SME
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nový diesel v Ibize bude tichší a menší. Výkon neklesol (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

chyby

Ak uz nejaky „technicky” clanok pisete, skuste si dat pozor na terminologiu, ktoru pouzivate… Na svete neexistuje technika vstrekovania common, ale palivovy system common rail. Rovnako ako neexistuje casticovy filter vyfukovych plynov, ale filter pevnych castic.... Urcite sam viete, ze to nie je prvy krat.

Urcite to zlepsi uroven Vasich clankov. Vasi citatelia si to zasluzia.
 

 

nehovoriac o tom ze v clanku je zmienka ze je to motor TD CR, pod obrazkom TDI CR
 
Hodnoť

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

3 válce určite budú

A po tejto ceste znižovania výrobných nákladov pôjde stále viac a viac výrobcov. Nie len VW. Máme sa na čo tešiť. Ale tak nekultúrny motor predávať za tak nekultúrnu cenu si už hádam nedovolia. Či?
 

1.4 TDI je kultovka

Nahodou na starsej 55kw verzii 1.4 TDI casto jazdim a je to celkom zabava pocuvam tie zvlastne chrochtania a dunenia. Clovek sa aspon nenudi. :-D A dokonca to vie aj slusne (hoci len na chvilu) zatiahnut na malom Pole.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť

 

motor ma trochu nedostatky pri akceleracii. vtedy je citit tu 1.6TDI 77KW aspon pri octavii. ja by som urcite odporucal 1.9TDI. je sice udajne trochu hlucnejsi, a cosi vacsia spotreba, ale je to rokmi overena kvalita a hlavne obsah je obsah.... natahovanie vykonu pri malych obsahoch musi byt vzdy na nejaky ukor. v tomto pripade podla mna zivotnost motora. ale to uz moc teoretizujem
 

to teda áno

už moc teoretizuješ. Tento fenomén som doteraz nepochopil. Už dávno tu boli motory s vyššími mernými výkonmi, ale dôjde VW s hlúpymi 90kW v 1.4TSI a 77kW 1.6TDI CR a zrazu začnú ľudia diskutovať o životnosti takto "nadupaných" motorov. Vie mi to niekto vysvetliť?

PS: to číslo 1.6 alebo 1.9 u motora je objem nie obsah.
 

re:

myslim, ze nie - honda robi bez preplnovania motory porovnatelne (obsah / vykon) s dnesnymi somarinami od vw uz 20 rokov
 

 

nedostatkom nie je objem 1.6 vs. 1.9, ale 77kW vobec na tazku oktaviu
a co sa tyka zivotnosti, spytaj sa taxikarov na zivotnost a spolahlivost tejto poslednej 77kW verzie oproti starsim 66 a 81kW z minulosti. Casto hovoria, ze tie stare motory vydrzali viac.
 

 

ked tak pocuvam ludi vsetko vydrzalo v minulosti viac, aj ten liter mlieka bol vacsi :)
o 10 rokov to budu hovorit o tychto motoroch pretoze budu slapat tie naozaj vydarene kusy a tie bezne budu davno zosrotovane :)
 

 

Pravdou je, ze stare motory boli konstrukcne jednoduchsie a teda sa mohlo menej veci pokazit. Moderne motory s common rail maju napr. piezoelektricke vstrekovace paliva, ktore su vysoko presne ale zaroven citlive na kvalitu nafty. Starsie motory s elektromagnetickymi vstrekovacmi boli menej citlive.Co sa tyka kvality nafty tak uplne najodolnejsie boli SDI, ale to samozrejme neznamena, ze by sa mali este stale pouzivat.
 
Hodnoť

este...

este jedna vec: 1,6TDI 77kw 105koni ma 4 valce
Motor - typ 4-valcový-vznetový
Zdvihový objem 1,6 l / 1.598 cm 3
Vŕtanie / Zdvih 79,5 / 80,5 mm
Max. výkon 77 kW (105 PS) pri 4.400/min
Max. krútiaci moment 250 Nm pri 1.500-2.500/min
Kompresný pomer 16,5
Exhalačná norma Euro 5
Emisie CO2 119 g/km

Maximálna rýchlosť 190 km/h
Zrýchlene 0-100 km/h 11,8 s
Objem palivovej nádrže 55 l
Spotreba - mesto 5,7 l/100 km
Spotreba - mimo mesto 3,9 l/100 km
Spotreba - kombinovaná 4,5 l/100 km
 
Hodnoť

Tesim sa

Hlavne na ten casticovy filter.
Niet nad dobry dizlovy smrad, hlavne v takej rannej zapche.
Jeden ze by neustale zapinal vnutornu cirkulaciu.
 


Najčítanejšie na SME Auto