SME
Streda, 27. január, 2021 | Meniny má BohušKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Dovážané autá čaká kontrola originality (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

<< < 1 2 3 > >>

Hodnoť

PR článok

Celý článok je iba o tom, že uvedená kontrola originality sa v zmysle platných zákonov SR mala vykonávať už od 01.01.2007. Ibaže to ministerstvo v spolupráci s poverenou organizáciou nezvládlo, nevyškolili dostatočné množstvo technikov, neotvorili dostatočné množstvo staníc, tak teraz vymýšľajú články na zakrývanie a obhajobu skutočnosti, že v uvedenej veci majú za ušami a poriadne. V inej, civilizovanej časti sveta by za to niekto poniesol zodpovednosť, u nás sa napíše článok o tom "ako bude" ... Toť vsjo ...
 
Hodnoť

na čo je COC,je jasné...

To ,že sa nedá prihlásiť auto zo zahraničia u nás na Slovensku,je príklad ako sa nerešpektujú zákony EÚ u nás.Napr.auto vyrobené pred rokom 1997 a jazdiace v Nemecku sa môže bez problému prihlásiť do evidencie v Rakúsku,Taliansku ,skrátka všade v EU okrem Slovenska!
Už niekoľkokrát poukázala EU na problémy prihlasovania aut v ČR,a pod hrozbou sankcii bol
nakoniec prijatý zákon v ČR,ktorý nevyžaduje k prihláseniu COC /certifikát konformity/,tento zákon platí v ČR od 1.8.2006.Takže nie je problém v ČR prihlásiť do evidencie auto vyrobené aj v roku 1990,samozrejme musí splňať predpisy STK.Dalo by sa predpokladať ,že aj Slovensko bude akceptovať predpisy EU.Je to však omyl! V tomto kráľovstve podvodníkov,zlodejov,klamárov sú na to iné pohľady.Ešte za Dzurindovej vlády prišla z EU na Slovensku sťažnosť,že SR nedodržuje zákony EU o voľnom šírení tovaru,menovite aj prihlasovanie vozidiel z EU.Na čo odpovedalo min.dopravy prostredníctvom nejakej hovorkyne alebo nejakej hviezdy ,že u nás nie sú žiadne problémy s prihlasovaním vozidiel
z EU ! Čisté cigánstvo ! Na Slovensku sú obrovské problémy s prihlasovaním vozidiel,ktoré nie sú vybavené certifikáciou COC.Čo problémy ,vôbec sa nedajú prihlásiť! Autá napr. BMW,Mercedes,a iné renomované značky vyrobené pred rokom 1998 jednoducho neprihlásite!Darmo ,že jazdia po celej Európe,na Slovensku jazdiť nebudú!Že tu jazdia 30 ročné Žiguláky,MB-čky,Wartburgy to už našemu min.dopravy nevadí a tie dymiace autobusy,nákl.autá zjavne nevyhovujúce emis.kontrolám sú tiež akoby ok.Ale autá vyrobené pred 1998 a majúce trojcestné katalyzátory tu jazdiť nemôžu....Prečo ! To by sa bolo treba spýtať tej hviezdy čo písala do EU.Ale keď sa zistilo,že má kanceláriu v budove jedného renomovaného dovozcu nových áut,sú každé otázky zbytočné.Po nástupe novej vlády sa dalo čakať ,že podobný zákon ako v ČR bude aj na Slovensku....Zdá sa ,že lobby dovozcov nových
áut na ministerstve dopravy funguje bezchyby.Že sa nedodržujú predpisy EU na Slovensku ich akosi netrápi.Zrejme osobné záujmy ,finančné injekcie,alebo len nevinné požičiavanie áut je prednejšie.Najvyšší čas je obrátiť sa na orgány v EU ! Nech Slovensku vysolí riadnu finanč. sankciu za nedodržiavanie zákonov ,ako to sľubovali pre ČR. A najlepšie to niekomu z ministerstva dopravy zosobniť.Ale kto to spraví?! Sú tu nejaké mimovládne spoločenstvá,to je snáď agenda pre nich...
A čo sa týka tej kontroly originality ....No to muselo byť mastné ,myslím ten súhlas čo dostali.To si zase niekto finančne pomohol...Mohol by mi niekto povedať,v ktorom štáte EU takéto kontroly sú povinné?Asi len na Slovensku. A potom nasleduje otázka prečo práve tu.
Jedna z odpovedí by mohla byť ,že je tu kráľovstvo,zlodejov,klamárov,korupčníkov....Kto len tento chliev raz vyčistí?!
 

Kde je to povinné ?

V Maďarsku, ibaže tam nie je monopol ako na Slovensku. Tam to robí viacero firiem, čím je zabezpečený konkurenčný boj s blahodárnym vplyvom na ceny a vývoj technológií. U nás by to neprešlo, "poverená" firma by v konkurenčnom boji totiž skapala - tak ju treba chrániť. A že to nevie ? Veď sa naučia, treba len počkať ...
 

skus hlbsie porozmyslat...

preco je dobre aby sa auta vyrobene pred rokom 2000 nedali u nas prihlasit....trosku krute pravidlo , ale jedine spravne riesenie ako predist problemom z ojazdenymi autami....
 

no neviem preco by sa nemali dat

po 1) daju sa aj teraz ktore maju normu E to je zhruba od 1997 vratane
2) nevidim dovod preco by sa mal obmedzovat dovoz a pre tie co E nemaju napriklad mercedes z roku 1993 je urcite lepsie auto ako skoda 120L za ktorou ked idem mam pocit ze sa mu rozleti zadna naprava tak ho radsej ihned obehnem na mojom dovezemon aute.
 

ja vidim velky dovod...

na obmedzenie dovozu starych aut....ta 120L dosluzi za par rokov a velky prinos je ten ,ze nebude nahradena mercedesom z roku 1993...kludne dovazajme auta aj ojazdene, len nie "stare sunky"....
 

 

120L veru tak skoro nedosluzia... lacne diely, spolahlivost, jednoduchost, cenu si drzia. skor dosluzia nove vozy, malo z nich vydrzi cez 10 rokov lebo platit servis aby sa v nich rypal je dost nakladne. Auta 1990-97 su sice sunky, ale recyklatori mozu len ziskat ked sa to pokazi a ostane uprostred cesty bezne neopravitelne. skodu je lahke opravit.
 

perfektne si to napisal, uplne suhlasim

Ja som si svoje auto doviezol osobne z nemecka a dalsie auto si doveziem tiez a ziaden hajzel z tejto zkorumpovanej vlady mi v tom nezabrani. Akurat ma stve to ze v cechach nemaju s tymto ziadne problemy ale slovaci su taky uplatny ze to az pekne neni.
 
Hodnoť

oprava

Posledná veta bola nejako skreslená ...že je tu kráľovstvo,zlodejov,klamárov,korupčníkov,atď ....Kto len tento chliev raz vyčistí ?
 
Hodnoť

 

Je tam este pootvorene okienko. Precital som ten clanok este raz, myslim, ze tento zakon sa vztahuje len na ojazdene vozidla, takze nove a predvadzacie vozidla v tom zahrnute nie su.
 
Hodnoť

 

neviete niekto ako to bude s vozidlami dovezenymi zo zahranicia pred januarom 2008? tiez budu musiet podstupit tuto kontrolu?
 
Hodnoť

mimochodom dnes sa prerokuva zmena tohoto zakona

navrh zakona najdete tu:
http://www.nrsr.sk/appbin/NRCPT.ASP?WCI=NRCPT_Workitem&WCE=CPT&WCU=CPT=376|VO=4
alebo na
http://www.nrsr.sk/default.aspx?sid=schodze/zoznam
vyberte 14 schodzu a je to navrh cislo 379.
Takze uvidime ako to bude. Vyzera to, ze rocnik uz nebude obmedzeny, COC nebude treba akurat bude treba KO. Takze dalo by sa povedat ze dovoz sa zjednodusi.
 

 

Kontrola originality je jedna vec a tento navrh zakona uplne ina vec, ovela zakernejsia. Ten poslanec asi nevie ze jeho navrh vypusta zjednodusenu registraciu pre tych co mimo EU pracuju a auto vlastnia dlhsie ako 1 rok - t.j. nevyzaduju 50+ tis testy vselijakych skusobni, ale len beznu STK. A este nieco - ze dotycny ak dovaza z krajiny mimo EU tak moze predlozit COC (p.16b4) a vyhnut sa technickym skuskam. A COC budu stale vyzadovat pre nove auta dovazane z EU. Stale tu je zakladny problem: preco chce MDPT od dealerov aby potvrdzovali zhodu, preco si to sami neoveria, kedze maju databazu aut ktorym udelili typove schvalenie?
Dufam ze mu to neschvalia.
 

Pazur

Schvália mu to - pozri si, kto to predkladá a bude Ti to jasné (ak Ti to meno nič nepovie, pozri sa kto bol asistentom súčasného ministra dopravy v predchádzajúcom volebnom období).
 

 

Dnes je 16.10 a tato vec bude ucinna od 1.11. Krasa. Dovazam si dva veterany a to zasa bude dohadovaciek. A este poplatok obvodnemu uradu zvysili na 10,000 Sk, ved co lepsie sa zaokruhluje.
 

no ale praveze teraz by si veterany ani nemohol prihlasit

lebo nemaju E na motore. Ak tento navrh prejde tak ich prihlasis. Ak tomu teda rozumiem. A KO zas neni az taky problem, oproti COC to mas vybavene za pol dna.
 

no neviem tam je uvedene ze iba ak z

technickeho preukazu nebudu zrejme parametre auta tak az potom bude treba preukazat parametre auta na co sa MOZE pouzit: COC, nejake vyjadrenia oficialneho importera znacky.

Ale na druhej strane bude zase asi zalezat ako si zakon vylozia na uradoch a ako budu jednat. S overovanim originality ani ja nesuhlasim je to jasna prekazka. Naoko zrusili COC ale vymysleli dalsiu haluz ktoru hadzu pod nohy cloveku, ktory si chce sam doviezt auto. Autickarov tymto nezastavia ti aj teraz prihlasia co chcu nakolko maju na uradoch podchytenych ludi co inm prihlasia aj auto z roku n-1.
 
Hodnoť

 

akym sposobom stanovovali cenu za kontrolu originality a ako naklady suvisia s objemom motora ?
 

re: vivat kocurkovo

asi takym sposobom, ze ked si mozes dovolit' 2+ liter tak ti tych extra par stoviek nemoze predsa chybat'... mimochodom, nemali by policajti overovat' originalitu vozidla pre registracii bez ohladu na to kto/odkial ho kupil? asi nie, dava to az moc velky zmysel!
 
Hodnoť

Preč s vládou

Dnes je 11.1.2008,v krajskom meste Trnava funguje 1 stanica originality,robí sa poradovník,čaká sa min 2 týždne a to sa ešte dovoz po novom nerozbehol,cena 3300 SK a nie max. 2800 Sk ako sa píše.Zas sa páni poslanci nabalili,ked schválili tento zákon,ktorý dovoluje pár firmám okrádat slovenských občanov.No proste banánová republika.
 

<< < 1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto