SME
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Urban Cruiser štartuje potichu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

 

Toyota predstavila nedavno niekolko dobrych motorov. Ani ta 1,6 Valvematic so 6.st. manualom nie je na zahodenie.
 
Hodnoť

Bateria

Celkom by ma zaujimalo ako sa prejavi system Start/Stop na vydrzi baterie.
 

 

A na vydrzi startera.
 

Páni...

Priusy s týmto systémom behajú už dlhé roky a problémy so štartérmi teda nemajú. U batérií je to trochu o inom, lebo v Prieuse sa baterky používajú aj na pohon, takže životnosť je tam obmedená.
U tohto systému ale skrátenie životnosti batérie výrazne nehrozí - nepoužíva sa nejaký lacný šmejd - používajú sa kvalitné gelové batérie a k ich vyššej kapacite je prispôsobený aj výstupný prúd alternátora...
 

re

a startuje prius starterom? zda sa mi totiz, ze startuje generatorom..
 

Mna by zase zaujimalo,

ako sa to rozbehne na zelenu, lebo vieme, ze s tymto maju slovaci aj teraz vazne problemy. Kto jazdi vo Viedni, vie o com pisem. Mne sa najrychlejsi rozbeh javi s automatom, kde je rychlost stale zaradena a hydrodynamicky menic tlaci jemne vpred. Pustim brzdu a idem. Pri tomto systeme by ma zaujimalo napr. ako rychlo ten motor naskoci a ci to vobec stihne skor, ako zacne auto za mnou vytrubovat. Ale vypinanie motoru mi je inak sympaticke.
 

automat

taketo statie na brzde milujem hlavne v zime ked je tma velmi skoro a 90 percent ludi stoji v zapchach na brzde (a nielen ti co maju automat) a oslepuje ostatnych co su za nimi. kiloval by som niekedy za to. naco sodruzi asi vymysleli rucnu brzdu?
.
inac konecne si niekto uvedomil ze terajsie motory aj ked male v pohode zvladaju 6tku prevodovku, urcite je to super vec na kruizovanie s dobrou spotrebou.
 

Ano, to je pravda

Brzdove svetla oslepuju, ale rucna brzda to neriesi. Na to, aby si prekonal tlak oleja v menici ju musis poriadne fest zatiahnut. Mozno so servoovladanim to ide lepsie. Riesenie je skor vyradenie rychlosti na N, ale niektore prevodovky potom dost seknu, ked zaradis D a hned pridas.
 

 

aho ved hlavne to vyradenie rychlosti som mal na mysli. rucna by mala byt uplna samozrejmost pre manualne prevodovky (zial nieje), ale dokazem si predstavit ze ludom sa nechce na automatoch vyradovat rychlost, ved preco by potom mali automat vsakze? ach jaj, nemam to rad tieto automaty.
 

Ako som uz pisal

Vyradit rychlost na automate sa nevyplaca: Na to aby si ju zaradil, musis najprv stlacit brzdu, skor nejde s pakou pohnut. Uz to zbasti aspon sekundu. Lenze prevodovka zaradi kvalt az o dalsiu sekundu, takze ked medzitym pridas, tak s autom sekne ako ked si natankoval skackavy benzin. No a ked tam mas rychlost stale, tak akurat preteka olej cez hydrodynamicky menic, co len mierne zatazuje motor a samozrejme neprijemne svietia brzdove svetla...
 

 

ved ja to chapem, ze to nieje len tak vyhodit rychlost ako na manuali len ma stvu tie svetla. mali by s tym nieco soudruzi urobit. normalne ma z toho niekedy bolievala hlava a slnecne okuliare v aute cez zimu a za tmy nosit nechcem :)
 

Ano to je dobry namet

Zatial som zaregistroval iba to, ze BMW robi dvojstupnove brzdove svetla, cize pri prudkom dupnuti svietia viac, ako pri jemnom pribrzdeni. Maju to uz stare modely asi od 2004, kde su bud 2-vlaknove ziarovky, alebo po 2 ziarovky. Neviem ale, co sa stane ked povolis pedal, ale asi ho treba uplne pustit a znova zoslapnut, aby jedny svetla zhasli. Ale to je jedno. Takze vyvoj sa kamsi ubera. Problem nie je technicke riesenie, skor koncepcne, vymysliet, ako to ma fungovat. Mozmo ze by nemcky TUV, ci kto to schvaluje akceptoval riesenie, ze ak auto stoji a nehybe sa, tak brzdove svetla by pomaly zhasinali az na nejaku 1/3-novu uroven. Z dialky by bolo jasne, ze auto uz nebrzdi, ale stoji, co je tiez niekedy problem odhadovat rychlost auta na uplne rovnej ceste pri pohlade zozadu. Existuju take technologicke weby niektorych vyrobcov, kde sa to da poslat a oni to potom posudzuju:-)
 

 

zaujimave napady. mna napadlo ze ked auto uplne zastavi, tak stredove by ostalo svietit, to by snad az tak nevadilo, tazko teraz povedat. to pomale zhasinanie na tretinovu uroven tiez znie dobre. kazdopadne dik za diskusiu.
 

rozbeh s automatom?

tak to teda urcite nieje rychlejsie ako s manualom :)
 

A preco?

Zda sa ti ze pustit brzdu trva dlhsie ako vytlacit spojku, zaradit rychlost a opat pustat spojku?
 

 

bez automatu nemusim pustat brzdu. zaradenie rychlosti a uvolnenie spojky trva asi tak rychlo ako tebe prehodit nohu z brzdy na plyn.
 

Ak tam ta jednotka aj zaskoci:-)

Nie ze by som s tebou nesuhlasil, ale pozorovanim rozbehov na krizovatkach som dosiel k zaveru, ze po rozsvieteni oranzovej sa zacne napadne triast telo vodica a auto sa rozbehne az po sekundovom svieteni zelenej:-)
 

 

No mne "zaskoci" jednotka vzdy :) ale mas pravdu, taky sofer na starej karose sa poriadne zapoti nez tam natlaci tu jednotku. ale mas pravdu, ked si sofer na semaforoch ide pospat a zobudi sa az na trubenie moze mu to aj skapat ak teda nema automat.
 

 

na manual musi byt rychly vodic nie prevodovka
 

toto je co za volovinu?

ako chces nastartovat spalovaci motor generatorom? ako chces HOCICO nastartovat generatorom?
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto