SME
Sobota, 5. december, 2020 | Meniny má OtoKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Honda odhalila nový hybrid (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

to 3d cupé vyzerá z boku slušne ale tento 5d z predu po koleso vyzerá akoby ho viezli na prívesnom vozíku.
 
Hodnoť

buducnost

buducnost je vo vzduchu , auta budu chodit na vzduch. Uz je to potvcrdene v nasa uz to vyvijaju nejaky cas ... teda nie na vzduch ale na nejaky dusik ci co ... akoze N co je vo vzduchu ... to uz su inak brutal veci
 
Hodnoť

no neviem

IMA ma ani v civicu nepresvedcila ... :-(
 
Hodnoť

 

... a trocha o konkurencii ...
.
Má niekto (aspoň sporestredkovanú) skúsenosť, ako jazdí Prius?
 

 

no ja som o priuse cital dost negativnych veci. a videl som aj dost videi zo zahranicnych auto-moto relacii (napr. fifth gear, top gear) kde ten prius v podstate posobil iba ako marketingovy tah, pre ludi, ktori si chcu budovat imidz priatelov ekologie a zivotneho prostredia. napisem len par veci, na ktore si teraz zrovna spomeniem. tak napriklad zobrali na taky maly okruh prius a patkove BMW a jazdili s nimi po tom okruhu. V Priuse sa snazili ist rychlo, v BMW isli len tak aby to stacilo na prius (cize isli totalne pod limity toho BMW-cka, hehe) Prius mal spotrebu myslim viac ako dvojnasobnu oproti tomu BMW :D Ked sa Tiff Needel (byvaly jazdec rally, testuje auta vo fift gear-i, v anglicku dost znamy) pokusal jazdit fakt tak aby mal malu spotrebu (myslim okolo 4 az 5 litrov), tak cely ten styl jazdy bol taky nudny a obmedzujuci, ze neveril tomu, ze by tak niekto dokazal jazdit stale. A okrem toho pri takej jazde sa podobna spotreba da dosiahnut aj napr. na fabii. a v top geari ten prius uplne zrusili :D ked s tym isiel normalne po cestach, tak mal spotrebu vyssiu ako v dnesnych dieseloch (o dost) a aj napriek tomu, ze mozu auto pri akceleracii pohanat dva motory, tak zrychluje strasne (bezne okolo 15 sekund z 0 na 100) pri pohone len na elektricky motor je auto prilis tiche a chodci nepocuju, ze nieco ide. je prilis drahy a nie velmi kvalitne vyrobeny. vyroba celeho auta (elektrickeho systemu pohonu) znecistuje prostredie viac ako ked by clovek cely zivot jazdil v beznom aute, takze ani ekologicke to az tak nie je, hehe.
 

hm

nieco v tom bude, podla mna su hybridy slepa ulicka...
 

Asi...

... máš pravdu s tou slepou uličkou... ale aj z toho sa automobilky môžu veľa naučiť...
 

Prius

Ak to porovnavanie bolo take ako pises, to musel byt nejaky nezmysel, jednak porovnavat jablka s hruskami, jednak posadit zavodneho jazdca do auta orientovaneho na spotrebu a potom sa cudovat ze sa mu to auto zda nudne ...

Kazdopadne je Prius dost diskutabilny, pri jeho cene, spotrebe a velkosti sa da kupit auto rovnakej velkosti s modernym dieselom s len o kusok vyssou spotrebou, akurat ze za vyrazne nizsiu cenu. A ten rozdiel v spotrebe to nedotiahne ani za desiatky rokov ... Napriklad uz led od Toyoty: Prius vs. Auris 1.4 D-4D: spotreba 4.3 vs. 5.0 podla vyrobcu a cena je o 300 litrov nizsia.
 

Ono vyhoda hybridov je v tom

ze ked ides krokom v zacpe, tak sa automaticky vypne benzinovy motor a ides len na cisty elektricky pohon bez skodlivych vyfukovych plynov.
 

 

ale ved on ten needel jazdi aj s normalnymi autami, si tu zase predstavujete vsetci, ze ho posadili z WRC-cka do priusu a on brblal, ze je to pomale. to je ale blbost... on sa s tym snazil dosiahnut udavanu spotrebu a musel chodit uplne pomaly (hlavne rozbehy boli strasne, to normalneho cloveka musi iritovat). Prius ma myslim kombinovanu spotrebu az okolo 7-8 litrov, hehe... ked na nom clovek jazdi normalne a nechce brzdit premavku.
 

 

Myslis zle, Prius ma kombinovanu 5.3.
 

 

dalsi genius, ze ? si do toho sandi, skus v tom nebrzdit premavku a uvidis tych 5,3...
 

LENZE..

..toto je prave chyba novinarov, ktory testuju hybridy.. zobrat hybrid na okruh a porovnavat ho z bmw 5 je scestne, rovnako ako porovnavat bugatti veyron a fabiu 1.2 - vies kto vyhra..? no fabia, lebo: ma vacsi kufor, nizsie emisie, menej zere, je lacnejsia atd, atd..
nechcem sa opakovat, ale hybridy su auta DO MESTSKYCH ZAPCH a nie na okruhy, keby porovnali tie dve vyssie sponenute (prius vs. bmw5) v tychto podmienkach, tak sa ne ne myslim nechyti ani ta fabia 1.2..
 

 

ale nie, on vazne musel chodit dost pomaly a rozbiehanie bolo strasne. oni tam jazdia aj na normalnych autach, ved netestuju len superauta stale. to bolo podla mna dost objektivne. a to bola len taka ukazka, ze pri dlhsich cestach (na dialnici ti elektromotorcek v priuse stacit nebude) to ma vysoku spotrebu aj ked je to hybrid. je to jednoducho prilis tazke auto so slabym motorom. a s modernym dieselom v mestskych zapchach mozes jazdit aj bez plynu, takze tiez vela neminies. ale uznavam ze v meste ak su niekde stale zapchy a chodi sa len pomaly, tak to asi ma nizsiu spotrebu ako bezne auta, ale nie ovela a tiez nejazdi kazdy stale v zapche v meste... prius je jednoducho nedomysleny, ale urcite prispel k vyvoju technologii.
 

 

Prius nemam rad, ale mam male skusenosti s Hondou Civic Hybrid, ktoreho 1,4 l motor a 20 konovy elektromotor nepodavaju sice ohromne vykony v zrychleni na 100kmh (nameral som cez 12 sekund), ale v meste je to celkom komfortne zvezenicko..
.
co ssa tyka objektivity testu, hm.. clarksona brat vazne nemozes, pretoze z principu priusy nema rad a celkovo tieto radoby testy (zahrnam sem aj fifth gear) nemaju takmer ziadnu vypovednu hodnotu.. ked si pozres toto http://www.youtube.com/watch?v...
a nebudes mat skusenost, alebo informacie, ci aspon jazykove schopnosti si to prelozit, tak si tiez povies, ze ten fiat je fakt lepsi, ne..? :D
 

 

ja viem, ze clarkson je voci niektorym autam zaujaty, ale nikdy vyslovene neklame. a okrem toho aj v tom dieli, kde ukazoval nedostatky toho eva IX nekecal. a ked tomu niekto nerozumie, tak by bol idiot, aby si z toho vyvodil, ze fiat je rychlejsi... a ja tomu mimochodom rozumiem dostatocne. inak by som tu ani nic nepisal. aj v tom videu co si poslal hovoril o turbo efekte, ktory ma to mistubishi jednoducho strasne vyrazny a treba sa s tym naucit jazdit. vyslovene tam povedal, ze ak nema clovek zaradeny spravny rychlostny stupen, tak ho obehne aj taky fiat stilo. takze tak. a pochybujem, ze si ohladom toho priusu vymyslal, len aby ukazal aky je to ***** to auto je do zapchy vynikajuce, ale na dlhsie cesty a do plynulej mestskej premavky je jednoducho vhodnejsi nejaky diesel.
 

..

ty musis pri priemernej spotreba zahrnut vsetko. Dialnicu, mesto atd..tak ako priemerny clovek jazdi a tu ma diesel od BMW nizsiu spotrebu, navysse mas poriadne svezenie, normalny kufor bez bateriek, pekne auto atd...Prius by pre mna daval len zmysel keby bral 3litre ako kedysi predrazene VW Lupo
 

 

jasné že máme skúsenosť, normálna jazda po meste pod 9 ani ranu, mojim bežným štýlom okolo 10 (ale auto malo limity niekde inde tažke moc dynamicky to nebolo), mimo mesta pri bežnej jazde cca 7 a pri jazde alá ujo s klobúkom 6.2
Čo ma prekvapilo v "zápchach" bolo to, že každé sebemenšie ťuknutie na plynový pedál okamžite štartovalo motor.
Zhrnuté podčiarknuté, keď sa krotím s TLC idem za 9.5 v meste, prihliadnúc k cene priusu je to taká ekologicko technologická onania.
 

 

presne o tomto som pisal... ziadna zazracna spotreba sa jednoducho nekona...
 

 

ono zase si treba uvedomiť, že ja s tými malými motormi neviem jazdiť, ja aj s 1.4kami robím v meste 9 až 10
Ako hovorí matúš spritmotor má celkom relevantné výsledky, najmä keď si niekto dá filter nad 50tkm ale keď sa človek pozrie na tie všelijaké 1.2 až 1.4 motory tak je to skoro rovnaké. Čo zabíja prius (ako povedalo veľa ľudí) je absolútne zcestná cena.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto