SME
Utorok, 1. december, 2020 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Aká je správna reflexná vesta? Nie ako policajná (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

:)

A mozem mat vestu s napisom Polúcia?
 

:D

ale pouzi iny font -aby to nezobrali osobne :P
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

.

Zelená vesta môže byť. Policajná zelená vesta je iná a odlišuje sa rôznymi doplnkami a nápisom polícia.
 

 

KED CHCES,TAK MOZES MAT AJ VESTU S NAPISOM Felicia :-)
 
Hodnoť

njn

trasu, kde p. Palesch skusal zelenu vlnu jazdim dost casto a mavam podobne vysledky...akurat pri vyssej ako povolenej je ta zelena vlna lepsia :)
naopak, tato trasa ako prijazdova, teda z Biskupic k Nivam, ma vcelku dobru uspesnost co sa triafania do zelenej vlny tyka -ale rano to naozaj neskusam :) -pud sebazachovy je silnejsi...
kazdopadne, aj pri prijazde sa lepsie triafam s vyssou ako povolenou max. rychlostou -co ma privadza k otazke: nezabudli ti technici specialni prestavit casovanie semaforov na 50tku?
 

 

Nebola aj v minulosti zelena vlna pri rychlosti okolo 70 kmh? Par znamych z Ba mi tak hovorilo.
 

trosku :)

ano, 70km/h je idealna, hlavne na tejto trase -a vsetci tak aj jazdia, ked sa da...
 

zelena vlna

mne sa podarilo chytit zelenu vlnu pri 60km/h od Palace shopping center, cez Trnavske myto az po Patronku, doteraz nechapem ako sa to podarilo
 

 

Neviem, či je to s tým prenastavením časovania semafórov zo 60tky na 50tku až také jednoduché. Mám dojem, že jednoduché by to bolo, len ak by sa zároveň aj samotné mesto scvrklo zhruba o 20%. Zaujímal by ma názor študovaných dopravných inžinierov, že čo na takúto problematiku hovoria ich sieťové grafy, numerické simulácie a ďalšie nástroje. Ale pripúšťam aj to, že môj dojem je možno mylný.
 

 

k tomu nastaveniu semaforov...netusim, ako to chapes ty, ale ja to vidim tak, ze zelena vlna funguje vtedy, ked su semafory nastavene tak, ze ked ides max povolenou rychlostou, tak akurat chytas vsetky zelene -takze ked ides 60km/h, triafas zlene, ked ides 50 km/h triafas zelene atd -a na to ti staci taky trivialny vypocet, ako za aky cas prejde auto z bodu a(1.semafor) do bodu B (2.semafor) o a samozrejme zofuladit aj ostatnu dopravu -ale na to by mali mat ti ludia skoly, takze v tom celom az taky problrm nevidim
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

ja neviem....mozno som sa zle vyjadrila alebo operujeme v inych rovinach
ja som stale v tom, ze technici pri nastavovani semaforov operuju hlavne s casom ako s hlavnou velicinou -ako napriklad, ze ako dlho musi svietit semafor a kedy sa ma prepnut na zelenu, aby auta iduce 50km/h pekne presli na zelenu a tym padom mali zelenu vlnu -a ten cas sa da vypocita ked vies vzdialenost a ryclost afta -as easy as that (fyzika ZS)
takisto predpokladam, ze zelena vlna by mala byt len na hlavnych tahoch -ku ktorym by gagarinova-prievozska -nivy hadam aj mala patrit -na nu sa pripajajuce trasy by sa tym padom mali podriadit zelenej vlne na hlavnom tahu a auta tam tym padom mozu stat na svetlach
dalej predpokladam, ze technici su uceni, tipujem Zilinsku univerzitu, takze by mali vediet tieto issues vyriesit a okrem toho vedeli nejaky ten tyzden -dva dopredu, co sa chysta a mali by vediet, ako to vsetko prepocitat a nachystat -cim na nich ani nahodou neutocim, ta 70km/h mi tam vyhovuje viac :)
a ak som zle vydedukovala fungovanie tohto celeho, tak mi to pls vysvetlite -hlavne rozumne
 

 

Je moznost, ze o tej 70ke vedia. Ale nemozu verejnosti povedat: Zelena vlna funguje lae musite jazdit 70. A novinari do toho budu rypat a budu.
 
Hodnoť

najviac semaforov na gagarinke??

tak to odporucam raciansku od zvaracskeho .... riazanska, mlada garda 2X, vinohrady 2x, krasnany, raca od OMV ku cintorinu 4x, kaufland t.j. 12 semaforov + sa chysta novy semafor pri palme kde uz je priprava - cena 4 miliony skk, plus oprava krizovarky na svetelnu za 32 MILIONOV SKK !!!
celkom teda na 6,5 km je 13 svetelnych krizovatiek z toho asi na dvoch miestach su naozaj potreba - velke pripajanie.
ak uz raz bola znizena rychlost, tak nieje dovod na semafory kde su treba len kvoli chodcom ... a ani by som nebol proti ak tam bude zelena vlna, ale ak kompletne semafory do jednej krizovatky stoja viac ako 10 trojizbovych bytov, tak potom som proti ...
 

 

Tak tebe je 32M Sk (1,1 M eur) za jednu križovatku veľa ???
Snáď len nechceš, aby to boli povinní spraviť efektívne a šporovlivo! Z čoho by potom žili tie firmy inštalujúce semafóry a robiace tie úpravy? Háá??
Okej, stačilo irónie. Aj mňa zdvihlo zo stoličky, keď som si pred týždňom prečítal, že napríklad osadenie jedného železničného priecestia semafórmi a závorami stojí (uff, kebych si pamätal tú strašnú cifru presne) nejakých 100- či 200-tisíc eur. Akosi mi nejde do hlavy, že tých niekoľko zariadení (áno, aj s podzemnou kabelážou a neviemčím ďalším, ako aj s 'military' alebo podobnou certifikáciou kvality a odolnosti) by malo stáť podobnú sumu, ako stredný až väčší rodinný dom. Nemôžem si pomôcť, ale za takou cenovou politikou vidím nejaký systematický tunel. Ale, na druhej strane, pripomína mi to aj podobné maniere z môjho odboru - niektorí ľudia sú schopní s plnou vážnosťou tvrdiť, že dobre sa dá nakrúcať jedine kamerou za milión (korún) a vôbec si nevedia predstaviť, že s kamerkou za 1 tisíc eur by to bolo možno len o drobný kúsok horšie.
 
Hodnoť

Dve pripomienky:

Je to o ničom, že policajti majú reflexné vesty rovnakej farby ako hocikto iný, napríklad naši spoluobčania pri zametaní ulíc. Ako potom vodič na 50 metrov v noci vie, že ho zastavuje policajt, alebo Kokyová. Malo byť jednoznačne určené, že povedzme polícia má zelené vesty, všetci ostatní inej farby. Môže dojsť ľahko k omylom a zneužitiu vesty voči vodičom - v noci je zvyšok odevu (a teda aj rovnošaty - už majú policajti nielen sivozelené, ale aj čierne) oproti veste málo rozoznateľný.
Druhá pripomienka: v niektorých mestách ešte spia a neprestavali zelenú vlnu na zníženú povolenúä rýchlosť. Posledná tretina áut v rade potom nedobehne predpísanou päťdesiatkou na zelenú ďalšieho semaforu.
 

 

Pre cestarov su predpisane oranzove vesty.
 

 

ak bude mat kokyova cerveny tercik alebo cervene svetlo, potom jej budes musiet tak ci tak zastavit, pretoze
zrejme zmenila zamestnanie a vstupila do radov policie.
ak ho mat nebude, prejdi s kludom okolo nej, pretoze zrejme zameta ulice.
aj ked si nepametam na situaciu, ze by zamestnanec technickych sluzieb pracoval po zotmeni, toboz v noci.
 
Hodnoť

 

neviem, co je to za trend dopravnej policie kazdu chvilu menit oblecenie a mat ich asi desat druhov. raz su bielej v koseli bez akehokolvek oznacenia, inokedy v zelenych nohaviciach a ciernom tricku a takto zastavuju auta. si myslim, ze clovek plati dost vysoke dane na to, aby mohol na prvy pohlad rozoznat uniformovaneho policajta, ktory ho ma ochranovat od vagabunda v maskacoch, ktory mu chce to auto ukradnut.
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto