SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nová Volga má americké korene (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

takto by som netrdil ze
bevedeli robit auta. Taka lada niva napriklad. TO je auto, na ktore sa ziadne zapadne ani japonske offroady nehrabu. Niva je lahucke auto, s ktorym sa dostanes vsade. Osobne nemam velke skusenosti , ale od ludi, ktori mali ako sluzobne vozy Nivy a vymenili im ich za Nissany a Landrovery viem, ze tak kam sa v pohode dostali s nivo, s tymi novymi sa vobec nedostanu. lebo su to velke a zbytocne tazke a nemotorne auta. V horskom terene predsa potrebujes nieco spratne a sikovne a nie velke kravy co vyrabaju spomenute automobilky. Offroady si uz ludia vacsinou kupuju pre frajerinu po meste, a vyrobcovia sa tomu prisposobili.
Ado_rk
:)
Jasne, najlepsie terenne auto na svete, a zostane tym na vecne casy :) Aj s tou tuhou zadnou napravou :)
blackjoe
<< < 1 2 3 4 > >>

najlepsi terenak...

... je predsa sluzobne auto... akehokolvek typu...

:o)
 

Lada NIVA

Nema ovladanie spojky diferencialu zvnutra, ale musis vyliest von. Vzhladom na to, ze spojka diferencialu sa pouziva v tazkom, castokrat blatistom terene, nie je to bohvieake pomyslenie. :(
 

 

vsetko ma dnuu, aspon 1,7 injection
 
Hodnoť

Ak

ho budu vyrabat v takej kvalite ako bol Moskvich 1500 co som ho musel jazdit asi rok, tak potes panboh.
Vo vybave bolo asi 50 kg vercajku vo velkom ciernom vreci. Opravit sa dal aj v tajge. Vsetky spotrebice behali cez rele, poistky boli kus druotu omotaneho okolo kontaktov na kuse pertinaxu aj s dalsim metrom rezervneho druotu,ale ohrev zadneho skla bol priamo na vypinac na palubke-ten zhorel prvy.
Ked sa mi za jazdy zasekla prevodka riadenia a potancoval som si po ceste, skusal som ju opravit.To auto postavili tak,ze zobrali prevodku riadenia,motorcek a mechaniku stieracov (tie odisli vzapati) a okolo toho postavili auto.
Skratim to: auto bolo navrhnute na tu dobu velmi pokrokovo,bez ironie. Samostavy brzdy s regulatorom ucinku podla zatazenia nemalo vtedy ziadne vychodne auto. Obmedzovanie svietivositi zadneho osvetlenia takisto nie. Prerusovac blikacov (tiez odisiel): nase stali 50 Kcs, rusky 550 Kcs. Viedlo k nemu cca 20 kablov, na snimanie cinnosti ziaroviek boli pouzite tunelove diody v cievkach (!), pouzite hybridne integrace asi vojenskeho povodu zaliate v odolnej hmote. Zvnutra bola kasna vyliata silikonovym (!) tmelom, v ktorom bolo zaliatych asi 20 ks ruoznych skrutiek a matiek v 2 cm nanose,asi rezerva. Napokon mi zacal na dialnici v plnej rychlosti a obsadeni horiet, a to svinsky rychlo.Dopredu nebolo vobec nic vidiet,plamene a dym. Mal som hasicak,zvladol som to,aj ked mi zacal utekat ( na starter).Ked ho dotiahli do servisu, stal tam podobny, viac vyhorety a havarovany. Rovnaky priebeh, iba vodic sa narazom do steny zabil.
Resumee: ruske auto resp. auto vyrobene v Rusku ? Ani nahodou !!!
 

)))

)))))))))))))))))))) nádhera.
 

... a dnes to ma za 100...

potlesk za art prispevok s konstruktivnym pohladom :]
 

Moskvic

bolo zo vsetkych sovietskych aut daleko najhorsie. Vsak sa ich u nas aj najmenej predavalo.
 

 

paradoxom bolo, ze to bolo vtedy u nas jedine socialisticke auto s hlinikovou hlavou valcov a ventilovym rozvodom ohc. ale inak suhlas, mal som jeden sluzobny a doma jeho pradeda, typ 407. na tom som sa vyucil za automechanika. ak som cez tyzden jazdil, v sobotu som ho musel opravovat, cely den samozrejme. ale casy to boli krasne, ked sma sa styria poskladali po 20 korun, natanoval som plnu nadrz a este mi aj zostalo. koho by sralo, ze zral desat? najma ak mu bolo jedno coho, petroleja, nafty alebo acetonu vyfasovaneho v socialistickych podnikoch.
 

 

Tatra 613 mala 2x2 OHC už v roku 75.
 
Hodnoť

technika bolsaja

naspat cesta nemozna napred sa ist musi.
 
Hodnoť

 

ruski hokejisti v minulosti /strasne sa ospravedlnijem CCCP hokejisti, tzn, rusi, bielo, ukrajinci, estonci, gruzinci/?/, ......este?/, ked prehrali zapas, tak dostali za odmenu Volgu, ale preplavat.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť

Svetova velmoc!?!?!?

nedokazu vyrobit ani poriadne auto...to je smutne ze im musel Chrysler predat dizajn toho svojho smejdu
dokonca tam este museli dovliect aj celu montaznu linku...
Bolsaja Technika Russkaja....
 

 

davaj v komunizma!!!!
 

 

Vyvoj moderneho auta je nakladna a v tomto pripade aj zbytocna zalezitost. Pokial GAZ neplanuje invaziu na zapad a stacia mu post-sovietske (a azijske) trhy, uplne staci kupit licenciu na takyto smejd. V podstate je to este ten lepsi pripad - taki Cinania by sa s tym nehrali a skopirovali by to do poslednej skrutky.
 
Hodnoť

hahahahaaaaaaaaaa

"kvôli značne odlišnej kvalite amerických a ruských ciest"

Zeby v Rusku boli take dobre cesty?
 

Byvam na severovychode JuEsEj...

a mozem konstatovat ze kvalita vacsiny ciest je tuna pod psa... je to trocha lepsie juzne od Virginia...
 

NE

Tiez byvam na severovychode US a cesty su tu naozaj miestami tragicke.
 
Hodnoť

Niektore technicke charakteristiky

motor 2,0 asi 21 000 USD
motor 2,7 prevodovka automat asi 25 000 USD
motor 2,4 niekde medzi
spotreba 2,0L mesto asi 12L mimo asi 8-8,5
2,7L mesto asi 14,5 mimo asi 9
vačšina súčiastok amerika, podvozok stavaný na ruské cesty.
ak to nebude nekvalitné (štandartne) ruské ručné zliepanie súčiastok, tak ju kupujem (pracujem na Ukrajine).
Aj s väčšou spotrebou je to nízka vstupná cena
 

 

No mne sa to za tu cenu auto pozdava. Ozaj nemas nahodou mamu zubarku v Kosiciach?
 

<< < 1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na SME Auto