SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Tri diaľničné pruhy v prvej skúške obstáli (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Neznasam ludi co idu 80 v rychlom jazdnom pruhu aj ked maju pravy volny(vsimol som si hlavne znacky TT - prazdny obchvat o polnoci), ale este viac neznasam idiotov co vyblikuju ako jebliny ked vidia ze pred tebou je kolona. U mna dosiahnu iba to ze plynule spomalim aspon o 20km/h a zostanem v tom istom pruhu.
richard28
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... > >>

Aký je rýchly ten pruh?

:-D
 
Hodnoť

 

Tí dopravní experti, čo oceňujú prínos prerobeného úseku sú vlastne len jeden expert?
No tak to je naozaj úžasné, že do Bratislavy sa za kratší čas vleje väčšie množstvo áut ako tomu bolo doposiaľ...
 

Nevleje sa.

Vdaka obmedzenej kapacite BA sa na zaciatku mesta tvoria dlahsie kolony. Kedysi sa tvorili za beznych podienok az za Avionom, teraz uz na urovni Zlatych Pieskov.
 
Hodnoť

Konecne Adidas

cesta! Potomkom francuzskej revolucie sa nic nedari:)))
 
Hodnoť

Viete mi poradit?

Za par dni idem do Nemecka a pojdem tam po trojprudovej dialnici. Ked mam osobne auto, mozem sa STALE drzat v strednom prude? Alebo sa v strednom prude mozem drzat LEN POCAS PREDBIEHANIA po vojdeni z praveho pruhu? Ucel uplne krajneho laveho prudu je cisto na predbiehanie aut v strednom prude?
 

jasné, že sa nesmieš držať

v inom ako pravom pruhu. tak je to vo vyhláške. ostatné pruhy sú na predbiehanie. prosto, klasický boľševický chaos.
 

nie,

VZDY sa mas radit cim viac doprava, hlavne v Nemecku. Ak je volne, ides uplne doprava, aj keby si mal ostatne pruhy siroke ako letisko. Len par buranov z vychodnej Europy si alibisticky mysli ze stredny pruh je ten spravny pretoze "nic nepokazia"... Nemcov musi rozhodit.
 

 

Inac keby to zaviselo odmna tak ten uplny pravy pruh by som dal pre kamiony a auta s obmedzenou rychlostou do 100 km/h a normalne osobne auta by jazdili v tch zvysnych 2 pruhoch. Bolo by to tak bezpecnejsie, ako neustale pendlovanie osobnych aut z praveho prudu pri predbiehani kamionov do stredneho prudu.
 

 

Ak budeš mať čas všimni si ako v nemecku jazdia. Žiadne nebezpečenstvo pri pendlovaní ako Ty píšeš tam nehrozí. Nemčúri nepredbiehajú štýlom natlačím sa za auto/kamión na 2 metre, prudko strhnem volant doprava, ak stihnem tak dám aj smerovku..... Tam funguje rozostup medzi autami a predbiehanie začnú tak 50-100 metrov za pomalším autom vlezú do stredného pruhu, prípadne ľavého ak sa niekto pred nimi tiež rozhodne predbiehať, predbehnú čo potrebujú a zaradia sa čo najviac doprava. Takže jazdí sa v pravom, a na predbiehanie používaš stredný a ľavý. Ale ak nechceš nikomu preveriť brzdy tak do úplne ľavého sa skús radiť minimálne 130kou. ;)
 

 

Inak na dialniciach v Cechach su miesta kde su tri pruhy a ten uplne pravy je od stredoveho oddeleny plnou ciarou. Je urceny pre kamiony. Cize osobne auta jazdia v strednom a uplne lavom a do praveho vobec nechodia ( a ani nemozu chodit)..
 

 

Také miesta sú aj na Slovensku. Je tam dvojitá čiara - z ľavej strany prerušovaná, z pravej plná, t.j. dá sa do toho pruhu vojsť, ale von už nie. Dáva sa to do prudšieho kopca, aby mali kade jazdiť dýchavičné Avie.
 

 

a ako je to potom? V takom pripade mam pravo jazdit osobnym autom v stredovom pruhu aj ked ho nepouzivam na prebiehanie?
 

 

Byva tam dopravna znacka (neviem cislo) "Pruh pre pomale vozidla", tento pruh nie je povazovany za plnohodnotny pruh, a tym padom su pruhy "pomaly, pravy a lavy", nie "pomaly, stredny a lavy" ....
 

 

Presne tak...
 

 

No ved praveze v Nemecku si Nemci na dialniciach jazdia kde chcu. Sranda je pozorovat, ako prekrocia hranicu do Rakuska, zrazu sa zacnu radit doprava.
 

prepac

Na toto musim reagovat. Chodim denne Darmstadt - Frankfurt co je 4 prudovka. Ide ma rozhodit ako sa senilni nemci nevedia zaradit do pravych pruhov. Vynimkou nie su jazdy rychlostou 100 v 3tom jazdnom pruhu, pripadne zaradenim sa rychlostou 120 do 4teho pri obiehani 100koveho v 3tom, pricom 1,2 pruh je skoro volny, pripadne sa zacne obiehat z prava (bezna prax - co uz s nimi). Podotykam ze v tom 4tom sa veselo jazdi 160-200+ . Kopec nehod (dokonca som 2 videl priamo pred sebou) vznika prave z preradovania "velmi pomaleho" auta.
Par exotov mi to spravilo ked som siel 200. Nic prijemne, a cakam narazky typu : odhad, bezpecna jazda, bezpecny odstup... ano, ale ak vam to urobi niekto 50m predvami, a smerovka 1krat blikne... proste nemaju odhad alebo dobry zrak.
Mam pocit ze spravanie sa na nemeckych dialniciach je az glorifikovane. Nie, nesuhlasim.Su tolerantnejsi ako my, ale co sa tyka preradovania sa pri obiehani, neberu ohlad. Myslim ze tu netreba chodit daleko. Majstri pomalej jazdy v lavom pruhu su jednoznacne Schnitzle, nasi juhozapadni susedia.
Co sa tyka odstavnych pruhov, mam pocit ze som siel par dialnicami aj v nemecku, kde tento pruh chybal.
 

 

Ešte pre 15 rokmi bola jazda na nemeckých diaľniciach pôžitkom.
Čím ďalej je to väčší humus...
A radiť sa vpravo??? Keď tam ide kamnión za kamiónom s 5 metrovými odstupmi???

Ako nemecké diaľnice sú fajn, ale nerobme si z nich modlu...
 

 

väcssina ludi nejazdi na trojprudovke vpravo ani ked pravy pruh je uplne prazdny a na obzore v nom nie je ziadne auto ci kamion. To co si uviedol teda vobec nie je skutocny dovod bezdovodnej jazdy vlavo.
 

 

Tak choď na A3, alebo medzi Mníchov a Salzburg a uvidíš tiue kolóny kamióniov...
 

 

tu staru poddimenzovanu dvojprudovu dialnicu velmi dobre poznam a je väcssinou tak preplnena, ze inak to tam asi ani nejde. Je nad slnko jasne, ze medzi kamiony s 5 metrovymi odstupmi sa nikto nebude radit, naco o tom vobec pisat a davat to ako priklad, ked kolega nad tebou sa stazoval na uplne odlisnu situaciu na troj a stvorprudovke, o ktorej je koniec koncov aj clanok. Problem su vodici, ktori sa nezaradia ani ked je cesta prazdna.
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... > >>

Najčítanejšie na SME Auto