SME
Piatok, 28. február, 2020 | Meniny má Zlatica

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Čo vyhovuje benzínu a čo nafte ? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 > >>

Hodnoť

nechapem...

V prvom rade, nemyslim si ze naftove motory su narocnejsie na spravnu techniku. Naopak, technika jazdy sa na spotrebe prejavi menej, ako u benzinoveho motora. Ak mam u naftoveho ~100kw motora pri pohodovej jazde spotrebu 5.5-6/100, tak pri velmi razantnej jazde s vyuzivanim dynamiky sa dostanem tak na 7/100. U porovnatelne vykonneho benzinoveho motora ten rozdiel moze byt lahko 3-4 litre...

"...Spotrebu možno znížiť jazdou, pri ktorej je plniaci tlak turba čo najnižší..."
Asi tazko mozme spotrebu u naftoveho motora ovplyvnit turboduchadlom, pretoze to dopravuje do valcov len vzduch!

"...Pri jazde z kopca brzdite motorom, ochladíte tak katalyzátor a v porovnaní s jazdou na neutrál ušetríte palivo..."
Pokial ide o to setrenie, myslim ze v najlepsom pripade je to jedno ci pojdem dole kopcom na neutral, alebo budem brzdit motorom. Osobne si myslim ze pri neutrale usetrim viac, pretoze pri brzdeni motorom si motor vyssim podtlakom nasava viac zmesi. Ale ok, mozno mate pravdu.
S tym katalyzatorom to ale nie je vobec jednoznacne, ci sa lepsie ochladi brzdenim motora, alebo neutralom. Pretoze ak brzdim motorom, ten toci vyssimi otackami, a v zavislosti od nich sa adiabaticky ohrieva zmes vo valcoch! Cim vyssie otacky, tym vyssia teplota, a to aj bez spalovania (vyssia efektivnost adiabatickeho ohrevu, nizsie straty, lepsia izolacia). Ide o to, ktory efekt pri ochladzovani prevladne: ochladzovanie prudenim (vtedy viac spalin ktore prechadzaju katalyzatorom ho ochladi lepsie, ako menej), alebo ochladzovanie salanim (vtedy vyssi teplotny rozdiel medzi katalyzatorom a spalinami ho ochladi lepsie, ako nizsi rozdiel).
 

 

Dnešné benzínové motory maju vstrekovanie paliva a preto ak sa dole kopcom brdí motorom vsstrekovacie čerpadlo/počitač zastaví prívod paliva a obnovuje ho pri otáčkach nižších ako cca 1500. Kaburátorové motory sa správajú tak ako píšeš.
 

 

vidim, ze si ma predbehol :)
 

kolko

% benzinovych aut na Slovensku maju vstrekovanie paliva?
 

...

ty asi este stale zijes v hlbokom komunizme ked vacsina slovakov jazdila na klasickych karburatorovych skodoveckach :D
 

 

pri brzdeni motorom je spotreba absolutne nulova pri sucasnych modeloch vozidiel, kde je vstrek riadeny pocitacom... karburatorove motory nulovu spotrebu nemaju, ale tych uz uz nas jazdi minimum (tam sa radi napr. skoda 120,...)... ja taktiez dolu kopcom idem na rychlosti, snazim sa jazdit setrne (ale nie bezdovodne pomalou jazdou - chodim tak 65/100/120, ale prave tym spravnym stylom) a na motore, kde ini sa nedostanu pod 7 litrov, ja mam 5,6 l na 100km, v zime 6 l na 100km... :)
 

 

ok, vravim ze neviem ako je to na benzinovom motore. ja mam naftovy 2-liter, ta ten mi na pp ukaze spotrebu 0.2L/100km ci idem na neutral, alebo brzdim motorom. Ale mozne ze to robi klima...

Kazdopadne ak to nie je strmy kopec, je lepsie radsej tu potencialnu energiu (vysku) premenit na kineticku (rychlost auta), a teda nebrzdit. Ale ako vravim, to sa da len pri miernom klesani. Vtedy to robim tak, ze na vrchol kopca pridem kludne aj nizsou rychlostou (napr. 80km/h), pri klesani vyradim, a dole uz mam opat 100.
 

 

ja mam 1.8TDCi a ten mi pri neutrale ukazuje 0.8l/hodinu (0.9-1.1l/hod s klimou) a ked idem dole kopcom so zaradenou rychlostou, je to cista nula. teda tiez podla palubneho PC
 

 

0.8/100? Tomu neverim! Bud ti PP ukazuje zle, alebo mas malo oleja v motore. Pripadne vysoko nastavene volnobezne otacky. Neexistuje aby bral tolko na volnobeh. Cez pol litra to nemoze prejst u diesela...
 

 

no, je to tak. 100konovy ford diesel, servisovany a nastavovany priamo vo forde. kolega ma 125konove mondeo a jemu to robi cca tak isto. tak neviem...
 

ja mam na passate 1.9TDI 130k

podla palubneho pri volnobehu 0.6-1.1 l/h (zavisi od klimy, zapnutych svetiel a tak), pri brzdeni motorom mi ukazuje 0.0 l/100km.

aj ked neviem, ci dlhsia jazda dolu kopcom s brzdenim motorom motoru neskodi... vie niekto poradit?
 

neskodi...

predpokladam, ze mas klasiku 96kw pd..v tom pripade skor skodi ak dolu kopcom rychlost vyradis...pd trpi volnobehom este viac ako klasika tdi...
 

nie 0,8/100

nie 0,8/100 !! ale ako pisal 0,8 / hodina...
 

 

tebe ukazuje pp spotrebu v litroch za hodinu? to co mas za auto? lebo moje mi ju ukazuje len v l/100km...
 

ano

pokial auto stoji alebo ide menej ako 10-20 km/hod ukazuje liter/hod. co je logicke, ze ked auto stoji nemoze bc merat v km
 

odpoved na otazku

opel 2,2dti 120ps
 

 

lenze ak sa nemylim, tu sme hovorili o jazde dole kopcom. to asi nepojdes 10-20km/h...
 

Fuuuha

Tych 100km za spotrebou neznamena rychlost, ale vzdialenost, ako jednotku dlzky :)
 

l/hod pri volnobehu

to robi kazde VW ...
 

 

kazdy VW palubny komputer ukazuje na volnobeznych otackach spotrebu L/h
 

1 2 3 4 5 > >>

Najčítanejšie na SME Auto