SME
Piatok, 4. december, 2020 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Test ekologických Volkswagenov BlueMotion (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

čo k tomu dodať???

dá sa to aj lacnejšie, a skoro zo sériovou technológiou, my sme dali vo firme optimalizovať jeden voz, ktorý sme predurčili na ťahanie prívesov. Na rovnakom motore ako Passat nám nastavili výkon motora na špecifické palivo. Robili sme to s ohľadom na plochú krivku priebehu točivého momentu. Dnes má ten motor točivý moment 360 Nm od 1750 - 3200 ot min, ale už pri 1250 má cez 280 Nm. Prevodové pomery zostali pôvodné. dlhodobo jazdí tento voz na spotrebe v lete 5,2 - 5,3, v zime do 5,7 l/100 km. Pri dialničnom tempe a jazde na tempomate 130 km/h merané na GPS vychádza priemerná spotreba 5,7 - 5,8 l. Vozidlo za dva roky ubehlo skoro 116 tis km.
 
Hodnoť

...marketing...

...ano, vw to spravil presne naopak jako japonci...naco sa snazit s novymi technologiami, staci siahnut do studnice skusenosti dcerskej znacky schade a po vzore favorita tam naprat tak dlhe prevody, ze motor by potreboval pomaly polky ako na nakladaku...znizime podvozok, cim ziskame mensi komfort pruzenia, ale dobry pocit, ze do rachotiacej velryby so zastaranym motorom budeme liat o nieco menej nafty a takisto genialny benefit v potobe tvrdsej jazdy a problemov na prahoch a obrubnikoch...
...pre debilkov, ktori nemaju cit a/lebo prehlusuju sramot spod kapoty radiom expres, pridame blikatko okopirovane od tvorcov hry NFS UG II, ktore nam ukaze, kedy treba stlacit spojku, presunut ekologicku rychlostnu paku do prislusnej polohy a spojku s citom pustit...
...pridame aj DPF, ktoreho prinos je sice sporny, ale kazdopadne poskytne dalsiu skratku, za ktoru si vypytame tazke peniaze...
...no a potom to cele oznacime dakym ekologickym sloganom, prihodime mastnu ekologicku prirazku, nech ma kupujuci pocit, ze je ochotny pre blaho modrej planety spravit skutocne vela...
...Bravo, pani z VW, opat raz ste nesklamali moju mienku o vas...
 

re:

ano je to skur.en. marketing :( . jedine ekologicke auto je podla mna na elektriku , ziadny hybrid ked setria tie auta 0.5 litra tak to je uchvatne, a jedine auto na elektriku je tesla roadster, ziadny krik okolo toho, vyroba v malom asi tiez nie je naj ekologickejsia. ved 10 rocne diesle maju hentaku spotrebu aku teraz objavil wolswagen.
 

 

Takze vyroba baterii a ich pravidelna vymena je velmi ekologicka. Vyroba elektrickej energie tiez, kedze viac ako polovica je aj tak z fosilnych poaliv, ktore navyse spalujeme aj pri stavbe a udrzbe \"ekologickych\" elektrarni a rozvodov.
Inak neviem kde si prisiel na to, ze jedine elektricke auto je Tesla Roadster. Su ich tucty. A vsetky stoja za dve veci.
 

ale realne :)

ano aj plne elektricky skoda favorit bolo vyrobenych par kusov a homogenizovanych vo svajciarsku, ale ako jedine seriozne ktore ma aj nejaky dojazd je tesla roadster. cena 2 miliony ,ale na to ze je to sportove auto zo startom z 0 na 100 za 3.9 sekudny .... nema myslim za tu cenu konkurenciu
 

 

Problem Tesly je zjavny, nie je to seriove auto. Je to len velky humbug. Aspon zatial, kym sa nevyriesia problemy s bateriami. A cena je privysoka. Uvedom si, ze sa jedna o cenu na US trhu, kde aj BMW stoji polovicu toho, co v EU... A cielom predsa nema byt sportove auto so zrychlenim na stovku pod 4s, ale automobil pre bezne pouzitie. Inak, v tej istej cenovej relacii mas bohate sportovych automobilov so zrychlenim pod 4s... skus Caterham, Donkevoort, Lotus atd.
 
Hodnoť

nic nove

neviem, ale ked si to prepocitavam a zahrnam do toho vyhody + nevyhody
tak VW ponuka uplne to iste co predtym
nic nove, len rovnake auto s novou nalepkou

preco to "ekologicke" auto s nizsou spotrebou, horsim komfortom a s vyssou cenou?

presne to iste ponuka aj opel, auto na plyn, s nizsou spotrebou a vyssou cenou
pokial ropne spolocnosti vlastnia automobilky, tak nie je ani co ine ocakavat
bud to zakaznik zaplati na zaciatku pri kupe auta, ale neskor pri tankovani
 
Hodnoť

po 100 000km?

Passat usetri na 100km 0,7 litra nafty. Cize okolo 30 SK. Na 1000km usetri 300 SK. Na 100 000km 30 000SK. Na 200 000km usetri 60 000SK. Na 300 000 usetri 90 000SK.
Za vyssiu cenu horsie auto s neskorou navratnostou investicie.
 
Hodnoť

mne by jenom zajimalo..

kde udelali soudruzi chybu.....

som zvedavy kolko tupcov sa na nasich cestach najde...
 
Hodnoť

nemecke auta

no neviem...moja toyota ma lepsiu spotrebu aj emisiu, a nie je to vobec ekologicka verzia...a musime k tomu pridat, ze japonske auta maju v katalogoch napisanu vyssiu nameranu spotrebu (jazdim sportovo a napriek tomu mam presne taku priemernu spotrebu ako v katalogu, ked jazdim ohladuplne tak spotreba je aj o liter nizsia), a nemecke auta zase o trosku nizsiu (katalogovu spotrebu ma vtedy, ked jazdia na nom pri idealnych otackach a pri idealnych pomeroch)...
 

 

aku mas toyotu, ja som kukal aurisa 1,6 skoda len ze nema 6 kvalt a nevyzera krajsie lebo by som ho hned bral
 

 

Mám tiež Toyotu 4.7 V8, netuším aká je spotreba udávaná výrobcom, ale ja jazdím za 12,8l. Na objem, výkon a predovšetkým to, že je to benzín je to celkom slušné, no nie? Ja na spotrebu nejazdím, užívam si jazdu.
 

Hiya

Mam tiez corollu a podobna skusenost. Sice len 1.4 Diesel ale oproti pripravovanemu Polu to jazdi zadara. Ma to katalogavo mensiu spotrebu (V katalogu - Kombinacia 4,9, ja v meste jazdim v pohode v lete za 4,8) a to je to tazsie auto. Podobne: novy motor 2.0 D-4D v Avensise ma katalogovu kombinaciu 5.8 l.
Myslim ze novy Passat by mal pridat aj ked je to dobre auto..
 

Passat je dobre auto???

passat je dobre spropagovany kram so zastaralou technikou...zacali o nom kecat, ze je manazerska trieda...pritom je to rozkysnuta velryba s rachotiacim dieslom /kolko percent z predanych prassatov je benzinovych?/ a otrasnym designom...
 
Hodnoť

spotreba....

Jazdím dva roky s Golfom Plus a rovnakou motorizáciou. Ročne urobím okolo 40tis km, drvivú väčšinu tvorí diaľnica....Veľmi ma pobavila táto časť článku:
"Hltačov diaľničných kilometrov poteší fakt, že pri ustálenom tempe 130 km/ h so zapnutým tempomatom motor točí necelých 2500 1/min a palubný počítač ukáže spotrebu 3,8 l/100 km!"
Áno, toto Vám počítač naozaj ukáže... ale len vtedy, ak sa diaľnica mierne zvažuje.. :) (dokonca sú možné aj nižšie hodnoty..) Pri ustálenej rýchlosti 130km/h sa reálna dlhodobá(!) spotreba pohybuje na úrovni 5,8-6,4 l/100km za ideálnych poveternostných a dopravných podmienok.. Takže ak vezmem do úvahy aerodynamické benefity Bluemotion-u, a handicap vyššej váhy, môže byť spotreba max. o liter nižšia... 3,8l/100km je (bohužiaľ!) utópia..
 


Najčítanejšie na SME Auto