SME
Piatok, 27. november, 2020 | Meniny má MilanKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Trojliter s kompresorom (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

V com je zmysel vypoctu vysky poistky

v zavislosti na kubature motora? Vidi v tom niekto akukolvek logiku?
 

re

mam taky pocit, ze v poslednej dobe takmer vsetky poistovne pouzivaju vypocet v zavislosti od vykonu motoru, co je mimochodom tiez blbost, ked sa neberie v uvahu hmotnost vozidla. Takto je to zasa iba o tom, ze kto ma vysoky vykon, je bohaty a preto bude platit viac...
 

hmmmm....

ja si osobne myslim, ze je to kvoli tomu, ze cim vyssia kubatura tym vyssi vykon a tym viac rizikove spravanie (rychlost, predbiehanie) a tym vacsia skodovost.
 

re

vies, to je strasne diskutabilne. Napr uz len preto, lebo 1 tonove auto so 130k motorom je rychlejsie ako 2 tonova limuzina s 200k motorom...
Ale najme, nemozes pausalne povedat, ze kto ma silne auto tak aj jazdi nebezpecne. Skor je mozne povedat, ze silnejsie auto je na ceste bezpecnejsie, pretoze je aktivne bezpecnejsie - napr. vdaka vykonu rychlejsie predbehne a podobne.
.
Najvacsia hlupost je ajtak poistovanie podla vozidla. Mal by sa poistovat vodic. Vodic je zodpovedny, nie vozidlo.
 

.

No hej, ale ako urcis poistku u vodica. Evidenciou najazdenych km z toho bez nehody, alebo koeficient veku, pohlavia, ze vozis deti? Ako? Vsetko co mi napada by to bol asi rovnaky nezmysel ake teraz podla vykonu.
 

re

koeficient beznehodovych rokov + koeficient vysky sposobenych skod.
Samozrejme lepsi vodic je ten, ktory ma vela kilometrov a co najmenej nehod, ale poistovni moze byt jedno ci sposobis za rok 3 nehody a pritom najazdis 100tis km alebo 5tis km. To by uz mali riesit policajti.
 

dobry napad by bol

davat zlavy na auta na ktore NIE JE havarijna poistka - je vecsi predpoklad ze sofer sa nebude spravat ako nesmrtelny, kedze v pripade poskodenia vozidla je to jeho cista strata...
zlavu by som dalej zvysoval, pokial by sa jednalo zaroven o zriedkave vozidlo s problemovymi nahradnymi dielmi!!!

A na havarijne poistene 'sluzobaky' nepatriace vlastne nikomu konkretnemu a pritom sustavne na cestach by som daval mastny malus...
 

poisteny vodic

Tu v anglicku je to tak, poisteny je vodic a nie auto. A na danom aute moze ist iba ten kto je napisany v poistke. Ano su aj tu take moznosti, ze auto moze jazdit hocikto, ale potom ta cena je nekrestanska. Moj boss ma tak jedno auto, lebo ked nahodou maintanance probuje ist niekamo alebo manager tak vyuzivaju toto auto.
 
Hodnoť

kompresor?

nie je bohviejake riesenie...
znamena totiz neustalu 'paraziticku zataz' pre motor -> zvysenie spotreby a znizenie vykonu (nieco akoby bola zapnuta stale velmi vykonna klimatizacia)
jasne ze dodatocne ten vykon 'vynahradi', ale turbomotory su skvele prave v tom, ze vyuzivaju prud vyfukovych plynov, ktory beztak musi byt spomaleny tlmicmi.
daju sa nastavit tiez tak ze plnia prakticky od volnobehu, no moj nazor je ze praktickejsie je ak naplno plnia od strednych a vyssich otacok - takze v pripade 'cruising' bezi motor na nizsi vykon...
 

spc, spc ..

v jedinom prispevku si dokazal zaroven predniest aj vyvratilt svoj nazor.

Ako to bolo v tom ceskom filme? "Odvolavam, co som nariadil, nariadujem, co som odvolal" ..?
 

???

comu si konkretne nerozumel?
 
Hodnoť

dobre rano

pani konstrukteri z audi. Netreba sa vsak tvarit, ze ste objavili nieco uplne nove. Jaguar pouziva technologiu preplnania mechanickym kompresorom od roku 1997 vo svojich sportovych modeloch XJR a XKR. Vtedy zo zakladneho motora s objemom styri litre a vykonom 284 hp zvysili vykon na 368 hp a to pri zvyseni spotreby len o necely liter. Tuto technologiu pouziva dodnes ale uz vychadza z motoru 4.2. Pri modeli XJR ho ladi na 398 hp, XKR a XF S/C na 414 hp a a to vsetko pri realnej priemernej spotrebe okolo 13 l. Montuje sa tiez do najvykonnejsieho Range Roveru a to s vykonom 372 hp.
Otazka teraz na skor na marketigove oddelenie tychto dvoch zanciek ,preco to nedokazala spopularizovat a presadit, lebo len malo ludi vie o niektorych technickych rieseniach tejto znacky. Spomeniem este aj adaptivny podozok CATS. Potom vam to uchmatne audi a bude z toho tazit. Mozno aj to by pomohlo dostat sa Jaguaru do lepsich cisiel.
 


Najčítanejšie na SME Auto