SME
Streda, 2. december, 2020 | Meniny má BibiánaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Renault: blíži sa „doba elektrická“ (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

 

*** (Všetky príspevky boli zmazané na vlastnú žiadosť autora.)
 
Hodnoť

Ďaľší zlodejský biznis na obzore:

kradnutie litio-iontových batérií
 
Hodnoť

kto vyraba

kombinaciu skutra s mikroautom??

A preco si v renaulte myslia zeby to niekto kupoval??
 

 

a preco nie? do mesta ideal!
 

ved sa pytam

preco to doteraz nikto nevyrabal ???
Aj keby tam bol hned spalovaci motor tak by to malo spotrebu ako motorka
 
Hodnoť

re:autor článku

V článku uvádzate vetu :"....prináša výkonnejší poháňací systém tvorený elektromotorom s výkonom 95 k a najvyšším krútiacim momentom 226 Nm." Buď je tam tlačová chyby a malo tam byť kWh, lebo jednotka k ak ste mali na mysli kôňa tak taká jednotka nejestvuje.
 

ale "jestvuje"

neveris, pozri do zrkadla... ;-)
...puntickar!
 

neviem co sa ti nezda...

...vykon motora by mal byt podla teba v kWh??? :D
 

Ale jestvuje,

jednotka vykonu "1 k" (1 HP, 1 PS) existuje, na rozdiel od jednotky "1 kWh", ktora nie je jednotkou vykonu. ;)
 

re:tibi

Tak mi napíš ako je definovaná jednotka 1 K (1 HP, 1PS) .
Máš v jednotkách úplný chaos pletieš si W (wat) s Wh (wat hodinami) Wat jednotka práce a je definovaná ako J/s Jaul za sekundu J (jaul) je definovaný ako kg . m . s-2 a to sú už základné jednotky. Ten tvôj HP je obyčajný ušatý kôň - zviera a jeho výkon nemá žiadnu definíciu, ani veľkosť. Takže kým začneš písať "koniny" prečítaj si úvod do fyziky.
 

 

Konská sila je názov jednej zo zastaralých jednotiek výkonu. Jej definícia: 1 hp (z anglického horse power u nas k) = 745,69987158227022 W = 0,74569987158227022 kW. V súčasnosti sa používa na vyjadrovanie výkonu jednotka sústavy SI Watt (W) respektíve kilowatt (kW). Ale pri udavani vykonu motora u aut sa este stale pouziva spoli s kW. Cize (človek) neviem co riesis...
 

aj ked...

by sa malo pouzivat spravne po slovensky ... k (kôň), a nie ako niektory uvadzaju nesprávne ks (konská sila).
 

re:mungo365

To čo píšeš nie je definícia, ale prepočet KW/HP. definícia je niečo čo sa vyjadruje v základných jednotkách a pre HP nejestvuje žiadna základná jednotka. Ja viem čo riešim, len ty nechápeš čo je to definícia a čo jednotky.
 

a co je podla teba definicia ?

je to vypocet zabaleny do slov...Pferdestarke, horsepower, alebo kon je definovany rovnako ako Wat,praca za cas... ako inak vsakze ked ide stale o vykon...len si tam dosadis ine jednotky... existuje totiz mechanicka(GB,USA,Commonwealth) a metricka(Europa, Azia,Juzna Amerika) konska sila (rozdiel okolo 1,5%) a podla toho dosadzujes jednotky, pri mechanickej ft.lbf.s-2 a pri metrickej kp.m.s-2. Ak ti je este nieco nejasne tak ti uz nieje pomoci.
 

neverím že "človek"

čo sa pustil do kritiky jednotiek má také elementárne nedostatky z fyziky.takže po poriadku to dám aj s výpočtom výkonu z točivého momentu motora lebo som sa tu v diskusiách stretol aj s tým, že ľudia sa tu oháňali výkonom a točivým momentom ale zjavne nechápali ich vzájomný súvis. tak nech to mame všetko z krku.

výkon-jednotka W, práca(J) sila(N). Wh je energia a používa sa na meranie napr elektrickej energie ktorá sa dodala do domácnosti alebo napr. aká môže býť uskladnená v akumulátore (polopatisticky)

Ale späť k tomu prepočtu výkonu:
Výkon je definovaný ako práca za čas teda P=W/T. Z toho 1/T=n sú otáčky motora za sekundu. Práca W=F*s teda sila krát dráha. Točivý moment M je sila pôsobiaca na rameno o dížke 1 meter čo znamená, že táto sila pri jednej otáčke motora (hriadeľa) opíše kruh s obvodom 2Pi (6,24 m). Z toho vyplýva, že točivý moment pri jednej otáčke vykoná prácu W=M*2Pi. Dosadením do základného vzorca teda dostaneme že výkon P=M*2Pi*n.

Jednotka kôň(k) je zastaralá a súvisí s použitím jednotiek lb(libra) a ft(stopa) ale veľa automobilových fanúšikov sa jej nie a nie vzdať
 

re:taylorM

O točimom momente nebola reč to asi reaguješ na niekoho úplne iného. Takže to je na začiatok taká malá zmetenosť/schizofrénia, píšeš mne čo si mal napísať niekomu úplne inému.

Môžem súhlasiť že jednotka výkonu je wat (W) definovaný ako W= J.s-1 = kg.m2.s-3, práca nie je
Jaul J ale energi E= 1/2 mv2 celá daľšia odvodzovačka je opäť reakcia na úplne niekoho iného. Irelevantné.
kednotka kôň (k)/PH nesúvisí z jednotkami lb(libra) čo je obdoba hmotnosť kg ani ft(stopa) čo je dĺžková miera obdoba meter (m).
Takže neviem o akých elementárnych nedostatokoch je vlastne reč v tvojom de facto schizofrenickom príspevku plnom chýb a nesúvislostí a klamstiev. Takže odstráň si z hlavy fyzikálnu zmätenosť a klamstvá o kôňovi, ktorý nemá žiadnu definíciu.
 

 

1. to, že odvodzovačka výkonu z točivého momentu je reakcia na niekoho iného v príspevku píšem . nie som pravidelný prispievateľ tak som to napísal pod jedným.

2. akú jednotku má práca ak nie Joule. to mi prosim objasni?

tak akú znalosť fyziky máš? keď nevieš že práca je tiež energia a že sa neudáva vo wattoch ale v jouloch?

vzorec čo si napísal pre energiu je pre energiu kinetickú. okrem nej však existuje velke množstvo iných energií.

Práca W=F*s v jednotkách N*m
kinetická energia E=1/2m*v2 v jednotkách (kg*m2)/s2=J

sila F=m*a v jednotkách N=(kg*m)/s2

ak to dosadíš do práce N*m=(kg*m2)/s2=J!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ešte mi prezraď, kde si fyziku študoval človeče. v podstate musím ale povedať, že ak sa ňou neživíš, tak tvoje vedomosti sú prijateľné a hádam aj nadpriemerné. ale písať s nimi kritiku v diskusiách nie je dobrý nápad
 

RE:clovek

Neuveritelne, ako vies rychlo dokazat svoju nekompetentnost. Nauc sa poriadne citat pisany text, rozsir si obzor a neplet si pojmy s dojmami. Pisal som:
1. Existuje jednotka vykonu 1 k (HP, PS) - nikde som nepisal, ze je zakladna. Existuje exaktne cislo na prepocet kW na k.
2.Neexistuje jednotka vykonu kWh - nechapem, preco potvrdzujes moje tvrdenia, ked tvrdis , ze sa mylim -> trening citania by ti prospel.
3. Ako poradca na vyber literatury si moc neuspel.
 
Hodnoť

auta na elektrinu su modna vlna

keby pocet aut jazdiacich na elektrinu dosiahol cca 20-30% tak neviem skade chcu brat tolko elektriny. A to najhlavnejsie : skade chcu zobrat tolko "ekologickej elektriny". Inac s iba prenesie zataz na zivotne prostredie zo spalovania PHM na vyrobu elektriny. A dalsi mensi detail treba vybudovat strukturu "cerpaciek" na elektrinu
- dobijacich miest a to tiez nie je take jednoduche. Hocikde sa neda postavit dobijacia stanica, ktora bude tahat kopec amperov zo siete.
 

to s tymi dobijacimi stanicami

by ma tiez zaujimalo ako to autori myslia.
To bude pumpa kde sa zmesti dajme tomu 15 aut a soferi budu sediet 3 hodiny v aute kym sa nabije?
Alebo dajme tomu ze by sa tie baterky dali vymienat - uz vidim ako pride niekto na `cerpacku` a vymeni svoju baterku za 10.000 Evri za nejaku inu - vraj nabitu .... :-))
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto