SME
Piatok, 28. február, 2020 | Meniny má Zlatica

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Systém Edas poradí ako dosiahnuť dobrú spotrebu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

aj bez kontrolky

chodim s vw dizlom za 5-6 l, ako su francuzi svojim technickym talentom v mnohich rieseniach zabavny tak japonci su akysi, tazko najst termin-snazivi (ak by mi v perifernom videni takto vyblikovala palubovka tak ...j
 

hmmm

ja mam opel benzin a dokazem ist za 5 litrov :)
 

 

ten diesel TDI nic moc , radsej common rail
 
Hodnoť

 

nie je pravda, ze s "eco" kontrolkou prisla ako prva v devatdesiatych rokoch honda. v nasej lade 2107, rok tusim 1988, bol tiez budik, takzvany ekonomer, ktory mal zelene, zlte a cervene pole, a podla okamzitej spotreby sa rucicka prislusne posuvala...
 

 

to mal aj stryko na Skode 120 domontovane :D
 
Hodnoť

ECO kontrolku mala aj...

...MAZDA 626 GT r.v. 1984, len pre info....
 
Hodnoť

Woho, to zas bude havarii

so systemom EDAS, ked vodici budu sledovat nokolko im na displeji raslinka rastie.
System vyzera dobry, len to chce praktickejsi user-interface. Iba obycajna kontrolka navyse, ktory treba stale sledovat je niekedy az az
 
Hodnoť

 

aby ma auto buzerovalo za to,ako jazdim...
 

 

presne tak, preto si take auto nekupime! :D
 
Hodnoť

Blbost

vodic sa ma venovat riadeniu a nevsimat si podobne blbosti. S plynom sa ma narabat podla potreby a nie podla ekologie.
 
Hodnoť

:-D

ved to uz aj stare ziguliaky mali....ekonomizer sa to myslim volalo :-)
 

no

aspon vidime, kam to speje...

system je dalsia eko-marketingova hlupost, ked si dam palubny pocitac aj sam vidim aktualnu spotrebu.. kazde auto ma urcitu priemernu spotrebu a tu mu nejake zelene svetielko neznizi a kazdy priemerne rozumny clovek vie, kedy jazdi usporne a kedy nie.. tot vsjo
 

 

existuje vec, na ktorú by internetpoví odoborníci nepindali?
 
Hodnoť

 

Netreba to preháňať s ekológiou pre pána boha. Jazdím tak, ako mi vyhovuje, automat preraďuje v správnych otáčkach aj sám, takže tento systém je úplne zbytočný. Znova sa budú vodiči pozerať na všelijaké displeje viac, ako na cestu a môže sa stať, že keď sa uź bude tešiť, ako ďaľšia rastlinka "rastie", tak ho na križovatke prevalcuje kamión a rastlinky mu budú už akurát tak dávať vedľa hrobu...
 

eco kontrolka

Tak toto hlavne u konca bolo vyborne s tymi kvetinkami. To suhlasim takmer mi pri ranajkach zabehllo. Akoze nemyslia to zle, ale nech to napr urobia tak, ze ked auto zastane napr neviem na krizovatke tak nech sa to da prepnut a moze si niekto pozriet ako mu rastu kvietky v jeho autozahradke, ale uplne suhlasim s tvojim nazorom. Este sa moze stat ze niekto bude predbiehat a aby mu s kvietka neodpadol listok tak neprida plyn, ale zavre oci a bude si vraviet to stiham to stiham a ak nie tak fakt tie kvietky bude mat uz iba na hrobe. Ja mam teraz novu Corsicku 1.3CDTi 90Ps a jazdim s priemerom 5.06 vypocitany trojcelnkou zo spotrebovaneho paliva, najz km a dotankovania. Palubny vravi 5.1 a na dlhe trate viem zist aj na 4.4 ked si idem okolo 120km/h ale aby mi tam rastla kvetinka dakujem neprosim
 

:-)

No a vodič môže aj tie elektronické kvetinky zaliať, ak si otvorí strešné okno... Ale toho by som už radšej diskrétne odporučil do Mental Hospital.
 
Hodnoť

Mysleli to dobre

Niektore automobilky udaju papierovu spotrebu taku ze ju normalny clovek nikdy nedosiahne ako kolvek sa snazi...automobilka zamestna specialnych vodicov(ktory presne vedia ako narabat s vozidlom aby malo co najnizsiu spotrebu) vypnu vsetku elektroniku skoro vratane posilnovaca riadenia(to nesrandujem) a potom idu merat..a vyjde im ze 1.6 kombik diesel s 115 konami robi priemernu spotrebu 4.9l(kombinovanu) a sice mam na nom najazdene 7000km zatial tak spotrebu som pod 5 litrov nedostal a to chodim s nim len na dlhsie cesty cize v meste jazdim asi 5% z toho...a ruku na srdce ze sa snazim jazdit usporne...a tento system by mohol aj mna naucit ako lepsie narabat s plynom a preradovat...ale tiez je pravda ze netreba cumiet na plubovku namiesto cesty pretoze na 1. mieste je bezpecnost..a ekologia(a s tym spojena uspora paliva) ide az niekde potom.
 

 

Nič si z toho nerob, každé auto keď je nové, má spotrebu vyššiu. Musí sa "zajazdiť" a keď budeš mať odjazdených 10-15tis. km určite hravo zvládneš jazdiť aj za menej, ako udáva výrobca. U každého auta to trvá rôzne. Takže to, že pod 5l nemáš spotrebu, neznamená, že to tak o pár tisíc km nebude. Prajem veľa šťastných km bez poruchy a havárie.
 
Hodnoť

 

o kolko vyssiu spotrebu mate v zime oproti letu?
tak by ma zaujimalo..
 

Každá vec má svoje výhody aj nevýhody.

V zime mám spotrebu o dosť vyššiu (odhadujem, že je to asi o 20% viac), najmä ak cestári nestíhajú odhrnať cesty. Spotrebu do veľkej miery ovplyvňuje aj kvalita cesty. Napríklad ak sa musím po ceste s hrubou vrstvou snehu vliecť 30-kou (keď v lete sa tam dá ísť aj 90-kou), tak tá spotreba sa v tom hlbokom snehu naozaj dosť zdvihne (v našich končinách býva často veľmi veľa snehu a tiež aj silné mrazy).

Inak ja oceňujem snahu automobiliek, že sa snažia vodičov naučiť úspornej jazde aj v praxi. Veľa záleží od toho, ako narábame s plynovým pedálom, ale okrem toho každé auto s konkrétnym motorom má určité odlišnosti, ktoré tiež vplývajú na spotrebu (napr. trochu inakšie sa jazdí s benzínovým motorom oproti naftovému a tiež záleží aj od typu prevodovky). Ak môžem v praxi (priamo počas jazdy) sledovať aj ekonomiku svojej jazdy, získam oveľa viac reálnych informácií, ako keby som o tom mal len kopu teoretických informácií, ale je fakt dôležité aj to, aby sme sa tomu nevenovali na úkor bezpečnosti.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto