SME
Piatok, 27. november, 2020 | Meniny má MilanKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prichádza ďalšia Dacia. Zodvihnuté Sandero (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

Otazka

Pan redaktor Chvala, ako je to s plechmi auta. Stale ma dacia nepozinkovane plechy karoserie?
Dakujem za odpoved!
 

este stale

su nepozinkovane, upravy sa robili na spojoch kde sa pouziva kvalitnejsia protikorozna uprava, v podstate na faceliftoch Loganu sa vychytavali tie bolavejsie miesta prvych modelov
 

 

Som to asi nepochopil, max. rýchlosť 150 km/h ? To čo je ? Keby to nebola Dácia a la romale, tak by som si ju aj kúpil. Na nákupy.
 
Hodnoť

Keby pridali

Elektronicku uzavierku diferencialu maju vyborne auto :)
 

Presne tak.

Aj ja som im to už povedal. Elektronická uzávierka by nesmierne pomohla najmä autám, ktoré sa častejšie používajú na neudržiavaných cestách. Som zvedavý, či sa spamätajú a domontujú to tam aspoň ako doplnkovú výbavu. Mal by som záujem o ich 7 miestne MCV, ak by ho boli schopní dodať so spomínanou elektronickou uzávierkou, alebo aspoň s protipreklzovým systémom.
 

nie je to take jednoduche

Na predokolke je uzavierka problematicka a stvorkolky Dacia nerobi vobec.
Ked uz, tak Torsen ako volitelnu vybavu.
 

Bude nový model.

Práve som sa priamo od importéra dozvedel, že v budúcom roku uvedú na trh nový model, ktorý bude k dispozícii aj s pohonom 4x4 spolu s elektronickou uzávierkou a ESP.
Pravdepodobne pribudne aj výkonnejší nafťák 1,5 dCi 78kW.
Okrem toho uviedli, že za rok bude nutné prejsť na motory s EURO 5, takže je možné, že sa skladba motorov zmení. Bohužiaľ diesel bude ďaleko drahší než je dnes, pretože všetky motory budú musieť byť vybavené filtrom pevných častí, ktorý je výrobne nákladný.
 
Hodnoť

combi

uz by mohli spravit aj combi sandero
 

 

Ak bude vyzerat podobne ako Logan MCV, tak sa mas naco tesit :)
 

Sandero je "Logan Hatchback"

Takze kombi uz vlastne je. Aj ked na niektorych privelke.
 
Hodnoť

hmm

uz nam tu zacinaju vozit odpad a na tom sa mame vozit.
 
Hodnoť

Radsej Dacia

Kedy som si mal vybrat ci sa mam zviest s kamosom co ma staru skodovku 105, 120, Zigulu, Ladu, Favorit, Feliciu a druhy co ma Daciu Sandero, tak urcite si vyberiem Daciu (aj LOGAN). Mimochodom Felicia tiez nemala nejaku super ochranu - 6x nastriekany nepozinkovany plech (Favorit 3x). Byt zivnostnikom tak si jedneho LOGANA urcite kupim.
 
Hodnoť

neviem

preco sa do tych lacnych aut aspon za priplatok neda objednat napr ESP alebo bocne a hlavove airbagy. Mat v dnesnej dobe v novom aute 2x airbag sa mi zda zalostne malo.
 

Presne.

ESP chýba, ale to považujem za vydieranie zákazníkov Renaultom. Chceš lepšie, kúp si drahšie.
 

 

bocne aurbagy sa do dacie kupit daju, stoja len 160eur, takze za tu cenu je to skor povinnost. Bocne airbagy chrania aj hrud a aj hlavu, takze supluju 6 airbagov u inych znaciek.
 
Hodnoť

 

Tomu kamarátovi z Bratislavy to nesmiete mať za zlé, na jeho pomery je úspech, že vôbec vie, že zemiaky nerastú v Auparku...

A teraz k autu. Pre ľudí, ktorí chcú nové auto, za prijateľnú cenu, s priateľ ným designom, s dobrými úžitkovými vlastnosťami a so solídnou úrovňou bezpečnosti, jasná voľba.
 

davam

davam ti za pravdu. Za tu cenu su to auta na slusnej urovni. Problem je ze tam davaju este stare renault motory. Keby tam zacali davat tie co sa davaju teraz do renaultov, tak verim ze by to boli najpredavanejsie auta u nas na trhu. Ale na to si budeme musiet este chvilu pockat.
 

 

No to by potom nedávali za tú cenu. Aké by si mal nutkanie si kúpiť renault, ked máš Dáciu s rovnakým motorom:-P.
 

Čo sa týka motorov

tie "staré" boli lepšie. 1,4 je motor, ktorý pochádza z 80-tych rokov a podľa môjho názoru je to suverénne najlepší motor, aký renault vyrobil vo svojej histórii. Vlastne aj 1,6 pochádza z neho. Vysoká životnosť a spoľahlivosť, nízka spotreba a slušný výkon. Samozrejme netreba od toho čakať, že je to formula. Ak sa človek nespráva k nim neľudsky, tých minimálne 350.000 km otočia bezproblémov. jedniným "problémom" by mohli byť cievky, či tesnenie 1-3 krát za tento cyklus. Konkrétne k Dacii Snadero, sám mám jednu 1,4-ku. Ešte nie je celkom zabehnutá podľa mňa, ale spotreba je 5,4l/100km zväčša mimomestskej prevádzky. Ak to mám porovnať s "novými" 1,4 16V či 1,6 16V, tak tieto majú spotrebu veru vyššiu. Cievok je 2krát toľko, čiže aj náklady počas životnosti dvojnásobné, aj keď sa samozrejme jedná o nepodstatné zlomky z ceny auta. O niečo lepšie ťahajú, to je pravda, ale zas človek si tiež nemôže myslieť, že má formulu. Najväčšou výhodou Dacie Sandero je robustnosť a naddimenzovanie podvozku. S týmo možno fakt jazdiť po roli ako nič. Otázne je, ako to zlikvidujú naše slávne cesty... :)
 

 

motory na Dacii maju iba dve cievky, kore nie su ulozene ako v inych autach v hlave niekde pod miestami, ale mimo. Tym padom nie su tepelne a fyzicky (otrasy) namahane a su spolahlivejsie. Rovnako ak ti nejaka odide, tak to nie je pracna oprava. Jedina nevyhoda je v tom, ze cievky pracuju pre 4 valce, tj. 2x castejsie kazda pre jeden valec. Tym padom treba menit sviecky 2x castejsie (zanedbatelna ciastka).
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto