SME
Utorok, 1. december, 2020 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Na čerpačkách Slovnaft zlacnelo LPG o 5 centov (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

Super !!!

Jazdím už 3 mesiace na LPG a nemôžem sa sťažovať. Natankujem plnú nádrž - 33 litrov a jazdím cca 360 km, z toho asi 20 percent vonku. Spotreba zhruba 1,6 Skk. To mi žiadny benzín zďaleka nedá, ani úsporné common raily sa nechytajú. A to hovorím o cene 16,90 Skk za liter plynu. Teraz ešte lepšie a v lete, pri letnej prevádzke bude koruna - kilometer. Paráda :) A keďže všetci vieme, že táto plynová kríza je mimo LPG (ten je druhotná surovina pri výrobe benzínu), tak to hore tak skoro (dúfam) nepôjde :)
 

aj s benzinakom sa da jazdit za lacno

na honde City s 1.4 l benzinakom mam spotrebu v zime cca 6l, v lete 5.5l, co pri cene benzinu 29 Sk vychadza 1.73 Sk/km :-)
A na plnu nadrz prejdem >700km
 

 

Niekto si je schopný nainštalovať pohon na LPG aj na Škodu Fábia 1.0MPi, za čo by už mohol byť umiestnený na záchytku. Tých cca 40.000sk by radšej mohol vraziť do výkonnejšieho motora.

Nemám rád, ale aby nedošlo k omylu, je to ich vec, keď si niekto kúpi silný V8, alebo V12 a nainštaluje si tam LPG. Ja to považujem za urážku tej značke. Ak chce šetriť a kúpil si 15 ročný BMW 760i, tak nech si kúpi niečo, čo menej žerie aj bez LPG. Ľudia, čo si kúpia také auto sa na spotrebu a cenu benzínu nepozerajú. To je posledná položka, ktorá ich má čo zaujímať. No ale na druhej strane, kto by sa takým autom nechcel "ukázať" pred ostatnými... :-/
 

 

no, moj passat s automatom zerie v meste aj 8 litrov nafty, ale pri terajsej cene 0.84eur/liter nafty z rakuska, teda 25,30sk/l jazdim za 2sk za liter. ked to porovnam s tvojim 1.6 sk/l tak investicia 40 tisic za lpg /samozrejme ze pri benzinaku/ sa vrati tak mozno za 100 tisic. to nema vyznam.
a tankovat kadzdych 360km je nejak casto, takto tankujem tak po 700-800km s rezervou na dalsich 100km.
nafta ma aj vyhodu pri nehode ze nevybuchuje, narozdiel od benzinu zacne pomaly horiet cize je viac casu na zachranu.
 

40-tisíc???

Nechápem sumu o ktorej hovoríš. Oficiálne splyňovače v http://www.zavoli.sk/index2.ht... - tam som dal robiť auto. Stojí to 20500,- aj s plnou nádržou plynu. A to nehovorím, že teraz všetci prerobenie zlacňujú. Tak nechápem tú nezmyselnú sumu!
 

 

podla toho na ake auto, ale aj keby to bolo 20 tisic, tak navrtnost 50 tisic kilometrov nie je az tak zaujimava. jazdim tak 25 tis. rocne, to znamena ze by sa mi to zacalo vracat mozno po dvoch rokoch a dovtedy ho mozno predam a kupim zase novsie.
a velka "vyhoda" aut na LPG je, ze by som nemohol parkovat v podzemnych garazach, takze napriklad v robote by som nemal kde parkovat. dalej ti to zabera miesto v kufri, bezpecnost je nizsia pokial to nie je priamo z vyroby stavane na lpg, stanic na lpg je podstatne menej, hlavne v zahranici /tam maju skor CNG/, no proste same "vyhody".
 

 

"velka "vyhoda" aut na LPG je, ze by som nemohol parkovat v podzemnych garazach," preco by si nemohol? :)
 

parkovanie v nevetranych garazach

myslim, ze je to zakazane - z dovodu mozneho uniku plynu do uzavreteho priestoru a nebezpecia vybuchu
 

 

este raz: preco by si nemohol? :))
 

nemohol preto,

lebo mas tam zakaz vjazdu autam s pohonom LPG. Ked napriek tomu vojdes (pricom na aute mas mat viditelnu nalepku LPG), tak Ta zrejme mozu pokutovat.
LPGcko nemam, takze detaily nepoznam, ale vsimol som si tie zakazy - myslim, ze napr. v Carltone v podzemenj garazi je zakaz vjazdu pre LPG-cko.
 

 

presne tak ako pise gyro, myslim ze je zakazane vsetkym autam na plyn parkovat v podzemnych priestoroch. detaily legislativy ale nepoznam.
technicky je to preto, lebo propan-butan (liquid petroleum gas) je tazsi ako vzduch, takze pri pripadnom uniku sa zacne zdrzovat pri zemi a ked sa zvysi koncentracia nastane nebezpecenstvo vybuchu. vetracky v garazach moc nepomozu. na otvorenom priestranstve sa plyn jednoducho rozfuka.
u CNG na co jazdia napr. autobusy a auta od vyroby usposobene na CNG /compressed natural gas, cize zemny plyn/, pouzivane hlavne na zapade ovela viac ako LPG, tento problem az tak nehrozi kedze CNG je lahsie ako vzduch. napriek tomu to myslim nasa legislativa nerozlisuje a zakazuje parkovanie v podzemnych priestoroch vsetkym autam na plyn.
ak sa rozhodnes predpisy ignorovat, tak ti mozu naparit mastnu pokutu. a ak nahodou zacne plyn unikat a vybuchne to, tak si bud isty ze ti naparia tresny cin vseobecneho ohrozenia.
 

Nezmysel!

Návratnosť je za cca 23-tisic, čo je jeden rok. Čo sa týka parkovania v garáži, to je čo za nezmyselnú "nevýhodu", že nemôžem parkovať v podzemných garážach? Tak zaparkujem vonku. Nespohodlnel mi zadok a prejdem sa pár metro, keď treba! Počet LPG staníc na Slovensku, aj v okolitých štátoch je úplne super, križujem Česko a Slovensko vo veľkom a nikdy som nemal problém. Bezpečnosť plynovej nádrže, ak je splyňovač namontovaný oficiálnou firmou je vyššia ako benzínovej nádrže. V zahraničí nemajú skôr CNG, ale oveľa viac LPG. Na CNG sa prerábajú diesle a to robí veľmi málo vodičov. Ďalšie výhody LPG sú nižšie emisie, oveľa oveľa nižšie opotrebovanie motoru, nižšia hlučnosť, atď. Je zaujímavé, že o LPG tú väčšinou píšu ľudia, čo o tom nemajú ani šajnu.
 

 

Nezmyselna nevyhoda parkovanie? Robim v meste kde nie je mozne najst parkovacie miesto a ak tak dost draho platene. Vo firemnej podzemnej garazi vsak parkovat mozem zadarmo. Cize s LPG by som ani do roboty nemohol chodit. Dalej kopec platenych parkovisk je v meste prave v podzemnych garazach. Mozno tebe to nevadi, ale mne ano.
na cng sa nielen prerabaju aj diesle ako pises, ale hlavne sa od vyroby dodavaju s benzinovymi motormi. napriklad take volvo
http://www.volvocars.com/mt/fo...
 

Návratnosť!

cena prestavby (Sk) 20 500 Sk
spotreba benzínu (l/100 km) 6,8
spotreba LPG (l/100 km) 8,5
cena benzínu (Sk) 29,90 Sk
cena LPG (Sk) 15,40 Sk
cena na1 km - benzín (Sk) 2,03 Sk
cena na 1 km - LPG (Sk) 1,31 Sk
úspora na 1 km (Sk) 0,72 Sk
návratnosť (km) 28 307 KM

A to ešte píšem výpočet v zime, v lete je spotreba oveľa nižšia! Takže návratnosť je cca za 23-24 tisíc km!
 

 

lenze - ty to porovnavas oproti benzinu, take diesle su ekonomickejsie. oproti dieslu to az tak dobre nevyjde, hlavne ked mozem teraz tankovat v rakusku naftu za 25 Sk/l.
ale nevyhody co som pisal - parkvanie v podzemi, miesto v kufri, bezpecnost, podstatne mensia dostupnost cerpaciek hlavne v zahranici kde maju skor cng a nie lpg, to mi za par korun usetrenych nestoji.
vlastne kym som si nezratal kolko rocne jazdim a z toho sumu co dam do tankovania, tak som ani netusil kolko mesacne na naftu miniem. :-)
 

 

to ze je malo miesta v kufri, to je pravda, to ma na tom najviac ***** :) inak ziadny problem, ani so sietou cerpaciek - len si vsimaj ze uz rastu ako huby po dazdi, a mas to na skoro kazdej omv a slovnafte... k tomu dieselu - mas pravdu, neni to o moc drahsie, navyse diesel taha paradne, s tym mozes aj oraz polia... ale - uz v nemecku planuju zaviest eko dan. auto do 100g CO2/1km nebude platit nic, kazdy jeden gram CO2 navyse ta bude stat 3.86 eura... ;) http://auto.sme.sk/c/4251505/n... o ekologickosti LPG sa dufam nemusim zmienovat... :)
 

 

s3r3 je akoze vulgarizmus? este naschval som to napisal nespisovne... alebo zeby tu mali detektor nespis. slov? :D
 

 

ked tak pozeram tak ten moj diesel ma 194 g na kilometer, to je skoro dvojnasobok. a to auto nema ani pat rokov. :-( ekologickejsie to je, to treba uznat.
 

 

navratnost ciste financna mozno, ale:
po dodatocnej montazi LPG strata zaruky na auto (ak je to novsie auto), zakaz parkovania v podzemnej garazi, castejsie vymeny oleja, caste tankovanie plynu (maly dojazd), v zime startujes na benzin tak ci tak..
 

Blbost !!

Praveze sa predlzuje interval na vymenu oleja, zvysuje sa dojazd vozidla napr. u benz. 1,4 Fabie/Seatu je to az 1000 km v lete, takze ked nieco pises,nemyl si dojmy s pojmami vazeny...
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto