SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Priechody pre chodcov - dobré a lepšie riešenie (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

priechod

na teraz.sme.sk je link na priechody, v clanku su len prechody.. :) inak pekny postreh s tymi priechodmi pre chodcov..
 
Hodnoť

 

mohlo by sa to uz u nas rozhybat.. napr. v UK je na vacsej ceste hadam takmer kazdy prechod osvetleny
 

 

Hej hej, az na to ze malokto to tam aj dodrzuje tie priechody.
 

myslis ze

u nas ej to ine?
 

 

V poslednom čase som relatívne často jazdil cez ČR, musím povedať, že tam sú takéto prechody úplne bežné. Narozdiel od Slovenska, samozrejme...
 
Hodnoť

hmm

Priechod je dedina pri BB. A cez cestu sa prechádza, tak "prechod" by malo byť správne.
(SME-tiari dali preistotu obidva) :-)
 

Mýliš sa

Sprevádza sa, ale je "sprievod", prechádza sa, ale je "priechod". Prechod je činnosť, priechod je vec, miesto, kde človek prechádza.
 
Hodnoť

 

Tiez si myslim ze vacsina prechodov pre chodcov je nebezpecna, lebo chodca ledva vidno (hlavne ak ma tmave oblecenie)....a ak je k tomu len vodorovne dopravne znacenie (ziadne zvisle), tak za dazda si moze vodic len domyslat... Tie osvetlene prechody som uz videl a treba uznat ze su o 110% bezpecnejsie. Aj chodca v tmavom obleceni ta vidno z dialky... ale to sa musi niekto rozhybat...
 

Osvetlenie je dobré,

U nás vo Vrútkach urobili takéto osvetlenie na semaforových stĺpoch (sú nižšie nad cestov a lepšie svietia), to isté asi teraz pripravuje aj Martin. Problém je v tom, že sa nesprávne šetrí a svetlá začínajú často svietiť, až keď je niekoľko desiatok minúť úplna tma a to isté ráno- vypínajú sa príliš skoro.

Mimochodom, každý prechod musí byť označený aj zvislou značkou (ak sa tam nejazdí pod 40 atď.)- na prvom videu aspoň polovica prechodov označená nebola- pre vodičov tým pádom neexistujú, pre chodcov áno- dosť nebezpečná situácia (hlavne pre chodcov a aj pre správcu cesty po právnej stránke). Poviete si- drobotina, ale často ako vodič na mokrej ceste takýto prechod prehliadnem.

Navrhujem jedno technické riešenie pre dôležité prechody- dať tam PIR senzor (zaznamenajúci pohyb pri prechode a na prechode)- pri vstúpení na prechod by mohlo blikať silné oranžové svetlo a vodič by hneď vedel, že niekoho má na ceste. Vidí niekto nejaký problém takéhoto riešenia?
 

+

Neviem,ci je to vas napad, ale je dobry. Len skoda, ze dobre napady ostavaju len v teoretickej rovine.
 

Nic noveho pod slnkom...

...prechody, ktore nieco rozblikaju, ked sa blizi chodec, existuju a su davno funkcne. Do pozornosti davam jeden priklad za vsetky - prechod pre chodcov v Prahe na zastavke Vozovna Stresovice. Priamo v zebre su vsadene silne diody, ktore blikaju smerom na vodica prichadzajuceho k prechodu, ak v tesnej blizkosti prechodu je clovek.

O tom, ze osvetlenych prechodov je v CR i SR habadej, a teda autor clanku objavil roky staru vec, uz hovorit ani nebudem.
 

 

Presne taký istý je aj v BA pri Iuvente v smere z Karlovky do Dúbravky, chodí tam vela detí, jazdí sa rýchlo, tak asi preto.
 

možno by stačilo

osadiť zvyslé značenie s reflexným okrajom. Tieto prechody na prvom videu v zime (Stará Lubovna) nie je vôvec vidieť a je problém.
 

vies co mna na slovenskych cestach najv

iac stve? Je to vodorovne dorpavne znacenie (a teda aj priechodov rpe chodcov). Nie len ze vydrzi maximalne pol roka, ale v noci ho takmer nevidiet a ked prsi tak je uplne neviditelne. Neviem ci an to existuju nejake normy, ale mal by si na to niekto posvietit, lebo je to v katastrofalnom stave. Ved nie je mozne ked v lete ho namaluju a teraz v decembri uz farba mizne z cesty.
 

 

A hlavne takou klzkou farbou, že v čase napríklad dažďa, má brzdná dráha "neobmedzenú dĺžku".
 

ano, o tom by vedeli

rozpravat najma motorkari.
 
Hodnoť

 

to osvetlenie prechodu je super, skoda ze nie kazda obec na to ma. je lepsie vidiet v noci tmaveho chodca a este ked ide oproti auto. Ked tak, aspon to zvisle znacenie "zebry" by malo byt vacsie - myslim tu tabulku kovovu - niekde ma aj ten zlty ramik, tak ked obec nema na osvetlenie, mali by tam spravit aspon eaz tak velke a vyrazne tabule, aby sofer vedel ze je tam vodorovne oznacena zebra...
 
Hodnoť

zavazok SR znizit pocet umrti o 50%

keby energia a peniaze boli investovane prave do takych veci a nie vylucne do represie, tak by sme ten ciel, znizenie umrti pri dopravnych nehodach o 50%, aj dosiahli.

avsak burani na cele MV a PZ maju mentalnu vybavu iba na tu represiu.
 

re: .. iba na represiu

A že som si tú represiu vôbec nevšimol v akcii. Úplne bežne ma na medzimestskej ceste predbiehajú supersamce rýchlosťou cez 150km/h a vôbec na nich nevidno, že by sa báli akejkoľvek represie - to (a tisíce ďalších, "menších", priestupkov) je jasným dôkazom, že na Zlovensku spomínaná represia vôbec nefunguje.
Kali, 007 a podobní orgáni sa síce tvária, že budú na zlých šoférov krutí, ale, ako dobre vieme, nič také reálne nehrozí - vysoké pokuty a podobné veci zostanú len formalitou a hentí dvaja aj s kadejakými Slotami, Durayami, Skrúcanými a kvantami podobných budú na cestách aj naďalej veselo žmrdiť (vrátanie killovania chodcov).
 
Hodnoť

aj chodci su nezodpovedný

najmä vtedy, keď vbehnu na prechod bez toho aby sa pozreli či neide auto...im stači jeden krok vzad, cca 1 sek, ale auto len tak rýchlo nezabrzdíš....som šofér s povolania a zaživam takéto priam hororové situacie skoro každý deň
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto