SME
Piatok, 28. február, 2020 | Meniny má Zlatica

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Postreh Jozefa Drahovského: Slovenská anomália (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Priznám sa, že nie veľmi rozumiem. Ja tam totiž nič zvláštne nevidím. Vozidlá prichádzajúce od DNV majú pre svoj smer červenú šípku a na opačnej strane je to zobrazené tiež tak, že vozidlá od DNV majú "červenú"...
 

no

ja som nad tym tiez rozmyslal a tiez som neprisiel na tu chybu..
 

 

Ja si myslím, že ide o to, že tá značka dolu na tuneli (smer od DNV) neexistuje. Je to len otočená značka B34. Správne tam má byť značka D7. Nie?
 

ahaa

no to je mozne.. neviem presne, ci existuje, dik za vysvetlenie
 

otocena B34

neexistuje, ma tam byt taka ako je pred tunelom, teda ta modra informativna D7
 

 

Ale obe tie značky sú príkazové (daj prednosť v jazde), akurát jedna z nich je otočená dole hlavou (šípky-nešípky, je to mätúce - aj ja som sa nad tým pozastavil, aj keď tatiaľ jazdievam po pamäti, zarazila ma príkazová značka na podjazde, nasledujúca za informačnou...). V smere od mesta do DNV je pred podjazdom ešte jedna značka (informačná - modrá), informujúca o prednosti v jazde (nasledujúca príkazová, otočená dole hlavou, je tam prebytočná).
 

az na ten detial

ze je to zakazova a nie prikazova znacka ;)
 

 

OK, máš pravdu, nevyjadrujem sa dobre. Tak či tak, značka s červeným kruhom mi niečo zakuzuje (vjazd), resp. v tomto prípade prikazuje dať prednosť protiidúcim vozidlám. Modrá (prvá, nie na podjazde, samostatne stojaca) v smere od mesta ma informuje, že mám prednosť. Nasledujúca je mätúca.
 

Zvláštne je na tom to

že organizácia, ktorá rozmiestňuje značky nepozná, alebo nerešpektuje zákon. Predsa používať sa môžu len značky, ktoré sú v zákone. A nie také, ktoré vzniknú otočením platnej značky hore nohami :o)
 

prispevok

som si pustil asi 3 krat a tiez som chybu nenasiel.
 
Hodnoť

Mne sa to celkom paci

Pripomina mi to americke krizovatky kde vsetky smery maju STOP daj prednost v jazde. Funguje to dobre, vozidla idu v poradi v akom prichadzaju na hranicu krizovatky. Pretoze vsetci zastavia, alebo takmer zastavia, aj v pripade nedorozumenia sa vsetko vyriesi bez problemov. V tom tunely, keby mala jedna strana absolutnu prednost by sa mohlo casto stavat, ze opacna strana by bola tak znevyhodnena, ze by bolo prilis riskatne uz iba vojst do podjazdu. To je vsak iba moja uvaha, mmozem sa mylit, pretoze spominane miesto nepoznam.
 

2 hodiny som sa sem nevedel dostať

Tento neoý syxstém je duielom amatéra
Na Slovensku neexistuje absolútna prednosť.
Značky B34 a D7 sa osadzujú zásadne spolu. Ich význam:
D7 - informatívna. Na vozovke je zúžené miesto, kde sú problémy s prejazdom 2 vozidiel. Prichádzajúci si muásí počínať opatrne a presvedčiť sa, či má voľný priechod. Má prednosť pred súčasna prichádzajúcimi vozidlami.
B34 - zákazová (obmedzujúca). Vodič si musí počínať mimoriadne opatrne a dať prednosť vozidlám nachádzajúcim sa na zúženom mieste, ako aj súčasne prichádzajúcim. Samozrejme nečaká každého koho uvidí.
 
Hodnoť

No toľká veda...

Aj keď taká značka neexistuje, celkom logické je, že keď je v mojom smere čierna šípka, môžem ísť, keď červená, mám dať prednosť.
 

Nie

Ak máš B34 je jedno v akej pozícii, si povinný sa riadiť touto značkou. Vysvetlenie: predpokladaj, že na druhej strane je D7. Otočenie mohlo spôsobiť čokoľvek (vandal. vietor, vypadnutý nit )
 
Hodnoť

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

:)

Zaujímavý praktický pohľad na vec. Vyskúšam tento postup použiť keď náhodou úplne nezastanem ne jednej stopke, ktorá je otočená dole hlavou. :-)
Myslím si, že dopravné značky by mali byť z bezpečnostných dôvod navrhované tak, aby boli jednoznačne zrozumiteľné aj keď napríklad vplyvom počasia dôjde k ich pootočeniu.
 

vdaka

za video pan drahovsky. Takymto sposobom su oznacene mnohe useky na Slovensku a ja som nadobudol pocit ze je to spravne oznacenie :)) a aj pri podjazde vo vasom prispevku som si myslel, ze tam chyba nieje. Az tu v diskusii som sa dozvedel, ze ako to ma byt spravne. Este raz vdaka, Myslim ze ste mnohych vyviedli z omylu. A dufam ze aj zodpovedných pracovníkov ciest. Velmi dobry postreh.
 
Hodnoť

vazeny pan Drahovsky

asi ste toho neprecestoval po svete vela. A obycajne takito ludia neustale poukazuju, co za absurdistan je toto nechcene Slovensko. Ako normalny obcan sa normalne chovam, t.j. ak zistim niekde nieco nefunkcne, tak na to upozornim prislusne institucie. Takto sa chovate ako cudzinec. A asi sa aj tak citite a takto vam je dobre.
 

Hehehe

Vies kolkokrat uz Drahovsky prislusne institucie upozornoval na rozne veci? Tipujem, ze viackrat, nez si si Ty anomalie v dopravnom znaceni vobec vsimol.
Si ma pobavil.
 

Vazený pan "smenar"

Pomerne často komunikujem aj zo správcami komunikácie a nielen písomne, elektronicky ale aj osobne a som si odskúšal, že ani oficiálne písomne upozornenie inštitúcie veľa krát nič nezmôže.
Zo skúseností viem, že aj nebezpečnú chybu v dopravnom značení, ktorá sa dá jednoducho odstrániť, nie je možne z dôvodu veľkej byrokracie alebo následných neplánovaných i keď nie vysokých finančných výdajov operatívne realizovať.
Najsmutnejšie je to, keď správca, komunikácie akceptuje upozornenie, zrealizuje nutnú byrokraciu, zabezpečí financie, objedná u firiem realizujúcich dopravné značenie nápravu a oni vyrobia ešte väčšiu absurditu.
Preto sa snažím mediálne poukazovať na takého absurdity aby ich v budúcnosti bolo menej. Taktiež keď je niečo niekde dômyselne dobre spravené, tak to cez média pochválim a uvediem ako vzor pre ostatných.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto