SME
Streda, 2. december, 2020 | Meniny má BibiánaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Bez kľúča je to jednoduchšie (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Vela veci je beznych

aj pri normalnych klucoch, ktore sa po zastrceni spoja s palubnym pocitacom, ktory si overy ich seriove cislo, atd..
Vyznam vidim hlavne v pohodli (a ked sa zabuchne)
 
Hodnoť

 

aky realny vyznam ma pouzivanie tlacitka na startovanie oproti klasickemu klucom? (spojenemu aj s pohodlnym prepinanim stavov napajania elektroniky)

mne to skor pripada ako typicky priklad `pokrok musi byt za kazdu cenu`...
 

Megane III

Foter kupil noveho Megana a par stoviek kilometrov som uz na nom urobil. Na co si neviem stale zvyknut je ten bezklucovy system. Ono je to asi vec zvyku (na svojom aute mam klasika kluce) ale ja som stary dinosaurus, mne proste toto v tom aute chyba. Aj ked sa obavam ze za par rokov klasicke kluce vymiznu uplne. BTW tak isto sa mi nepacia "digitalne" pristrojovky a vsetky tie polo/automaticke prevodovky. Auto = klasicke budiky, kluce a riadiaca paka v pravej ruke :-)
 

Na to sa

zvyka velmi rychlo.Ci je to digitalna pristrojovka alebo bezklucove startovanie.Ja uz budem vyberat auto len s takymito prvkami,pretoze to neuveritelne ulahcuje pracu s autom.
 

je to OK, pokiaľ to funguje...

každá porucha prináša problémy, ktoré v "klasike" nemáš. Ja mám diaľkové otváranie, ale aj kľúč. Raz mi vykradli auto - ale nie cez zámok, zrejme nejako odčítali kód a auto otvorili "ďiaľkovo". Zhodou okolností som mal pokazené servo na kufri, takže kufor sa "elektronicky" neotvoril a tak z kufra nič nevzali, zrejme už nemali čas riešiť "problém" s otvorením kufra. Spustili totiž alarm, pričom zámky neboli nijako poškodené. Tým chcem povedať, že auto otvorili nejakým oblbnutím ďiaľkového ovládania a nie vylomením zámku.
Sám mám rád elektroniku, ale v aute len "odtiaľ-potiaľ", Aj keď sa mi pokazí diaľkové ovládanie, alebo vypadne akumulátor, stále môžem otvoriť auto kľúčom. Síce spustím alarm aj keď otvorím vlastným kľúčom, avšak je spôsob, ako ho mám po otvorení deaktivovať. To je podľa mňa lepšie riešenie ako to v článku.
 

 

Mas plavajuci kod na dialkovom k autu?
 

neviem

ci ti v tomto pomoze plavajuci kod, kedze kamaratovi presne takto otvorili S-classu a ta plavajuci urcite ma....
 

 

som to minule vysvetloval frajerke, ze vela ludi nevie absolutne pouzivat manualnu prevodovku (ale to je chyba aj autoskol, pretoze tam ich ucia jak opice ze spojka je len na prehadzovanie rychlosti a `pri 20 2ka, pri 40 3ka atd...`)
ale jasne ze nie som zastanca anachronizmov ako nesynchronizovana prevodovka a tak ;o)

digital VS analog - v aute mam vsetko `dvojmo`, s digitalom je sranda ze je presny, no analog zas mozes registrovat ovela rychlejsie a aj perifernym videnim

no co sa tyka startovania tlacitkom naozaj nevidim ako `to neuveritelne ulahcuje pracu s autom`... to take dialkove ovladanie je ine kafe - to bol pokrok s velkym P! ;o)
 
Hodnoť

 

Cim viac takychto zbytocnosti, tym viac moznosti co sa moze pokaslat...
uz aj pri beznom kluci som zazil, ze "skener" ho nespoznal a imobilizer mi nedovolil nastartovat. o co vacsia pravdepodobnost takych problemov, ak tam bude bezkontaktny princip...
 

 

PRESNE!

hentake `finesky` sa velmi zle servisuju, napr. foter venoval problemom so startovanim spustu hodin svojho zivota - a bola to nakoniec cievka originalneho imobilizera... spusta penazi casu a nervov v kybli - a to ma vraj ulahcit zivot? (je dost blbe ist niekam autom ked vies ze obcas jednoducho nechce nastartovat a po case ide zas v pohode)
 
Hodnoť

Má to aj nepríjemné stránky

Kamarát nechtiac na Renault Espace nechtiac vybil akumulátor (niečo tam nechal cez noc na výlete pripojené) a ouha... Ráno s tou svojou kartou nemohol auto odmknúť. Je to dosť prúser a je to na servisný zásah! Ďakujem pekne - neprosím. Opakovane sa mu to stalo raz v zime, keď ten akumulátor skolaboval totálne. Auto mal síce otvorené, ale nenaštartoval a navyše pred štartovaním spustil okno a potom už nešlo nikak zatvoriť ani zamknúť auto. Nechajte takto auto na sídlisku, kým príde servis... Pokiaľ to funguej, tak je to OK, ale pri takých udalostiach ste totálne nahratí. A to nehovorím o haváriach, keď v prevrátenom aute sa odpojí akumulátor a nikto sa ku vám do auta nedostane, pretože nejde otvoriť dvere (keďže zámok je výlučne na elektriku)...
Ja mám otváranie auta tiež na diaľkové ovládanie, ale mám aj kľúč a to považujem za najlepšie riešenie.
 

 

pokial to nie je cinsky vyrobok (to auto myslim) tak sa pri prevrateni taketo systemy spravaju inak, v prospech vodica samozrejme....
 

blbosť

keď pri havárii totálne rozbiješ auto a poškodí sa aj elektronika, tak nikdy nemáš zaručené, čo ti tá elektronika taký čas vyvedie. Keď je poškodená, tak môže byť vyrobená aj v NASA a je ti to h...o platné. Alebo by si jej tak slepo dôveroval? Pri silnom náraze často vyhodí akumulátor aj von z kapoty a elektronika bez elektriky urobí prd! Podobný problém je aj z elektrickým sťahovaním okien. Už som videl prípad, kedy systém tvrdošijne odmietal dotiahnuť okno a čo taký čas? Necháš auto cez noc tak vonku? Alebo budeš v noci hľadať servis? Keď máš kľučku, pekne ho dotiahneš a ideš domov. Ver, aj to sa často stáva.
 

 

Zrejme netusis kolko trva takej elektronike urobit zopar zasahov :) Nebavime sa o sekundach, mozno ani o desatinach, ale predpokladam o stotinach sekundy.
 

 

... nikdy nemas nic zarucene, ale to by si mohol povedat naco mas airbagy lebo ked totalne rozbijes auto a poskodi sa aj elektronika ... :-)

pri tvojom zmyslani by bolo najlepsie auto, ktore nema ani central, ani dialkove ovladanie a vsetky okna na svihadla. Iked neviem s tym oknom, ked sa zasekne a mas svihadla ... rozoberes dvere?

Taktiez motor na kluku asi, aby neobsahoval ziadnu elektroniku.
 

 

suhlas! pohodlie dialkoveho spojene s istotou mechanickeho kluca...

ked nieco zlyha aj tak sa VZDY do auta dostanem - riesit taketo situacie napr. na dovolenke 1000km od domova v cudzej krajine, ked mas vsetky svoje veci zamknute v aute je NOCNA MORA!
som jednoznacne PROTI, ak mi system neprinesie pohodlie ale hrozi vaznymi problemami - prirovnal by som to k `shaved handles` co je tiez velmi `cool`, ale inak neprinasa nic len problemy
 

hmmm

... jedna teta povedala druhej tete a ta dalej ... renault ma v karte aj klasicky kluc ktorym je mozne otvorit auto ak je bateria v kluci vybita. Taktiez ako chces zatvarat/otvarat okna ked mas vybitu bateriu? To nema s keyless klucom nic spolocne. Osobne mam keyless kluc v aute a klasicky by som uz nechcel.

Este rozmyslam ako sa da zabudnut kluc v aute a auto zamknut . Keyless kluc funguje tak ze auto sa zamkne po vzdialeni sa kluca od auta predsa. Napr. Renault rozoznava ci je kluc v aute alebo mimo auto. Cize aj keby ste chceli tlacitkom na klucke auto zamknut tak vam to auto nedovoli nakolko karta je v aute. Budem musiet raz vyskusat.
 
Hodnoť

je to tak

Elektronika nesmierne ulahcuje zivot. Je sice pekne, ze niektory ludia si zachovavaju staromodnu analogovu predstavu ale bohuzial, bez elektroniky by sme boli pri bicykloch... V roku 2001 na svadbe mojej sesternice ich doviezla Audi A8 ktora mala takuto zamykaciu a startovaciu bezklucovu funkciu. Nakolko som tuto technologicku "novinku" (mercedes to prvykrat zaviedol uz v roku 1997) videl prvy raz, tak som spozornel a zacal o tom zhanat infosky. A dnes si uz s toho nic nepamätam :D:D:D Bezdotykove odomykanie/zamykanie je fajn funkcia aj v kruhoch bezpecnosti. Ale ten kto to auto naozaj chce ukradnut (napr. aj audi A8),(a najde sa niekto skorumpovany, alebo si kod zisti inak) tak to auto ukradne ci je to Wolksvagen alebo Audi, ci Mercedes.
 
Hodnoť

Mechnicky kluc

Poznam inteligentny kluc v ktorom je schovany aj mechanicky....
By ma zaujimalo co by a stalo ak by som za jazdy vyhodil kluc von z okna...
 

 

.. auto ta na to upozorni, a podla modelu obmedzi max. rychlost
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto