciam dilerovi....chvala bohu
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

asi ťa sklamem, ale minule som sa naháňal s kamarátom, on má tú tvoju vysnívanú obstarožnú krabicu Polo, ja požičané Punto. Ak sa sťažuješ, že Punto pláva tak sa smejem. Keď som pozeral v späťákoch ako to Polo tancuje v zákrutách, kde ten môj Puntík držal ako nalepený, tak som sa celkom dobre zabával. Áno, kamoš mal o dosť viac koní, ale čo keď ich tá nemecká zrúda nedokáže využiť. Podotýkam, že Punto malo sériový podvozok aj pneu boli štandardných rozmerov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Punto je OK

Mal som Punto 96 rocnik , predal som ho po 8 rokoch za polovicnu cenu , benzin 80 tisic nabehanych km. Vyborne auto nikdy ma nennechalo v stichu. A vsimnite si - ti Taliani to vedia, ak vypnente kluc a vytiahnete zo starteru, svetla sa vypnu- nie su potrebne ziadne piskatka ako u VW , Skody a aj Nissanu, ktory teraz mam. A za veraj Japonci a Nemci. Motor sa vmestil pomaly do nakupnej tasky a bol ovela zivsi ako Felicia s podobnym motorom ale hlavne tichy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Punto

Ja mám Fiat Punto 1.1 96 ročník, možem ho len doporučiť kupoval som ho pred rokom staršie, za málo peňazí vela muziky vyberal som medzi VW Polom, Mazdou 323 a Fiatom Puntom.
Polo motor 1.4 lenive a spotreba, interier strašne mazda v pohode len korozia a to dosť o zinkovani sa im ešte iba snívalo.
Fiatu možem vytknúť tvrdši podvozok ale sedi ako pribitý a dosť málo vydrži spojka po 90 000 som menil komplet s prítlačným tanierom,lamelou a ložiskom za 2700,- Sk to u Pola a Mazdy človek môže len snívať.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Niekto vie o fiatoch hovno

Pozrite sa, polka ludi co tu picuje na fiaty ho v zivote nemala.

Moje prve auto i ked nebolo moje bolo FIAT TIPO GRAN TURISMO , 1.9 TD, Rok vyroby 92, nabehanych 282 000KM. To auto malo pohodlnejsie sedacky ako akakolvek fabia ci oktavia, motor mal 66KW, zral do 7 litrov v meste a jako mimo mesta 5 az 5,5 litra.

Potom som si kupil svoje prve auto. Fiat Punto 96 rocnik motor 1,7 TD. Vykon len 51 KW, ale bohato postacujuc. TO auto mi robilo pri 100Vke 4,2 az 4,5 litra spotrebu.
Robil som v BA, a jazdil som kazdy den po dialnici. Chodil som 130 - 140 KM/H, a spotreba neprevisila 6 litrov.
Auto som kupil s najazdenymi 205 000KM trami, od cudzej osoby ktora bola druhym majitelom.
Auto som robil len standard udrzbu, tj novy olej, filtre, rozvody. Auto som kupoval s hrdzavim vyfukom kde uz bola jedna vrstva dobre nahrdzavena, s tym istym vyfukom vez zmeny som ho predal o dva roky neskor. Tlmice boli slabsie, podotykam, s tymi istymi tlmicmi som ho predal.

Zavady boli cca 4 vyplene diody osvetlenia tachometra ci kurenia, nakolko jedna stala 20 SK, a dala sa vymenit sposobom takym ze som odmontoval imbusakmi dva sroby, vytiahol som panel a namontoval diody, vobec ma to nesralo.

Pokazilo sa mi elektricke okno, roztrhlo sa lanko, co nepokladam z achybu talianov, dal som tam lanko, ktore bolo zo spojky s jawy 350, to okno ide dodnes.

Menil som akurat predne przdove platnicky, a pri vymene oleja som vymenil tesnenie pod olejovov vanou co ma stalo 340SK.

Jedina "velka" investicia bola ta, ked som mal na aute studeny spoj pri poistkvoej skrini, neisli mi svetla, ventilatory. Auto stalo 3 hodiny u autoelektrikara a platil som neskutocnych 700SK.

Takze moje investicie okrem pravidelnych chyb boli

Diody 100sk, lanko 200Sk, oprava elektiny 700SK, vysplhali sa teda az na 1000SK.

Pritom vam hned poviem co bolo na tom to najlepsie, na aute som najazdil 224 000KM pretoze som na nom kazdy den dochadzal po dialnici do BA. To auto malo skoro 430 000KM. A islo jak hodiny. Motor nemal najmensej vady, ziadna GO na nom nebola robena. Ten motor slapal jak mal.

Toto bolo pre mna ukazkove auto od fiatu, vsetci mudry ma odhovarali, presne taky ako vi co vo fiate nikdy nesedeli. Ked je dojebany ovladac ele.okna a zly ovladac ventilacie dovod na nedoveru fiatu, tak si mozte rovno povedat ze ste jebn*ty.

Vy hovorite o Fiate GP 1,3 Multijet ako o drahom aute ? Jebe vam ? Za 492 000Sk dostanete Grande Punto 1,3 multijet Dynamic verziu, s klimou, zo vsetkym.

Porovname si to s fabiou ? Nova fabia, kera je spatna jak hovado a ma hnusny rapotavy motor 1,4 TDI tri valce ? Vo vybave elegance co stoji 495 000SK ? Toto je suma ktoru by som vzivote nedal za pojebanu skodovku.

Preboha kazdy aj slepi vydi ze grande punto je dizajnersky kusok oproty tej zehlicke fabii s hnusnym nevykonnym motorom.

Dalsia vec, co ma skoda alebo WV nad fiat ? Prosimvas cim sa PISIA ? HTP motormi ? Alebo zaspatimy 1,9 TDI motormy ? Preboha sak tie 1,9 maju 77KW.
Kamarat si kupil hyunadi accent, auto ktore stoji 400 litrov vo fullke, komplet ele okna, klima, motor 1,5 CRDI VGT 16 Ventil ktory ma 81 KW. Aj korejci vedia vytiahnut s 1,5 viac vykonu ako skodovka s 1.9 TDI. Na to im staci 5 stupnova manualna prevodovka.

Starsie 1,9 TDI pasaty padali ako hovna ked som pridal.

Navyse sa tie auta kradnu jak na beziacom pase.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

No to maš pravdu Nemec zaspal dobu oproti Talianom
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Poviem to v skratke, radsej by som si kupil francuza, taliana, korejca, japonca alebo hocico ine ako nemca.

Za tie iste peniaze najdem niekde inde ovela lepsiu kvalitu, ovela modernejsie a vykonnejsie motory, a lepsiu privetivejsiu cenu. Jeden podnikatel ktoremu som robil IT outsorcingove technika vo firme picoval na novy passat jak chora vrana.

Povedal ze odjakziva kupoval len VW, ale ze cim novsia generacia, tym su tie auta horsie. Kupil si 2.0TDI s automatom, nakolko vela cestuje. Mal ho 5 mesiacov, a za tych 5 mesiacov 3 krat v servise, nakolko ked isiel po meste v kolone na automate, isiel stalou rychlostou okolo 35- 40 km, tak automatu zajebalo a zacal radit vysiu rychlost, a motor skapal. Tri krat ta ista chyba, tri krat ju pani mechanici s "najvacsieho a najodbornejsieho servisu" na slovensku nevedeli odstranit.

A fiat mal ojakziva dobre motory. Si pozrite stare punta GT, co mali 1,4 Turbo benzin, rocniky 94 - 98 mali 96 az 98 KW zakladny vykon. A su to 13 rocne motory. Dodnes den nikto s 1,4 motora toto nedokazal vytlacit.

VW, SKODA, je pre blbych ludi. Za tu cenu co si kupim radsej hocico ine. Radsej nejake auto od hyundaiu alebo fiatu. Urcite by som radsej jazdil v novej CROME ako v novom PASSATE. Je to len o jebnutych slovakoch, co si myslia ze ten kto ma passata je bohaty.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

agreee:)
 

< 1 2

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto