SME
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

EuroNCAP: Až päť áut s piatimi hviezdičkami (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

to by som necakal

korejci ( i20 dokonca vyrobeny v indii ) prestali nemecke Audi a japonsku Hondu ci Suzuki?!?!
Peugeot to je nic, cele zle, nekomentujem. Ale Honda a Audi, ze su menej bezpecne ako lacne korejce tak to je velkme minus na ich adresu. Drahe auta ako slak a za co vlastne? Ved co je najcennejsie? No predsa zdravie a zivot pasaziera. No toto sa nechali zahanbit.

a mala sypaticka i20 vytrela zrak vsetkym. tak to ma podrz :) ma najlepsie priemerne hodnotenie z celeho testu!
 

tiez sa cudujem

ako obstali. Jak dobre, ze som kupil soul-a :)
 

Pozor na triedy aút!!

Dané hodnotenia platia iba pre danú triedu aút!! treba pozret na nete systém hodnotenia.čítal som to viackrát aj v odborných časopisoch.Malé auto s 5 hvez. nie je také bezpečné ako SUV s 5 hvezdami. Keby boli autá s 5 hvezdami postavené proti sebe,tak vždy to s najvačšou hmotnostou má navrch a v najlahších sú najviac zrananení...V SUV či limuzínach ste najviac v bezpečí a malých autách najmenej... vid príklad ktorý urobili... http://www.youtube.com/watch?v...
 

A este bezpecnejsii je clovek, ...

... v kamione, alebo v 50t tanku :-) Fyzika sa samozrejme oklamat neda a kedze je zrazka s SUV nebezpecnejsia pre posadky iny (mensich) aut, mali by mat SUV obmedzenu rychlost na 80 km/h, ako to maju napriklad nakladne auta.
 

Uz sa na tom pracuje

Rychlost sa sice este neobmedzuje, ale ak si dokladne prezries taku plechovu kapotu z BMW X6, zistis, ze hrubka plechu je takmer 0,00nic, co uz dost zacina pripominat alobal.
 

ešte dodám..

Aby to nevyzeralo tak ,že malé autá sú málo bezpečné to nie....Sú bezpečné do tých 64 km/h v ktorých robia testy ,ale hlavne pri náraze do zvodidiel ,múru,do boku aút atd. čiže ked sú same proti svojej váhe-kinetickej energii.Tak sú nastavené ich deformačné zóny,ani tvrdo aby nebolo velké trhnutie pre vnútorné orgány človeka ani makko kedy by sa zase deformovala kabína až po ludí vo vnútri.Velké autá majú dlhší kufor-deformačnú zónu čiže spomalujú na dlhšej trase a tým je menšie trhnutie na človeka.Nevýhoda malých aút je teda hlavne vtedy ked sa stretnú s tažkým autom,lebo nedokážu pohltit jeho celú kinetickú energiu..Fiat 500 a Audi Q7 na videu vyžšie majú obe 5 hvezd ,ale je vidno ako Fiat dopadol a to bol ten test robený iba pri 56 km/h ,kdežto pri EuroNCAP sa robí pri 64 km/h do deformovatelnej prekážky z hliníka, ktorá simuluje predok iného -stojaceho auta...
 

 

istotne, ze ked sa zrazi autobus s malym osobakom tak rozflakne viac osobak bez ohladu na hviezdicky.
tento test bol o malych autach. akoze male audi alebo honda akoze nemusi byt tak bezpecne ako vacsie a drahsie? nemyslim si, ze takto zmyslaju vyrobcovia. skor to podcenuju anechce sa im zainvestovat do tohoto segmentu.
skus pozriet pri vyssej treiede ake su testy. i30 ma mimochodom tiez 5 *. zda sa, ze korejci pochopili co je na aute najdolezitejsie. nie, obsah motora ani velkost kolies to nie je.
 
Hodnoť

 

i20 je velmi pekne a evidentne aj bezpecne auto, korea fakt vo vyrobe aut napreduje!
 

Nenazrate europske automobilky, ...

... ktore ponukaju kvalitnejsie motory za neskutocne priplatky (hlavne VW group), potrebuju korejsku konkurenciu, aby sa konecne zobudili.
 
Hodnoť

Fiiha

Z toho clanku mam pocit, ze mozem lietat 200km/h a nic sa mi nemoze stat. Auta su bezpecne.
Ale preco neuvedu, do akej rychlosti? A v akej rychlosti boli tie testy robene? A v ktorej rychlosti uz pasazieri a vodic nemaju ziadnu sancu? To si myslim, ze by bolo uzitocnejsie ako hovorit, ze auta su bezpecne.
 

hmm,

Staci citat
http://www.euroncap.com/testpr...

naraz z predu 64 km/h
 

 

Aha dik. To je rychlost o trochu vacsia akou beham na bicykli z kopca. Takze nic moc. Kto dnes chodi po normalnych cestach 60? Alebo je to stavane len do mesta? Kazdopadne by sa malo poukazovat na to, ze auto je chodiaca rakva a ludia y si mali davat velky pozor na to, ako rychlo idu.
 

 

tak zasa malokedy sa stane nehoda bez akehokolvek brzdenia. cize ak ides na okreske 90 a zacnes brzdit, tak je velka sanca,z e nenarazis v 89, ale este trocha menej :)
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

tieto situacie su priam absurdne. aj ked sa , zial, stale najde imbecil co predbieha v zakrute cez dva plne. myslim, ze v tom momente je uz defakto vsetko viac vec stastia ako hviezdiciek. 100+100 oproti sebe je ako v 200 bachnut o stenu. to by si musel mat maly tank zvnutra olepeny penou a neviem aky zazracny system uchyteia tela aby si mal sancu.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

najviac nehod sa stale stava v mesta. zrazka z chodcom alebo nedanie predosti na krizovatkach. v tom pripade to nie je jedo v com sedis. naraz nejakeho do dvojhviezdickoveho auta ma urcite tragickejsie nasledky ako do 5. pri 50km/h su ludia v tom 5 hviezdickovom v podstate bez nasledkov. vtom dvoj... a co tak potom daka stara skodovecka. tie su snad -5.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

no neviem:)

Bolo by ti jedno, ci pri bocnom naraze v meste (osobne, osobne, popripade SUV) vylezies z auta bez skrabanca, alebo z dolamanou rukou, nohou a poskodenou chrbticou???
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto