SME
Streda, 2. december, 2020 | Meniny má BibiánaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Aj keď sú na D1-ke tri pruhy, takmer všetci sa držia v strede (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Hodnoť

Pochopa ...

Ja ich chapem ... Ono vlastne takychto dem€ntov sa ani neoplati odsudzovat, lebo vo svojej malosti to vezmu ako osobny utok. Na druhej strane to treba brat pozitivne, oni boli predtym zaseknuti v lavom pruhu a niekedy sa nedalo inac iba ich obist (podotykam nepredbehnut, obist, podla mna tvorili prekazku CP). Ja som tiez isiel v nedelu vecer na Trnavua jediny rozdiel oproti minulosti bol, ze som lietal medzi uplne pravym a uplne lavym pruhom ... Aspon to nebola nuda :)
 

Re: Pochopa ...

doplnenie ... na Trnavu a spat ... spat to bolo zaujimavejsie ...
 

Nechapem obhajcov jazdenia v strednom

pruhu... V inych statoch su casto dialnice bez odstavneho pruhu a nikto sa nad tym nepozastavuje, my si tu rozsirime zatazenu dialnicu na 3 pruhy, ale nie. Ja, majster sveta v prevencii DN, sa budem rutit nebezpecnou, tazko ubrzditelnou rychlostou 100 km/h v strednom pruhu, lebo som raz, v roku 1987 videl odparkovany, neosvetleny kamion. Ludia, neblbnite. Vsak na dialnici nie su ostre zakruty, ked sa aspon trochu venujete soferovaniu, tak odstavene auto MUSITE vidiet na niekolko sto metrov. A ked je hmla ci snezi, tak predsa nepojdem tak rychlo. Tak , kde je problem? Preco sa bojite jazdit v pravom pruhu?!?
 

lebo

1. nepoznaju zakon
2. nie su schopny predvidat (na dialnici to zas tak moc nepotrebujes)
3. myslia si ze v pravom pruhu je rychlost 90, v strednom 110 a v lavom 130
 

 

2. na dialnici nepotrebujes zas tak moc predvidat??? Tak s tym teda rozhodne nesuhlasim a ak to aj aplikujes v praxi, tak zacinam mozno chapat, preco to u nas na dialniciach vyzera tak, ako to vyzera....
Na nasich dialniciach potrebujes predvidat minimalne tolko, co na okreskach...
 

tak nemusis suhlasit

na dialnici ti staci davat bacha na tych co "nevyhadzuju" smerovky a nepozeraju do slepeho uhlu + sledovat situaciu v dostatocnej vzdialenosti pred sebou.
nevidel som na dialnici este pripad ze by tam vybehla srnka alebo nejaky expert vybocil z polnej cesty bez toho aby dal prednost.

ale rad sa poucim tak napis co by som mal este predvidat na dialnici (nemyslim na veci typu ze nakladaku predo mnou sa utrhne naklad)
 

 

tak ja uz som pred srnkou na dialnici brzdil, to len na margo toho, ze netreba predvidat... K tomu odsudzovaniu ludi co jazdia v strednom, neda sa vsetko zo dna na den naucit, dajte tomu cas a oni pochopia ze je pre nich bezpecnejsie ist v pravom, ako ked ich obiehaju auta z lava z prava, ked si musia sledovat oba bocne spataky. V nedelu som isiel tiez TT - BA, pravy pruh boll naozaj prazdny, ale z prava som zasadne nikoho neobchadzal...
 

 

napriklad drzat si kompletny prehlad o tom, co sa deje za mnou. predvidat, ci sa svetla zozadu ku mne rutia 150 alebo 200. pri predbiehani kolony predvidat, ci sa niekto bude chciet predo mna vopchat, alebo ma vidi a necha ma prejst. predvidat dopredu svoje brzdne manevre, pretoze pri vysokych rychlostiach na dialniciach je najvacsie nebezpecenstvo nahla zmena rychlosti. na niektorych nasich kvalitnych dialniciach dalej predvidat pripadny aquaplaning. predvidat pripadne namrazy na mostoch, bocny vietor a jeho vplyv hlavne na kamiony pri prejazdoch niektorych usekov...
naslo by sa toho urcite aj viac.
 

no ale napis nieco co som ja nenapisal

a mimochodom to ze sa n iekto ruti 150 alebo 200 nie je predvidanie ale odhad a vacsinou ma to nezaujma iba v pripade ked sa snazim zaradit do laveho pruhu.
aquaplaning nie je o predvidani ale o prisposobeni rychlosti k poveternostnym podmienkam
 

no, takto:

v nedelu vecer som tade isiel aj ja;
na useku TT-BA bolo v pravom pruhu dvakrat odstavene auto, prvykrat to bol osobak, ten bol tak dokladne na kraji, ze bol skoro celkom prec z cesty, v podstate nevelky problem; ale ten druhy, to bolo pri odbocke na PK/SC a bol to taky ten maly dlhy nakladak aj s privesom na prepravu aut, a stal krasne rovno v tom pravom pruhu, chlapik bez svietiacej vesty sa motal okolo - mozno isiel prave davat trojuholnik, neviem
no tak nemam velku chut sa zaradovat do takeho pruhu, kde kazdu chvilu moze nieco stat, dokazes to pochopit?
je ale pravda, ze to bolo okolo jedenastej vecer, takze aut bolo dost malo, mohol som si ten stredny pruh bez problemov dovolit (nejakych 110-120)
 

 

takze pre teba zakony neplatia? ked nie si ochotny plnit svoje zakonne povinnosti, vzdavas sa aj svojich prav?
 

nastastie...

...tadial jazdievam minimalne, mam radsej staru senecku cestu, byva krasne prazdna
ale ze pojdem v tom pruhu, v ktorom dodrzim hlavne prve ustanovenie pravidiel cestnej premavky, teda to o plynulosti a bezpecnosti cestnej premavky, to si nedam vziat ... ked sa tebe paci, chod si v noci narazit do svojho nakladacika, alebo zrazit svojho zle viditelneho cloviecika, ja odmietam
inac - a to ti teraz prezradzam svoje velke filozoficke tajomstvo - uplne dodrziavanie vsetkych zakonov a pravidiel jednak ze nepovazujem za kluc k stastnemu zivotu, ani za prospesne, dokonca ani za mozne(!), a takisto si rigidne neuplatnujem vsetky svoje prava, lebo mi to za to nestoji.
Ono ten styl jazdy v troch dialnicnych pruhoch na Slovensku sa musi vyvinut a ustalit casom, ako isty konsenzus - dost som najazdil v troch pruhoch v Bavorsku a tam je system za hustejsej premavky podla mna popisatelny zhruba tak, ze vpravo idu kamiony a odbocujuci, v strede je najhustejsie a ide tade priemer, a vlavo ponahlajuci sa.
Mierne rychlejsi priemer pendluje medzi lavym a strednym pruhom podla momentalnych okolnosti - ci treba niekoho pustit v lavom (uhnut do stredu), alebo ci treba niekoho prilis pomaleho zo stredu predbehnut cez lavy. Uvidime, ako to bude u nas. Nastastie, v spickovych casoch som nuteny jazdit po tejto dialnici len naozaj velmi zriedka.
Vo vseobecnosti nemam problem ist do praveho pruhu, ked tam budem rychlostne patrit a ked sa v nom nebudem bat. Ale tuto nedelu neskoro vecer to bolo tak, ze pravy pruh = zle ciary (srafovania biele, oranzove, jedno cez druhe) + 30 cm za ciarou trava + dvakrat odstavene auto, z toho raz vyslovene v strede pruhu. Neprijemne. Pritom cesta poloprazdna. No sorry, bejbi, rozhodol som sa, ze stredny a hotovo. Mozno za dna, za inej hustoty premavky atd. sa rozhodnem inac. A ked sa mam kvoli tomu nervovat, hadat sa s ludmi, tak sa mozem v konecnom dosledku na celu milu dialnicu defekovat a pojdem tadial, kde je pokoj.
A nie, prav sa nevzdavam. Aby si nepovedal, ze za vyhybam priamej odpovedi ;-)
Isiel si niekedy vedome rychlejsie ako bola povolena rychlost? Rozhodol si sa niekedy nedat smerovku tam, kde ju predpis vyzaduje? Ak nie, tak klobuk dolu. A ak ano, vzdavas sa preto vsetkych svojich zakonnych prav?
 

no radsej

v strede ako napalit do pokazeneho kamiona...mam rodinu a kôli neschopnosti spravit poriadnu dialnicu nebudem riskovat zivot svojej rodiny. VZDY jazdim v noci, v piatok z BA po 19.00 a naspat do BA cca. 21.00. Staci aby tam bolo nieco neoznacene a neosvetlene a garantujem ti ze neubrzdis...este si daj do toho trocha hmly... Ten pruh v pravo by mal byt max. 90km pokial tam neurobia poriadnu krajnici alebo kazdych 500m rozsirene plochu.
 

 

V pravom pruhu sa predsa smie jazdit tusim max.100mk/h. Na beznej okreske sa nebojis, ze za zakrutou ti bude stat pokazeny kamion/auto?
 

 

vo vsetkych pruhoch okrem vybranych usekov plati max 130 km/h a inak 100bodov, s tymi trapnymi argumentami o pokazenom kamione sa mozu ist ti slimaci schovat. Bojis sa? TAK NEJAZDI! Mozes ist vlakom alebo busom.
 

 

Mozno je problem len v tom, ye ten pravy pruh je oddeleny plnou ciarou a tak pri neexistencii odstavneho pruhu (najma) zahranicne kamiony (z PL) idu v strednom pruhu, mysliac si, ze ten pravy je odstavny...
 

 

Pravy pruh je oddeleni prerusovanou ciarou ako to ma byt, asi si to mylis s usekom do TT, bo ten este nie je dokonceny, ale z TT do BA je to uz normalne urobene a vsetko riadne vyznacene... Samozrejme ze dnes znova v lavom znacky PP, PB, ZH, jeden mi uhol po cca kilometri, vacsinou ani neregistrovali ze som im chcel nieco naznacit ked som ich predchadzal (samozrejme slusne).
 

na "okreske" sa nejazdi 130

brzdna draha pri 130km/h je cca. 300m! Pri 90km/h cca.130m...porozmyslaj nad tym.
link: pepinator.tym.cz/online/autoskola/brzdna_draha.php
 

 

Ale zato na D1 BA-TT sa v strednom pruhu jazdi 100km/h namiesto toho, aby ti vodici sli v pravom.

Si skromne, ale naozaj len skromne myslim, ze keby tie auta sli v strednom pruhu 130km/h, tak by sa nad tym nikto nepozastavoval, ze?
 

 

kolko? to jazdis s vlakom ked brzdis 300 metrov? pri 90-tke je brzdna draha tak 65 metrov a pri 130-tke cez 100, to uz vratane reakcneho casu..
 

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Najčítanejšie na SME Auto