SME
Streda, 27. január, 2021 | Meniny má BohušKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nechce auto zatočiť do zákruty? Nenúťte ho (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

nie uplne marny clanok, ale
skoda ze autor tak nejak automaticky predpokladal, ze vsetci jazdime na autach s prednym pohonom... Sice vacsina jazdi, ale nie vsetci, a v aute so zadnym pohonom funguju tie veci trochu inak, tak by to zovseobecnovanie mohlo byt trochu korigivane pripomienkou ze toto sa deje hlavne tam a tam, a inde zas ze treba trochu ine manevre.
galgan
<< < 1 2 3 4 5 > >>

re

lebo so zadnym nahonom jazdime iba my machri :))
.
so zadnym nahonom je to este lahsie, lebo jednou napravou zabacas a druhou pridavas.
 

Zadný náhon

Pri zadnom náhone to treba nasoliť plynom, aby auto zatočilo.-- Je to jednoduchšie, to je fakt..
Ale nabudúce má byť reč o pretáčavom šmyku, a ten sa zo zadokolkou narovnáva o poznanie ťažšie než z predným.
 

re

za seba musim povedat, ze som ten tym vodica, ktory sa do smyku ani sam nedostane ked nechce, lebo jednoducho neriskujem. Ale obcas blbnem a moc by som to nedefinoval ci je to lahsie alebo tazsie kvoli FWD/RWD, lebo skusal som to s oboma typmi a rozdiel mi neprisiel byt zasadny.
Co je zasadne je motor, ked tam je dizel, ktory laguje, tak sa smyky daleko tazsie zvladaju, lebo motor nereaguje ihned ako by clovek chcel...
 

RWD

podla teorie by si mal mat so zadnym nahonom ovela lepsi "grip". Nakoniec preto sa sportove auta robia s nahonom vzadu ( i ked samozrejme dnes je vacsinou nahon na obe napravy, ale aj tak vacsinu casu "tlacis" vacsinu vykonu u sportovych auta na zdanom nahone). Tak?
 

 

velmi priblizne ano.
 

 

Možno nie je zásadný rozdiel v zložitosti, ale zásadný rozdiel je v prístupe pri zvládaní nedotáčavého šmyku o ktorom tu dnes hovoríme v diskusii k tomuto článku.
Ak máš RWD a dostaneš sa do nedotáčvého šmyku, pridaním plynu dokážeš zatočiť vďaka zadku.
Ak pridáš pri FWD tak to ešte viac utrhneš, a smer ktorým sa valíš von zo zákruty zmeníš až o najbližší strom či zvodidlá.
Teda FWD vytlačiť spojku, RWD pridávať - čiže absolútne odlišné konanie.

TO "medvedík":
Ono tie športové autá sa robia s RWD, tak ako hovoríš. Ale športové auto by malo mať aj motor vzadu (alebo tzv. v strede). Tým pádom je tam lepšie rozloženie hmotnosti na nápravy (ideálne 50:50) a auto lepšie zatáča. Aj akceleruje, ale tu ide hlavne o zatáčky, tam sa zbierajú cenné desatinky. Ak je motor vpredu tak ťažký predok ťahá auto do nedotáčavosti.
 

Viacero aut

ma rozlozenie hmotnosti 50:50aj s motorom vpredu.
 

 

myslím, že optimum (tzn.neutrálne práv.vozidla) je približne pri 45% ku 55% (zad.nápr.)
 

 

Spravanie vozidla v zakrute (nedotacave - pretacave - neutralne) urcuje mnozstvo parametrov, nielen rozlozenie hmotnosti (hoci je podstatne).
Casto sa zabuda na jednu vec: Mozem mat vedla seba 2 auta s rozlozenim hmotnosti 50:50. Jedno ma nahon vpredu, druhe vzadu. V momente zaberu a rozbehu vozidla vplyvom zotrvacnej sily dojde k odlahceniu prednej a zatazeniu zadnej napravu - auto sa "nakloni" nozadu. (Opacny jav mozno pozorovat pri brzdeni, ked je pritlacana predna naprava.) Auto s prednym nahonom bude preto podstatne nachylnejsie na presmykovanie hnacich kolies. Zadnymi kolesami sa da preniest vacsia hnacia sila, zvlast ked je rozlozenie hmtnosti napr 40% vpredu 60% vzadu (motor vzadu napr.). Este vyraznejsie je to pri jazde do kopca. Preto stare skodovky dobre vyjdu svah aj v zimnych podmienkach a preto ked nic ine nepomaha, s prednym nahonom je najlepsie vycuvat.
 

par nepresnosti opravim ak dovolis

1) ked mas nedotacavy smyk s autom so zadnym pohonom, tak je uz neskoro pridavat plyn, pretoze ked uz sa predne kolesa vezu tak uz tomu nepomozes tak ze pridas - len rychlejsie vyletis z cesty. V takej situacii si porusil hlavnu zasadu jazdy so zadnym pohonom, a to vcas pribrzdit pred zakrutou a mat primeranu najazdovu rychlost, ktoa tui ma umoznit vcas zacat pridavat uz v zakrute. Zaklad so zadnym pohonom je predchadzat nedotacavemu smyku. To zahrna aj vcas dat impulz auto na zatacanie aby sa zadok zacal hybat, co potom mozes korigovat zmensenim vytocenia volantu a pracou s plynom - s prednym pohonom to tak citlivo neda. Aj preto je dobre ked auto so zadnym pohonom ma 'kufor' cize nejaku hmotu na a za zadnou napravou, cize je malo hatchbackov so zadnym pohonom, a aj preto by som ovela radsej uprednostnil napriklad bmw jednotku v prevedeni kupe pred tymi 3 a 5dverovymi - viac predpokladov na zabavu pri jazde v zakrutach
 

 

Nielen Porsche, ale aj Lamborghini, Ferrari... Niečo na tom umiestnení motora vzadu bude.
 

???

Lambo alebo ferrari si videl s motorom VZADU??? Kde? Ake? Kedy?
(skus trochu rozlisovat pojmy vzadu a vstrede...)
 

 

Nechcem sa hádať, ale ak by bol motor v strede, tak by musel byť logicky na mieste, kde sú sedadlá... http://www.gothamdreamcars.com...
http://autoshow.roadfly.com/wp...
http://www.stjohnsriverfishing...

Ja ten motor vidím stále vzadu, je mi ľúto.
 

Motor v strede

Motor v strede znamená, že je ten motor medzi prednou a zadnou nápravou, logicky samozrejme až za sedadlom vodiča, aby to bolo použiteľné.
 

 

Ale ak chceš, môžme urobiť kompromis - je uložený vzadu v strede :-)
 

 

Volakedy sa pouzival vyraz "pred zadnou napravou"
 

ano, presne!

Toto je ten vyznamny rozdiel, ine je motor vzadu a ine je motor pred zadnou napravou. Pozri si ake su tie sedacky v porsche, oznacuje sa to 2+2 cize zadne su povazovane za neplnohodnotne, to je prave kvoli polohe motora. Ale ked si spomenies na skodovky 1000 MB 100 105 120 a spol, to je ten rozdiel - tie mali moto vzadu, zadne sedadla boli normalnej velkosti a auto malo take vlastnosti ake malo.
 

 

2) sportove auto motor vzadu?? Preco, lebo to tak ma porsche 911? Skus to soferovat (alebo aspon skodovku 120, tam to mas este ocividnejsie). V strede ano, vzadu moc nie...
 

rfw vs rwd nie je rozdiel len kym si na

suchej rovnej ceste. Alebo na dialnici. Skus ist ale niekde na horsku uzku klukatu cestu, pripadne najlepsie v zime, to je rozdiel dost zasadny.
 

re

precitaj si este raz co som napisal a potom mi odporuj.
 

<< < 1 2 3 4 5 > >>

Najčítanejšie na SME Auto