SME
Utorok, 24. november, 2020 | Meniny má EmíliaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Bezpečne na snehu II. - poľadovica (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 > >>

Hodnoť

Najhorsia je pri poladovici jazda z kopca

tam nemusi pomoct vobec nic. Hlavne ak sa tam este odbocuje.
 

Napriklad:

http://www.youtube.com/watch?v=AJ_abQ9rPHs&feature=related
 

 

Presne pred tyzdnom sa mi to tiez stalo. Predo mnou v kolone odbocovalo dolava auto (bola poladovica a bolo to z kopca). Predo mnou tazka Avia zaflekovala a ja aj ked som mal cca 5m odstup a rychlost 10 km/h tak som to oprel o znacky.
Nastastie skoda iba 50 SK (nova podlozka pod znacku). A to som si myslel, ze som opatrny vodic a nic sa mi nikdy nemoze stat...
 

A to som si myslel, ze som opatrny vodic a nic sa mi nikdy nemoz

odporucam ti to z hlavy vymazat. to ja asi ta najnebezpecnejsia mentalita, s akou mozes za volant sadnut. mozno toho vela nejazdis. ja som niekde pri svojich prvych 10-20.000 km s pocitom majstra zistil, ze nie som bezchybny. a zistujem to dodnes. nik nie je bezchybny. a k tomu este treba mysliet aj za druhych a predvidat, kedze na ceste je mnoho ludi, ktori..ved vieme.
 

uplne suhlasim

minule som v noci musel prebehnut na cervenu kvoli tomuto ...

vysiel som z parkoviska (nezdalo sa mi, ze je zima, tak som ani necakal poladovicu) rozbehol som sa na nejakych 40-50 a zrazu mi naskocila na semafore v klesani (zhruba 8%, mozno aj prudsie) oranzova - bol som dobrych 20 metrov od semaforu, tak som zacal brzdit - nie prudko!!!

a co sa stalo - v momente smyk, spomalenie do 10% z aktualnej rychlosti ... po uvolneni brzdy (v podstate hned, ako som pocitil, ze nad autom zacinam stracat kontrolu, co bolo asi 1,5-2 sekundy po zacati brzdenia - nemam ABS) som uz bol 3 metre od hranice krizovatky, rychlost asi 20-30

tak som sa na to vykaslal, pozrel som vpravo-vlavo - nastastie nic neslo, tak som presiel krizovatku a prezil som bez ujmy na zdravi alebo majetku ...

tymto by som chcel aj poprosit redakciu, ci nevie o sposobe, akym sa da v takejto situacii zastat, ak by nieco islo ....
 
Hodnoť

 

"Na dlhé diaľničné mosty treba vchádzať primeranou rýchlosťou, podľa možností vo vnútornom pruhu zákruty, aby bol priestor na prípadné jemné šmyknutie."

a preco nie vo vonkajsom, s vacsim priemerom? tam predsa budu posobit ovela mensie odstredive sily, ktore pneumatiky este dokazu preniest.
 

 

lebo dialnicne mosty su dialnicne, t.j. nemaju polomer zakruty 5 metrov. a pri velkom polomere je rozdiel medzi pravym a lavym jazdnym pruhom dost maly. okrem toho, co vonkajsieho pruhu ide clovek akosi automaticky rychlejsie. ak si vies pribrzdit vo vonkajsom, tak isto si vies pribrzdit aj vo vnutornom, aby ta nevynieslo, ale ked ta uz vynesie v tom vnutornom si na tom malicko lepsie - mne to raz na lafranconi do petrzalky zachranilo pravy bok....
 

Po dialnici sa ma jazdit v pravom pruhu

Ak ma niekto obavu, ze sa smykne, tak nech preventivne znizi rychlost.
 

 

A zasa tu máme "predpisára". Najdôležitejšie je dôjsť v zdravý do cieľa.
 

Uplne suhlasim

Uplne suhlasim s "predpisarom" !!!
Nie je dolezite dojst len zdravy do ciela, ale predovsetkym jazdit bez porusovania predpisov tak, aby vsetci ucastnici cestnej premavky dosli do svojho ciela zdravi !!! Ale to zial vacsine na cestach vobec nic nehovori - dzungla je urcite bezpecnejsia ako nase cesty :-(
 

 

Pomocná otázka - keď si máme vybrať medzi dodržaním predpisu a bezpečnosťou, tak zvolíme čo?
A len aby sme si rozumeli, vôbec netvrdím, že predpisys sú "fuj".
 

Pomocna odpoved

Zvycajne uz samotnym dodrziavanim predpisov je zarucena bezpecnost ... :-)
 

 

Klucove je slovo 'zvycajne' :) Toto slovo evidentne pocita s tym, ze su aj opacne situacie :)
 

 

a okrem toho bezpecnost nikdy nie je zarucena nicim ani nikym! (a to neplati len na cestach, ale uplne pri vsetkom)
 

 

Ja s nim nesuhlasi, lebo na dialnici sa sice ma jazdit v pravom pruhu, ale nemusis vzdy, ked to situacia vyzaduje kludne bez porusenia predpisov moze clovek prejist do pruhu laveho. Podla vicka sa na dialnici nemoze ani predbiehat :-)
 

Ja, predpisar, reagujem

Mam dojem, ze ste precitali iba nadpis. Citajte aj dalej.
Ved prave preto, aby som dosiel do ciela, tak nepojdem na hranici zakonov - fyzikalnych.
.
Predbiehanie je celkom ina tema, neviem richard, preco prekrucas.
 

 

Tiez je dolezite, aby aj ostatni dosli zdravi do ciela
 

 

Presne tak, treba jazdit po vnutornom okraji, pretoze ak ta vynesie tak mas este nejaku rezervu zareagovat a nieco s tym spravit, aby si nenarazil. Ak si vo vonkajsom, uz sa iba autom opries o zvodidla, v horsom pripade vyletis z cesty.
Mna tiez minule trochu smyklo, ked som zchadzal z dialnice hlavne preto, ze tam bol most a dilatacna spara. Na nej auto mierne nadlahcilo, stratila sa prilnavost a uz som sa suchal. Nebolo to vela, ale trochu mi zalepilo, necakal som to...
 

nechápeš?

aby bol priestor na šmyknutie a aby si sa neošúchal o zvodidlá, keby predsa dačo...
 

 

lenze ak pojdem vo vonkajsom, nesmyknem sa - mensie odstredive sily, ktore pneumatiky dokazu preniest.
 

1 2 3 4 5 6 > >>

Najčítanejšie na SME Auto