SME
Piatok, 15. január, 2021 | Meniny má DobroslavKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Previezli sa po chodníku. Je to v poriadku? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

tym arogantnym vodicom
by sme mohli zacat okraslovat lak klucmi a odkopavat spetne zrkadla.... ked im nedochadza, ze tam nemaju co robit. hofada
pildo
<< < 1 2 3 4

 

pildo v pohode. i tak sa da. ak na oplatku bude mozne sfackovat kazdeho debilneho chodca co prebieha cez styti prudy mimo prechod, nemam s takouto "samospravou" ziadny problem.
 

 

tedy styri
 

 

az na to, ze chodec moze vyuzivat cestu, ale auto nemoze jazdit po chodniku. a ked je prazdna, tak klude nech si behaju aj po 8 prudovke. a ok, potom dolamat ruky kazdemu, co jazdi/parkuje na chodniku...

navyse chodec riskuje najma svoj zivot, ked ale arogantne hofada vytlacia chodcov na cestu, ohrozuju zivoti druhych
 

 

pildo, ked zrazis chodca, hoci prebiehal ***** cez osemprudovku 5 metrov od prechodu, ver mi vodic je na vine.
ale autiakov na chodnikoch sa tympto nezastavam. to len na margo chodcov. nie su ani oni ziadni svatuskovia.
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

 

vies ono je to scasti sposobene aj aroganciou vodicov. ja ked vidim ze je prechod par metrov odo mna, ale nejdu auta tak idem aj po ceste, nik s tym nemoze mat problem podla mna. ked je premavka, redem tych par metrov a postavim sa jednou nohou na chodnik. a vies aky je vysledok? casto krat na mna tie hofada trubia, ze co si to dovolim vobec ako chodec postavit sa na prechod pre chodcov. vrchol drzosti, ked vidim ze auto je 30m od prechodu a ja idem prejst a dementos za volantom na mna truby. vtedy mu len ukazujem ..|..

pritom zakon presne hovori, ze na prechode nesmies ani ohrozit ani obmedzit chodca. mimo prechodu nesmies len ohrozit, to je spravne.
 

 

"f) dať prednosť chodcovi, ktorý vstúpil na vozovku a prechádza cez priechod pre chodcov, pritom ho nesmie ohroziť,"
Nikde tam nevidim obmedzit. A statie na priechode nie je prechadzanie. Takze vodici nic neporusuju ;)
 

 

pane boze, ty si co za dementosa??? dat prednost znamena neobmedzit. tazke pochopit? Boh vie, ci nie si to hofado, co ma vcera v noci takmer zrazlil na prechode, ked si to daval po meste asi 120 za hodku. pred prechodom sa divam na strany, siroko daleko neslo ziadne auto, s ktorym by som mal kolizny kurz tak som vosiel na prechod. v tom sa spoza miernej zakruty vurutil daky michal shumacher, ktory si zjavne pomylil mesto so zavodnym okruhom. z dialky som vobec nevidel, ako rychlo ide tak som siel (asi 5-6 prudova cesta, takze dost siroka) normalnym krokom. dosiel som na druhu polku cesty a divam sa, sak to auto tam nebolo (a ani sa nemalo tam ako dostat z inej pripojky tak rychlo). musel som zastat na prechode a uskocit, lebo ten ***** si to daval smerom na mna v rychlosti min 120 za hodinu. vobec mu nevadilo, ze ma volny druhy pruh, ktory som uz opustil. boh vie, ci si to nebol ty
 

 

nemas sa motat v noci po dialnici.
 

 

az na par veci:
a) bol som na prechode
b) bol som v meste Zilina (ulica Komenskeho, pri zastavke zo soliniek do centra, kusok za billou).

radim ti, najprv si 2x precitaj na co reagujes a potom pis. nebudes vyzerat ako hlupak...
 
Hodnoť

Vo všeobecnosti...

je tu bordel, autá chodia a parkujú na chodníkoch. Chodci a cyklisti chodia alebo sa prechádzajú po vozovkách, prípadne tam aj diskutujú...Kto za to môže? A čo s tým urobíme? ...
 
Hodnoť

 

Tomu Blavákovi s Passatom by som naparil pokutu kľudne 1000euro za státie na chodníku. Tomu vedľa neho tiež. Chodník je pre chodcov. Bodka. Nie je o čom diskutovať.

Tá druhá fotka- neviem, či ten chodník v Nitre nie je náhodou súkromný pozemok, ak nie, tak rovnako pokuta 1000eur. "Vodičov" naučia parkovať správne až primerane vysoké pokuty. Ten, ktorý ešte aj zablokuje bezbarierový prístup na chodník by si zaslúžil pokutu dvojnásobnú.
 

Tie pokuty by som upravil tak,

že tá základná sadzba by sa nemusela príliš meniť (mohla by byť napr. od 20 EUR do 500 EUR - podľa závažnosti priestupku), ale pri každej ďalšej pokute by sa malo pripočítať aspoň 50% z hodnoty tých predchádzajúcich pokút za posledné napr. 2 roky. Takto by dostali po rohoch najmä notorickí porušovatelia predpisov. Akurát by bolo potrebné, aby mali policajti primerané technické vybavenie na to, aby dokázali on-line zistiť, akú hodnotu pokút za sledované obdobie má konkrétny vodič na konte :)
 

 

Ano, to je výborný nápad. V niektorých krajinách však zašli možno ešte ďalej a prepočítavajú pokutu podľa aktuálneho platu hriešnika... Ak je nezamestnaný, dostane základnú pokutu. Neviem, ako by to bolo možné aplikovať na Slovensku, keďže akosi veľa ľudí (mafia) oficiálne nezarába a má milióny, pritom tzv. biele kone zarábajú, ale v skutočnosti nemajú nič.
 
Hodnoť

 

"Tí, ktorí tvorili zákon o cestnej premávke, zjavne niečo nedomysleli."

a to ma byt dovod, preco nedodrziavat zakon? Som myslel ze aspon Novotny nebude menit nazor podla toho ako mu to vyhovuje.
 
Hodnoť

Ja vidím parkovanie

na chodníku aj z ekonomického pohľadu: parkovaním strácame veľa peňazí najmä preto, že chodník sa ničí oveľa skôr, ako keby po ňom chodili iba chodci. Technológia zhotovenia chodníka je odlišná, ako stavba cesty. Ten podklad (lôžko) je pre chodník jednoduhší, menej odolný zaťaženiu ako pre cestnú komunikáciu. To môžu potvrdiť stavari. A nakoniec oprava chodníkov, na ktorých stoja automobily, bude musieť byť častejšia, ako keby mala slúžiť iba chodcom.
 

 

ja som za zavedenie spotrebnej dane z pouzivania chodnika, z chodnikovej znamky pre rychle a kvalitne chodniky. z tych penazi sa bude financovat oprava a rozvoj chodnikov.
 

<< < 1 2 3 4

Najčítanejšie na SME Auto