SME
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nechce auto zatočiť do zákruty? Nenúťte ho (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 > >>

Hodnoť

 

Je fajn, že robíte takéto články aj s názornou ukážkou, veľa ľuďom to pomôže... Aj keď najviac kolíznych situácií vytvárajú tí, ktorí nie a nie rešpektovať dopr. predpisy a s..rú na nejaké "poučovanie", žiaľbohu.
 

Predpisy ?

Keby aspoň rešpektovali fyzikálne zákony, a trochu predvídali. Najjednoduchšie je vletieť do zákruty ako rýchlik do tunela.
 

 

sak mas espe, ne? :D
 

 

Jasne, alebo mas stvorkolku, ako moj kamarat expert, ktory si myslel, ze ku nej dostal aj rovno oklincovane kolesa.
 

 

Havaroval?
 

 

Sak jasne, ked ten zavodnik spravil mysicku na naprsanej ceste z praveho pruhu do laveho a bolo to v pravotocivej zakrute z mosta. V podstate nabehol na ten druhy bruh pod nejakym 70stupnovym uhlom :D a hops, stvorkolka nepomohla, skoncili sme v nastastie tretom pripajacom pruhu, preleteli sme cez take reflexne somariny, ale nastastie sa nic nestalo, je to lacker.
 
Hodnoť

nič nie je lepšie ako osobná skúsenosť..

preto ako príde prvý sneh hajde na prázdne parkovisko trocha sa zašmýkať
 

mnoo

ked ovsem sa tuto zimu nejaky sneh ukaze aj na nizsie poozenych miestach ako nad 2000m n.m. :0
 

 

ak sa neukaze, tak Ti ani netreba trenovat :D
 
Hodnoť

 

Kde je diskuter "auto", nech nam povie, preco ho nemame nutit zatocit do zakruty?
 

skusim za neho ;-)

Nutit niekoho robit co nechce nie je spravne ;-)
.
Ale k teme. Pre odvaznejsich, ktori poznaju svoje auto je aj lepsi sposob:
1) jemne tuknut do rucnej -> trocha sa otrhne zadok
2) natocit kolesa do pozadovaneho smeru
3) 2. resp 3. a PLNY KOTOL (podla rychlosti a vykonu auta) a vydrzat ;-)
 

:-)

niekedy by som si to aj vyskusal... ale nie na svojom aute, najlepsie na sluzobnom...
:-) este treba k tomu aj ten spravny flek...
 

ajajaaaaaj

zas jeden odbornik co si mysli ze ked ma na plejstejsne wrccko tak ze ho ma aj v garazi :-s
 

 

nemam plejstejsn a minulu zimu som trpel, lebo som mal auto s el. parkovacou brzdou namiesto poctivej packy v pravej ruke. Teraz je uz vsetko v poriadku a tesim sa na normalny sneh.
A aby bolo jasne... nie som hrdina, dovolim si to len tam, kde som si na 150% isty, ze mozem.
.
Este som zabudol. Bod 0) VYPNUT ESP, lebo inac to nie je zabava
 

 

Skus to tento rok skusit na nejakej zivej zakrute, nemyslim male sydliskove na parkoviskach,,,skus nejaky vracak z pristavneho mosta, ci tam dokazes prejst 270stupnov na rucnej a kontrolovane v jednom pruhu medzi autami a zvodidlami ty expert.
 

 

city is not a playground....
 

 

vobec si ho nepochopil
 

dobre si to napisal

presne tak to funguje a obcas to pri jazde na snehu robim. Samozrejme, s ohladom na vsetky okolnosti.
 

Co naozaj zabera

Pri zacinajucom nedotacavom smyku na snehu v ziadnom pripade nie je dobre zacat brzdit predne kolesa. Idealne je mierne ubrat plyn, pripadne VELMI JEMNE pribrzdit zadne kolesa rucnou brzdou. Tangencialny vektor rychlosti sa tak podari udrzat na uzde a predne vytocene kolesa dostanu moznost urcovat smer, znizi sa ich priecne presmykovanie. Pri dostatocnom cite k pretacavemu smyku nedojde, vsetko ale zalezi od toho, ci je rychlost v zakrute vobec aspon trochu primerana adheznym podmienkam ;-)
 

1 2 3 4 5 > >>

Najčítanejšie na SME Auto