SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Tri diaľničné pruhy v prvej skúške obstáli (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Nech k tomu okamžite začnú
dorábať odstavný pruh! Nedokážem si predstaviť, že sa akurát tam niekomu pokazí auto. Veď to je príprava na reťazovú haváriu.
Papyr
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... > >>

dialnica Salzburg - Mnichov

je dvojpruhova, bez odstavneho pruhu, akurat su pomerne husto odstavne plochy (pannenplatz), je zatazena porovnatelne s BA-TT a kedze na nej zatial nebuduju odstavny pruh, predpokladam, ze to tak staci, t.j. nic specialneho sa na nej nedeje, je vsak pravda, ze na znacnej casti je rychlost obmedzena na 120 km/h, zvysok samozrejme bez obmedzenia rychlosti (nemecko)

http://www.youtube.com/watch?v...
 

 

No ale my nemame ani pannenplatz - e. Takze bude treba zastavit v jazdnom pruhu.
 

pre všetkých krvilačných kritikov

a na cestách kde je premávka obojsmerná a menej prehľadná tam čo nikomu nevadí že pri poruche nemáš možnosť sa spratať s autom aspoň na krajnicu a hustota odpočívadiel a parkovísk je tiež super
 

 

Ukaz mi obojsmernu cestu bez krajnice, kde sa jazdi 130 km/h.
 

 

Vsade kde nekempuju policajti s radarom.
 
Hodnoť

vo večernej

relácii na stv2 zase hovorili odborníci, že v prípade havárie treba uvoľniť pre záchranárov a policajtov stredný pruh. Tak ako to je?
 

 

Podla mna su taketo rady zbytocne zatazovanie vodicov, pretoze niektori z nas maju tendenciu potom riesit nieco "vzorovo", co moze byt v danej situacii nelogicke pripadne chybne, alebo vedie k zazmetkovaniu...
Ked sa zamyslim logicky, tak v suvislej kolone asi sotva uvolnis stredny pruh, ocividne ti odbornici na stv2 na to prisli len teoreticky, lebo v praxi by zistili ze stojacia kolona je aj v oboch krajnych pruhoch a z toho mi potom vypliva, ze ten pruh proste nemas kde uvolnit... Ja odporucam a je jedno ci zakysnes v strednom alebo krajnom pruhu, aby si nechal vzdy pred sebou mensiu rezervu na manevrovanie, aby si sa potom mohol podidenim do predu lahsie pritlacit sa autom na jednu zo stran tvojho jazdneho pruhu (pripadne zasiahnut aj do vedlajsieho, samozrejme za predpokladu ze vedla stojaci vodic sa nalepi na svoju krajnicu).
V Nemecku co som videl isli tiez cez stred v kolone, takto sa mohli vodici vyhybat do oboch stran, co je sice na pohlad a mozno zmyslanie pre vodicov zlozitejsie, ale je to praktickejsie a hlavne efektivne...

Druha moznost ak este nie si v stojacej kolone a zo zadu idu zachranari, tak v drvivej vacsine staci uvolnit lavy jazdny pruh, pripadne ten v ktorom chce dany zachranar pokracovat, samozrejme zaklad je vzdy dat smerove znamenie do ktorej strany sa vyhybam, alebo sa aspon sanzim vyhnut...
 

 

pri vacsej nehode nebude ako uvolnit. zapchaju sa vsetky 3 pruhy a nez voodici pochopia, co sa deje, budu beznadejne uvazneni.
 

Sirka dialnie je 3x3,5m + asi 1m vlavo a

30cm vpravo. To je dokopy 11,7m. Bezne auto ma sirku do 2m, kamion mozno 2,5, takze ked sa stiahnu uplne k sebe na okraj, tak na dialnici ostane 11,7 - 6,5 = 5,2m miesta na prejazd hoci aj dvoch poziarnych aut vedla seba.
 

 

NO, len kolko nas je co takto ovladame matematiku.
 

dockaj casu..

.
 

keby si pozeral CT

Stačí občas pozerať ČT a jej reláciu BESIP. Ak sa stane nehoda na komunikácii s viacerými jazdnými pruhmi treba skutočne uvolniť stredný pruh. Je to logické! Ostatné autá sa majú dať čo najviac vpravo alebo vľavo a sanitka môže prejsť stredom.
 

 

velmi spravne je to tak.
 

 

lenze v CR maju ine pravidla a aj na dvojpruhovej dialnici to myslim maju predpisane tak, aby umoznili prejazd zachranarom stredom, u nas chodili odstavnym pruhom.
 

 

Ano, v CZ je to naozaj tak. Stalo mi, ze som tvrdol v kolone medzi Olomoucom a Brnom a momentalne auta boli na krajoch, hoci sa nic nedialo. Stred bol prazdny.
 

tu to mas s animaciou

dvojpruhova dialnica - sanitky idu stredom
trojpruhova - pomedzi 2 lave pruhy a pravy krajny pruh
http://www.novapravidla.cz/ani...
 

 

ďakujem, to je dobré.
 
Hodnoť

...

najlepsie by bolo mat 12 pruhov v kazdom smere pristavny most ( 1 pruh uzavrety kvoli oprave, ako inak) a slovenska vodicska (de)mentalita...to je idealna kombinacia...
 
Hodnoť

Predvidat a byt gentleman

Tri pruhy je skvele...s odstavnym pruhom je to uzasne... Jazdim na dialniciach po anglicku a mozem povedat, ze maju aj tri pruhy aj odstavny pruh...ale ziaden navyse pruh nezabezpeci bezpecnost...jedine clovek moze urobit maximum preto, aby zostal clovekom. Co k tomu treba? Predvidat a byt gentleman...presne tak, ako to vidim velmi casto na anglickych dialniciach...ludia si navzajom davaju prednost, bliknu si, vidia aj vtedy, ked napriklad obehuju v tetom pruhu, ale vidia, ze v strednom auto sa priblizuje k predchadzajucemu...a tak ten vodic s kludom anglicana blikne a da prednost, aby vodic v strednom pruhu monol predist pomalsie auto aj na ukor mensieho spomalenia tretieho, teda najrychlejsieho pruhu... Jazdi sa tu prijemne a ludia sa v dani prednosti jazdy doslova predbiehaju... Je to mile a zruchluje to viac premavku, ako povestne slovenske...NO KDE CHCE IST PREDO MNA, NEPUSTIM HO, RADSEJ SI DAM KOLENO VRTAT... Takze nie pruhy, ale tolerantnost a chapavost plynulosti cestnej premavky a srdce gavaliera robi bezpecnost premavky...
 

 

Apropo, na dodanie....konkretne na ceskej dialnici, ale aj na slovenskej dialnici mi tiez niektore auta blikali, ale mylne sa nazdavate ze mi davali prednost...prirutili sa velkou rychlostou a davali najavo, aby som uhol, lebo sa ponahlaju do hrobu...NECH ODPOCIVAJU V POKOJI...
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... > >>

Najčítanejšie na SME Auto