SME
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Dovážané autá čaká kontrola originality (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

dufam ze potom COC zrusia

Aj tak ta Kontrola Originality je proti nasim ludom a chraniaca zahranicnych. No ale aspón dufam, ze zrusia nezmyselné COC !
 
Hodnoť

cele mi to pride ako tah predajcov novych aut proti dovozom

kontrola originality je sice fajn,ale preco napr. nezriadime register VIN cisiel, podla ktoreho by si clovek velmi rychlo overil ci dane auto je alebo nie je kradnute? jasne, je to len podla papierov, ale to je hned prva prekazka.

nejasna je veta v zavere: "Úspora na prihlasovacích poplatkoch by sa tak mohla vyrovnať s poplatkami za kontrolu originality, ktorou sa zrušia desaťtisícové správne poplatky." jednak kontrola originality stoji okolo 2000 sk, tak ake vyvazenie desattisicoveho poplatku? okrem toho: aky desattisicovy poplatok? novy zakon podla mojich info pocita so zrusenim COC (co je cca 3-5000 Sk),ale nic nehovori o ruseni 2000 sk poplatku na urade dopravy a 2150 sk za prihlasenie auta na policii.. tak co sa vlastne zrusi novym zakonom, ako je to pan redaktor?
 

Plný súhlas. To COC mi je načo ?

Stále nie je umožnené kúpiť si auto kdekoľvek v EU a prihlásiť ho na Slovensku, ako keby som ho kúpil doma. Viete koľko starých embečiek a žigulákov by zmizlo z ciest , keby som si len tak mohol kúpiť auto v Nemecku.?
 

Práve s DE...

...je najmenší problém doviezť auto... Skús si doviezť z Čiech niečo spred 2000 - to zaplačeš...
 

 

Tak, tak, napr. ja tu mam prave teraz pod nosom ponuku od dealera Skody a Volkswagenu z Belgicka na Skodu Octaviu, 1.9Tdi, rok vyroby 08/2007 - predvadzacie vozidlo, najazdenych menej nez 6000 km - cena na Slovensku (nove vozidlo) - cez 811.000, tu to vychadza po prepocte (Euro = 34 SK) na 646.000 SK.
 

 

nemala by mat ta skodovka uz motor 2.0 TDI , ked je z roku 2007???
 

mohla ale nemusi

tiez by mohla mat 1,6 alebo 1,8 alebo 2,0 benziny, alebo 1,9tdi 105ps alebo 2,0tdi 140ps alebo 2,0tdi 170ps. Takto je to uz niekolko rokov, nesuvisi to s rokom 2007
 
Hodnoť

Nedáva mi to zmysel

Ak je v Maďarsku takýto istý zákon, tak potom nechápem, ako to mohlo znížiť kradnutie áut v Maďarsku, keďže zákon sa týka dovozu áut zo zahraničia...
Jedine že by v Maďarku schválili ešte nejaké iné zákony.
 

Jednoducho ...

... pretože v Maďarsku neexistuje taký zákon - tam sa kontrolujú totiž všetky autá pri prepise, prihlásení do evidencie (pokiaľ nejde o úplne nové auto) atď. Okrem toho v Maďarsku nebol vytvorený "monopol" jedinej poverenej firmy, ktorá určí kedy, kto a s čím môže kontrolovať. Tam existuje 5 spoločností, ktoré zabezpečujú takúto kontrolu alebo priamo, alebo franchisom (ako napr. McDonalds - splníš podmienky, ideš). Na Slovensku sa však iba oháňajú rokmi overeným tzv. maďarským modelom, tento "slovenský" s ním má spoločné iba to, že od nich kupujú prístroje (aj to výbehové) a "rozum". Okrem toho je ten tzv. "slovenský" model v rozpore napr. aj s ústavou: chráni majetok občana SR pred kúpou kradnutého vozidla zo zahraničia. A čo občan, ktorý si také isté auto (teda kraduté) kúpi od iného občana SR ? Jeho majetok už nie je potrebné v zmysle ústavy chrániť ? Za celý zmätok súvisiaci s kontrolou originality nesie zodpovednosť pár konkrétnych pracovníkov ministerstva dopravy a im spriatelená spoločnosť. Apropo: koľko korún sa ocitne z takýchto kontrôl v štátnej kase ? Odpoveď je jedoduchá: ani koruna ... tak kam tie peniažky asi poputujú ?
 

mozno ale ...

aj tak si myslim, ze u nas sa auta s COC lahsie a lacnejsie prihlasuju, pardon prihlasovali ako v MD. Uvidime co po 1.1. Mozno sa im vyrovname a madari prestanu registrovat auta u nas a mozno my naopak budeme mat prechodne pobyty v CR alebo AT.
V madarsku je strasne vysoky tzv. registracny poplatok pri prihlaseni. Minule mi opisovali, ze na BMW525 r.v.2005 platili v prepocte nieco pod 100 tis SK. Rata sa to podla zloziteho vzorca - rok, eur norma, ... nerozumel som tomu uplne.
 

Faldner

To ale nemá nič spoločné s vedomím porušovaním zákona v prospech jednotlivcov a ich firiem, keďže každý minister a každý poslanec zložil sľub: "Sľubujem na svoju česť a svedomie vernosť Slovenskej republiky. Svoje povinnosti budem plniť v záujme jej občanov. Budem dodržiavať ústavu a ostatné zákony a pracovať tak, aby sa uvádzali do života." Súčasná podoba zákona však hovorí jasne: odborné vyjadrenia o vykonanej kontrole originality - ktoré musí občan pri individuálne dovezenom vozidle priložiť k žiadosti a to od 01.01.2007 - môže obvodný úrad odboru dopravy žiadať od 01.01.2007. Tak znie zákon !! To ale nie je pravda, pretože obvodné úrady to žiadať nemôžu - neexistuje adekvátna sieť pracovísk, ktorá by im to umožnila. Kto zato nesie zodpovednosť ? Ministerstvo dopravy a ňou "poverená organizácia". Je občanovi tejto republiky znemožnené vykonať povinnosť uložená zákonom ? Áno !! Čo ďalej ? Nič, na ministerstve totiž bačujú "iné nomenklatúry", pre ktoré nie je nič sväté okrem ich osobného prospechu. A pokiaľ sa niekto obráti na Európsku úniu zas bude kadekto vyplakávať, že špinavé prádlo vynášajú za hranice našej republiky "provokatéri" a to bez toho, aby sa pokúsili o zjednanie nápravy tu doma. Ibaže to radšej zamecú pod koberec, veď karty sú už rozdané a čo tam po nejakej ústave a zákonoch - hlavne nech to sype, kým to ide. Keby to nebolo také smutné, aj by som sa zasmial.
 
Hodnoť

 

akosi mi nejde do hlavy, preco by mala byt ta kontrola originality drahsia pre auta s vyssim objemom.. nie je to pri tomto uplne jedno?
aj tak si myslim, ze ide len o to aby bolo dovazanie ojazdenych automobilov z eu komplikovanejsie..
 

:-)

treba prekontrolovat kazdy cm3....
:-)
 

 

Pretože z tých, čo si kúpia auto s vyššou kubatúrou (drahšie auto), sa dá vyžmýkať viacej...
.
V podstate s tebou súhlasím, ide stále o tú istú kontrolu, tie isté úkony, tak prečo by mali byť iné ceny? Jedine že by platila moja prvá veta...
 

Tak tak

aj STK a EK by potom mohli robit podla cm3. Je to dobra kravina. Kto toto schvalil?
 

 

Lebo obvykle vacsi objem znamena aj vacsiu nakupnu cenu, a teda takeho dovozcu ktory si kupil v zahranici drahsie auto sa da pumpnut o o viac! No nie?
.
BTW, fakt neviem, co na kontrole par cisel moze stat 2 alebo 3 tisic korun. Zas je to len sposob ako vyzmykat z ludi peniaze. Nuz ale predajcom novych aut to samozrejme vyhovuje, ked sa zvysia naklady na dovoz auta zo zahranicia...
 
Hodnoť

 

Kurna, uz zasa zmykaju! Platime predsa dane, platime specialne dane na paliva, platime DPH a neviem co este... a teraz toto, ak to pomaha potlacit kriminalitu, tak preco tie kontroly, tak ako policia nie su platene statom, shit, naco vlastne idu tie dane!
 

 

No predsa na dôchodky dôchodcom, na lieky dôchodcom a na dotovanie potravín...
 

 

Konkretne peniaze z tychto kontrol pojdu do sukromneho vrecka. Je to odrb ako skasirovat majitelov aut. Monopol, jedina firma kvazi kontroluje auto, ci je vraj ok.
 
Hodnoť

Chlapci myslite si čo chcete...

...ale každý skúsenejší automechanik vám povie, že originalitu auta v ponímaní tohto zákona vám nik nezabezpečí - veď preto aj to poistenie tých firiem, čo ju budú overovať...to je podobné ako to, že Vám nikto nezaručí, že auto, ktoré kupujete z druhej ruky nebolo nikdy búrané...
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto