SME
Piatok, 28. február, 2020 | Meniny má Zlatica

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Volvo vyrába ekologicky ladené modely DRIVe (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Neviem, či to má vôbec zmysel. Dôležité je to, ako človek s autom jazdí. Poznám ľudí, ktorí majú Fabiu htp a spotrebu majú 7-9l, čo je strašné vhladom na tak malý výkon a objem motora. S naftovými je to podobne, len veľmi málo ľudí dosahuje spotreby výrobcu. Pritom som presvedčený, že s každým autom sa dá jazdiť minimálne s takou spotrebou, ak nie nižšou ako udáva výrobca. Len treba tú pravú nohu mať ľahšiu :-) Ja mám 4,7l a jazdím za 13l.
 

ono nejde o to,

ci jednotlivec uspori nejaky ten centik, ale o to, ze cim viac aut bude jazdit usporne, tym mensia bude globalna spotreba paliv. Je to sice podla mna trocha naivny pristup, lebo kym nebudu vsetky auta taketo "zelene", tak to nebude mat bohvieaky efekt. Na druhej strane, automobilky si tym robia reklamu a to je asi hlavny dovod vyroby tychto aut - media hned o kazdom takom modeli referuju a pekne to vyzera aj pred EK alebo US senatom.
 

 

S tým súhlasím.
 
Hodnoť

 

Rad by som vedel, kedy sa uz konecne skonci tato nezmyselna diesel-mania. Spotrebuje sice menej paliva a vypusti menej CO2, ale za aku cenu? Tie nespalene castice, co vypusta, prevazia akukolvek vyhodu tohto podradneho motora. Navyse, kedze diesel je uspornejsi, vodic si na nom dovoli jazdit zivsie a hned spotreba narastie, takze vlastne sa nic neziska. Aj automobilky si vdaka nizsej spotrebe dovolia vyrabat zbytocne vacsie, tazsie a smadnejsie auta. Dalsia vec, keby aj zmysluplne pouzivanie dieslov viedlo k znizeniu emisii CO2, tak to nema velky vyznam, lebo na globalnom oteplovani sa doprava podiela len asi 10%. Ci je to 10% alebo 8%, fakt nehra rolu. Pevne castice, to je naozajstne nebezpecie dieslov. Sposobuju rakovinu a ktovie co este (na to si spomente, ked budete nabuduce dupat na plyn a predvadzat svoj odpich; a nezabudnite sa pozriet do zrkadla na tie kudoly dymu). Filtre pevnych castic? Vsak to sem mnohi pisete, ze sa to v meste ani neda pouzit. Kto nejazdi v meste? Takze si kazdy radsej kupi auto bez DPF. A navyse, tie filtre zachytia len do 90% tych castic, vacsinou vsak len okolo 60%, aj to tie najmensie castice, ktore sa dostanu do pluc najhlbsie, prejdu. Svet by sa uz konecne mal spamatat. Diesel je taky isty omyl, ako boli dvojtakty a pridavanie olova do benzinu. Tiez si v tom case ludia mysleli, ze je to vyborny napad. Hm...
 

Podla tvojej poslednej vety

to asi znamena ze spalovacie motory boli celkovo omyl :))
Ale som za to, ze zelensie vozidla by mali byt aspon v tychto prvych stadiach viac podporovane. Ale lobby je lobby.
Ale je este jedna vec. Nafta aj benzin sa musia niekde vyrobit. Rafinerie su tiez znecistujuce. (staci googlit na "rafinery polution"). Takze mensia spotreba nafty moze (nemusi) znamenat mensie znecistenie aj z tohoto zdroja. Samozrejme nielen nafty ...
Nafta je zla, ale nie o tolko horsia, sa mi zda.. CO2 je traz najpalcivejsi globalny problem, zatial.. mozno o 5 rokov to uz budu aj pevne castice , hm. Ale dufam ze vtedy budu aj zelensie vozidla,kt pojdu na inde ako ropne produkty.
 

nie tak celkom

Povodne sa do benzinu olovo nedavalo. Potom jeden nestastnik zistil, ze to zvysuje oktanove cislo. Lenze narobilo to viac skody ako uzitku. Rovnako s dieslami. CO2 je najvacsi problem, ale chcel som povedat, ze diesle to nezachrania. Bez sance. Nas problem je spalovanie uhlia (v elektrarnach, vykurovanie). Tie pevne castice narobia viac skody ako je uzitok (potencialny) zo znizenia emisii CO2. Preco potencialny? Ako som povedal, ked su motory uspornejsie, vyrabaju sa silnejsie a znovu sa spotrebuje rovnako vela paliva. Proste ludia su ochotni zaplatit za palivo istu sumu. A bud jazdia za to na slabsi benzin, alebo na silnejsi diesel. Pointa je ta, ze my vlastne nepotrebujeme silnejsie auta. Lenze presne to sa deje, auta su sice uspornejsie na kW, ale na druhej strane maju viac kW. Vobec sme si nepomohli, este si aj zacmudime vzduch. A diesel je najneekologickejsi prave v meste, kde je aj najvacsia koncentracia ludi, ktorym potom skodi. Je to vsetko len marketing a ludska hlupost, ze na to skocia.
 

Suhlasim

To znizovanie emisii je pomale tak ci tak. Diesle to nevyriesia. Mozno len trochu posunu problem CO2 . Co najskor by mala dojst nejaka zelensia technologia.
Napr elektrina vyrobena v tokamaku
 

Mylis sa ty,

napr. dvojtakty uspesne funguju doteraz - v jednoduchej podobe v kosackach, pilach atd., velke dieselove dvojtakty byvaju lodne, zeleznicne...... takze skor je to tvoja neznalost...
 


Najčítanejšie na SME Auto