SME
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Polovica Slovákov jazdí na letných (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

letne???

Myslim ze aspon autor clanku by uz mohol vediet, ze to nie su "letne" ale celorocne. A ze polovica vodicov nepouziva zimne, to nevidim tragicky. Ak ziju v koncinach kde sneh maju dva dni do roka, a v zime spravia so svojou prestarnutou skodovkou tak jednu jazdu za rodinou cez vianoce, neoplati sa im to. Nova sada zimnych pneumatik by totiz strojnasobila cenu ich auta... :-)
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

Sneh?

Zimne pneumatiky by som rozhodne nespajal len so snehom, ale hlavne s teplotou. Material zimnej pneumatiky sa sprava inak pri teplotach okolo nuly ako letne pneumatiky (pneu nie je taka tvrda a ma lepsie adhezne vlastnosti). Samozrejme, ma iny dezen, ktory zebzpecuje bezpecnejsiu jazdu aj na snehu, ale rozhodujuca je prave teplota.
 

 

to nie je tak uplne pravda. na vode a na suchej vozovke je letna pneu lepsia. takisto, letne pneu sa robia z roznych zmesi, niektore su tvrdsie, niektore makksie.

'zimna' pneumatika je na sneh. koniec, bodka.

http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?t=8573&postdays=0&postorder=asc&start=45
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

drgi

ty ale trepes nezmysly! Zimna pneumatika je ovela lepsia aj za sucha, napriklad pri minusovych teplotach by si ten rozdiel pri prudkom brzdeni bez ABS zbadal. Skus to a potom mudruj. A o vode to plati dvojnasobne - akurat uz by to bol lad. Ale do plud 7 stupnom to naozaj plati. Ty ale zrejme jazdis stale na letnych.
 

 

No nacitaneho toho mas dost. Jazdis ty vobec v zime?
 

 

Nemas pravdu. Zimne maju lepsie adhezne vlastnosti pokial priemerna denna teplota poklesne pod +7 stupnov (niekedy sa uvadza +8, alebo +5). Pri takto nizkych teplotach sa uz letne namiesto otierania zacinaju drobit, a zimne prave zacinaju mat vhodne vlastnosti.
.
Material letnej pneumatiky je "posadeny" na vyssie teploty. Bez problemov pracuje aj pri +40 stupnov, kedy by sa naopak zimna pri intenzivnom brzdeni doslova topila.
 

chlapci

uz druhy test kde su KONECNE porovnavane zimne aj s nejakou letnou ktory hovori to iste....
zeby soudruzi z gumarenskej lobby troska kecali???

.

na lade je to vykonnost tiez velmi otazna...
.

jedine kde sa preukazali zimne pneu jednoznacne VYRAZNE lepsie je sneh a topiaci sa sneh - asi aj preto sa nazyvaju 'M+S' (mud and snow) ;o)
nemusite hned verit vsetkemu co bez dokazov narozpravaju z marketingoveho oddelenia a este to potom aj vasnivo branit ako 'svoj vynalez' :o)

 

 

Chlapce, a mozes dat link na ten genialny test? Ja teda verim len testom ktore sa robia u nas vo firme, ale pozri si napriklad www.oamtc.at, klikni na "OAMTC-Winterreifen-Test 2007", a tam si nieco vyber. Su tam testovane zimne, aj ojazdene zimne, aj porovnanie s celorocnymi. Podrobnejsie vysledky su v tlacenom mediu (Autotouring), ale aj tu je toho dost. Ten rozdiel medzi zimnymi a celorocnymi je obrovsky. Porovnavane na suchu, mokrej ceste, snehu aj lade...
 

...

jeden je uvedeny vyssie....
dalsi:
http://www.autoklub.cz/acr/informacezakony/zakony/2007/informace_pro_motoristy/testovani_pneu_zima/tabulka.pdf
p.s. nezaujima ma v co veris, kludne si jazdi aj na frcgumach ;o) Len mi vadi ked su uvadzane len tendencne info a to co sa nehodi je zamlcane - najdi si text k tomu testu v tabulke a je to desne komicke jak sa snazia napasovat vysledky na povodny edukativny zamer 'letne v zime najvecsi shit' - preco tie udaje radsej rovno nesfalsovali???
 

 

Tak to jo, autoklub.cz, to je naozaj seriozne a hlavne profesionalne testovanie! To uz hej. Sice tam nie je ani stopy po informacii pri akej teplote a vlhkosti sa testovalo, ale to nevadi. A k tomu testovat letne/zimne/celorocne od roznych vyrobcov, no fakt skvely napad: porovname spickovu letnu, a mizernu zimnu, co to spravi! Hlavne ze su vysledky! :-)
Vies, v teste so zimnou Polaris2 alebo MP58silica by skoro kazda letna bola lepsia... :-)
.
Jo, a este k tomu co verim: len nasim firemnym testom. A pre tvoju informaciu, robim vo firme, ktora ma najlepsiu skusobnu vozidiel v europe. K tomu vlastny skusobny okruh, a navyse my skusobne stavy vyrabame. A takisto v spolupraci s automobilkami projektujeme auta. Ale to len tak na okraj k tej tvojej poznamke o "frcgume"...
 

no to je v poriadku

pokial nebudes zas nanucovat svoj nazor inym zakonom...
ja ti samozrejme nemusim verit nic ohladne 'najlepsej skusobne v europe' - papier aj papula znesie vsetko.... :o)
pokial viem nikto netvrdi ze mas od oktobra do marca jazdit na letnych a nesnazi sa to nanucovat...
Ja zas mam svoj nazor - jazdim uz 9tu zimu na letnych bez nehody sice ked napadne sneh to je vecsi stres ako ak by som mal zimne no kym nejdem niekde do kopcov tak sa to tych par dni v roku da... V zime na vlhkom a suchom je to uplna pohodicka, ziadne 'zazracne zmeny' pri 7 stupnov natlacane ludmi ako si ty veru necitit... A to chodievam max. povolenou rychlostou - viac ani nepotrebujem lebo nie som pirat.
Jedinu 'skoro nehodu' som mal paradoxne na zimnych - lebo som nejazdil tak opatrne v mraze a po nabehnuti na lad bola trakcia blizka nule... Byt tam na letnych tak idem opatrnejsie aspon 20kmh menej a som natom vyrazne lepsie aj ked nastastie cesta sla aj rovno a tak som jednoducho 'neodbocil'...
p.s. opatrne jazdim aj za dazda v lete... pocasie je svina a nebudem testovat na svojom aute kedy az chytim ten aquaplaning...
Do skutocnych snehovych podmienok, toboz horskych, by som ale na letnych NESIEL - cenim si svoje nervy a svoje auto, do snehu patria gumy M+S tak ako to dokazuju aj testy aj skusenosti- a tak by mali byt aj prezentovane, nie masaze verejnosti o 7 stupnoch a 'nebezpecnych' gumach tvrdych ako puk.... :oP
 

a...

v podstate si aj sam povedal ze medzi jednotlivymi znackami ba dokonca typmi su obrovske rozdiely... S tym sa da len suhlasit - a preto sa neda generalizovat... V mojich rozmeroch sa asi smejdy ani nevyrabaju, ako vodic citim ako to ide - nie som zavodnik F1 a tak ked mi to vyhovuje a nemam problem ovladat vozidlo preco sa mi 'odbornici' ako ty snazia nahovorit ze problem mam? A riesenim na tento problem nie je zvysena opatrnost ALE 'zazracne zimne gumy', ktore sa v konecnom dosledku na suchej ci vlhkej ceste MOZU spravat este horsie ako moje kvalitne letne a este aj zaroven implikuju medialnou masazou a reklamou falosny pocit istoty nabadajuci k ostrejsej jazde??? Chapes uz kam mierim a co je na tom celom humbuku chore???
 

 

ale no ;-)
v tom teste sa porovnavaju (o.i.) zimna a letna pneumatika od Continentalu, v rovnakom rozmere, tak laskavo nerozpravaj o spickovej letnej a mizernej zimnej pneu.
 

na margo tých letných kontra zimných

osobne som vyskúšal brzdenie na suchom asfalte pri - 13°C v identickom aute priemer 10 brzdení na letných gumách a zimných a rozdiel v brzdnej dráhe v prospech zimných je cca 6,5 metra, kruhová dráha priemer 80m,tie isté podmienky rozdiel v prospech zimných gúm 1,9 sek a tie zimné zniesli o cca 0,3 G viac. Rozdiel v ťažnej sile bol v prospech zimných gúm 1846 kN. Osobne si nemyslím, že teploty okolo -13 °C sa na Slovensku nevyskytujú, takže to, že letné gumy v zime stvrdnú nie je žiaden marketingový ťah. Značku samozrejme neuvediem, ( skrytá reklama)ale som ochotný ju poslať súkromne na mail
 

mno..

mne sa zda - ale mozno sa mylim - ze tzv. celorocne pneumatiky su nezmysel.. bud je zmes urcena na teplo, alebo zimu.. keby existovali naozajstne celorocne (pre mna od +50 do - 20), tak si myslim, ze by sa diskusie "letne - zimne" vobec neviedli..
 

 

Pozri, je jasne ze neexistuje pneumatika ktora by mala optimalne vlastnosti v celom rozsahu teplot, od -20 do +50. Napriek tomu, to co hovorove oznacujeme ako "letne" nie su v skutocnosti len letne. Ak budes patrat, urcite na nich najdes niekde napisane "all season tyre", alebo nieco podobne. Pochopitelne, doraz je na leto, a jazdny komfort. Ale nikde nie je napisane, ze v zime sa rozpadne, alebo nebude fungovat. Bude, len nie az tak dobre, ako specializovana zimna pneumatika. Tak je to...
 

 

Celorocne alebo tzv. "all-season" pneumatiky musia mat oznacenie M-S. Vsetky ostatne su letne pneumatiky. Na rozdiel od celorocnych pneumatik maju "prave" zimne gumy dodatocne k oznaceniu M-S aj symbol snehovej vlocky. Mimochodom, celorocne pneumatiky mozu byt dobrou alternativou pre vodicov, ktori v zime malo jazdia. Problem je ze sa vyrabaju len pre uzky okruh dimenzii a to hlavne v segmente 4x4. Co sa tyka vlastnosti, tak napr. v teste casopisu Autobild celorocna pneumatika Pirelli Scorpion STR obstala lepsie ako prava zimna guma GY Wrangler UG a daleko za sebou nechala zimne gumy Hankook a Maxxis.
 

dobry prispevok

o tomto som nemal ani paru tak som sa aspon nieco priucil!
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto