SME
Utorok, 1. december, 2020 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Dopravné značenie vás privedie do protismeru (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Sorry, ale z videa bez precitania clanku, clovek netusi, co chcel autor tymto videom povedat.
 

 

Ja tomu nerozumiem ani po precitani clanku. :-D.
Trosku nazornejsie, napr. nejaky nakres by nezaskodil.
 

 

ja tiez nie. hlavne ze je milion efektov v tom parsekundovom videu. Podla mna jednoduchy nakres trebarz aj v Malovani (MS Paint) vo windowse by bol zrozumitelnejsi ako to video
 
Hodnoť

Smerovky pri pripajani sa z vedl. na hl.

Cital som diskusie aj k predchadzajucim clankom o smerovkach atd. ale stale mi nieje jasna vec.
Lepsie povedane, prie sa mi logika s tym, co ma ucili v autoskole.
Ucili nas, ze pri prikazanom smere jazdy dolava alebo doprava davame v tom prikazanom smere znamenie o zmene smeru jazdy (smerovku).
Je to logicke - ale podla mna len v pripade, ze vedlajsia cesta je kolma na hlavnu.

Mna ale zaujima situacia (ci je to nejak upravene vyhlaskou a pod.), ak idem po vedlajsej ceste, ktora v mieste napojenia sa na hlavnu, nezviera pravy uhol, ale medzi hlavnou a vedlajsou cestou je ostry uhol (myslim uhol ktory pokryva priestor, kde nieje vozovka). V tomto pripade nastava situacia ako keby auta tesne pred "krizovatkou" isli ako keby uz skoro subeznu jazdu (pod miernym uhlom). Na krizovatke je ale prikazany smer v pravo (co je logicke, pretoze ak by som to stocil dolava, tak by som isiel do protismeru (prejazd cez hlavnu cestu smerom do lava nieje, lavy a pravy pruh hlavnej cesty je oddeleny napr. elektrickovym pripadne inym ostrovcekom). Este dodam ze vacsinou v tychto pripadoch pripojny pruh nie je.
Otazka teda znie, davat smerovku doprava (kedze prikazany smer urcuje doprava), alebo davat smerovku dolava (co mi pride logickejsie), pretoze davam signal vodicom iducim po hlavnej, ze sa vlastne zaradim do ich
jazdneho pruhu. Podla toho co som vypozoroval to kazdy robi inak - osobne si myslim, ze by tam mala byt smerovka dolava, pretoze moje vozidlo malo smer jazdy pri pripajani vzhladom na hlavnu dolava a dalej pokracovalo uz ako keby rovno po hlavnej.
Zaujimaju ma aj vase nazory, ale samozrejme by som bol rad za nejake vyjadrenie podlozene vyhlaskou a pod. pripadne odkaz na nejaku inu URL, kde sa nieco taketo riesilo. Inak vobec by nezaskodilo na to napisat nejaky clanok aj s pripadom, mozno by to sprehladnilo davanie smeroviek v takychto situaciach.
 

 

jednoznacene smerovka doprava. nejde o propajaci pruh ale o kryzovatku. ako by si potom rozlisil situaciu, ze by tam nebol prikazany smer jazdy a odbocoval by si dolava?
 

 

no lenze ked tie cesty zvieraju velmi ostry uhol, ten pravy blinker ti nikto neuvidi. Ja davam blinker dolava, pride mi to rozhodne jasnejsie pre vodicov iducich po hlavnej.
 

 

a ked uvidi lavy, tak si moze mysliet, ze mu budes krizovat cestu. ale chapem co mas na mysli ;)
 

nie nikto,

uvidi ho vodic za tebou...
 

 

ale na co ho potrebuje vidiet ten za mnou ? Vidi predsa prikazany smer jazdy, z prava ma obiehat priestor vacsinou nema a ked by to chcel robit ked uz budem zaradeny na hlavnej (tj. ja by som sa uz zaradil a on by ma rychlo este prebehol ak by bol priestor) tak aj tak by mi musel dat prednost. A zlava ma obiehat ten za mnou tiez velmi moznost nema, kedze ak bude volna cesta tj. nikto nepojde po hlavnej, tak sa budem zaradzovat ja. Prejstotu pripomeniem, ze sa bavim o takej krizovatke, kde je mozne sa len z vedlajsej zaradit na hlavnu a pokracovat po hlavnej tj. nieje mozne na tej krizovatke nejake odbocovanie dolava a pod. pretoze tomu brani budto nejaky ostrovcek alebo "oddelovaci pruh so zelenou a pod.)
 

 

Jednoznacne dolava, ak sa to podoba na pripajaci pruh a je iba jedina moznost, ako moze auto pokracovat (pripojit sa na hlavnu).
 

 

no ci sa to podoba alebo nie nie je jednoznacne - pripajaci pruh a hranica krizovatky su dve rozne veci. ale ked je tam prikazany smer, tak auto iduce po hlavnej o tom nemusi vediet. Ako potom rozlisi, ci odbocuje doprava alebo dolava?
 

 

Samozrejme, treba sa no to vzdy divat z pohladu toho druheho sofera.
Smerovky su na to, ze mu oznamujem svoj umysel a nie snazit sa ho zmiast.
Dobre je predstavit si seba na jeho mieste, a dat smerovku podla toho.
 

 

to je fajn, ale mna by zaujimalo, ci mi mozu dat napr. policajti ktori pojdu za mnou pokutu, za to, ze som blikal dolava a mal som blikat doprava - pretoze prikazany smer jazdy prikazuje moju jazdu smerom doprava. Preto sa pytam na nieco, cim sa to da podlozit...
 

 

ja si myslim, ze autu iducemu po hlavnej je to jedno, lebo ma tak ci tak prednost...
ale auta jazdia aj za vami... a tym tiez zalezi na tom, ci sa budete zaradovat doprava, alebo odbocovat vlavo... (to by sa potom napr. mohli snazit sprava vas obist) a preto, kedze sa jedna o odbocenie doprava, treba zapnut pravy blinker...
 

 

To je sice fajn, ale napr. autu iducemu po hlavnej ak existuje pripajaci pruh to znamenie davam - blika sa logicky dolava (pretoze prechadzam z pruhu do pruhu) a tak upozornujem auto iduce po hlavnej a davam mu prednost - aj ked su dalsie auta za mnou v pripojnom pruhu. Ak pojdem po vedlajsej ceste a bude sa blizit do krizovatky, tak ked by som povedzme blikal dolava, tak to auta iduce po hlavnej vidia a je to skoro ta ista situacia ako s tym pripajajucim pruhom (este doplnim ze hlavna ma len 1 jazdny pruh). Auta iduce za mnou ma vacsinou z prava obehnut nemozu, pretoze tam vacsinou nieje miesto a okrem toho vedia, ze aj tak budem pokracovat po hlavnej dalej rovno i ked prikazany smer jazdy ukazuje doprava a tak pre nich velky zmysel obiehat ma zprava mat nebude. Preto mi pride bezpecnejsie blikat dolava cim vlastne davam znamenie autam iducim po hlavnej, ze vstupim do ich jazdneho pruhu. A mimochodom, v tychto pripadoch blikam doprava - podla prikazaneho smeru jazdy, pretoze tak nas to ucili v autoskole. Len v poslednej dobe mi pride, ze vacsinu vodicov vidam blikat dolava, tak preto som zacal tuto diskusiu...
 

 

Beriem pripad, kde hlavna cesta ma len 1 jazdny pruh a ja sa na nu pripajam z vedlajsej pod tym ostrym uhlom...
 

 

Pred par rokmi v autoskole som pocas prvej jazdy absolvoval presne takuto krizovatku a ked sa ma instruktor opytal, aku smerovku pouzijem, automaticky som odpovedal, ze PRAVU (za co ma pochvalil:-)) Ked tam nie je pripajaci pruh (vtedy samozrejme lavu), beriem to, ako keby sa pripajala vedlajsia v "trochu ostrejsom uhle ako pravom". ;-)
 

 

Pri pripajacom pruhu ako som uz pisal, tak to je jasne, ze samozrejme ze lavu smerovku. Ale prave ked je ten "ostrejsi pravy uhol" uz veeeelmi ostry, tak ako som si vsimol pocas jazdenia, tak statisticky vacsina vodicov pouziva lavu smerovku miesto pravej, aj ked je tam jednoznacne prikazany smer vpravo a ziaden pripojovaci pruh nie je. Aj ked som sa bavil s kolegami, tak vacsina z nich mi povedala, ze v takychto situaciach dava lavu smerovku. Neviem ci sa mi to len zda, ale tato situacia konkretne pri davani znamenia o zmene smeru jazdy je asi najvacsim gulasom pre mnohych vodicov - ako to bolo mozne aj vysledovat z tejto diskusie. Vdaka za vyjadrenie. Este by bolo fajn, keby o tom niekto napisal extra clanok, nech si to precitaju aj dalsi, co necitaju diskusie...
 

 

Ono, asi je prirodzenejsie a niekedy logickejsie pouzit lavu smerovku, hlavne ak je vedl. cesta s hlavnou takmer rovnobezna dlhsi usek, aj ked podla predpisov sa ma (zrejme) pouzit prava... Mohol by k tomu nieco napisat p. Drahovsky (ak som poplietol priezvisko, ospravedlnujem sa) vo svojom blogu, ak nieco konkretnejsie zisti.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto