SME
Sobota, 5. december, 2020 | Meniny má OtoKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Kto je vinný? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Neuveritelne. Pan Ivan nech vrati vodicak, nechcem ho stretnut na ceste.
 

 

dnes som sa na cestach citil dost biedne .. som si spomenul na niektore otazky ohladne zakladnych veci, ktore zaznievaju na natankuj.sk, som rozmyslal nad tym kolko z vodicov okolo mna jazdi podla pravidiel ktore ich naucili v autoskole a kolki podla toho "co im niekto povedal ze sa tak robi", podla toho "co sa domnievaju ze je tak a tak" a podobne :-/
 

 

Ja som sa dnes citil na cestach biedne po par stovkach km najazdenych v Cr. Neda sa to porovnat. Tam sme drzali na okreskach cela kolona bez problemov rychlost 110-120 kmh, miestami aj viac. U nas sa to vlecie 70-80 a zasadne nikto neuhne.
 

 

Clovek zabuda... a ked ako sofer niekolko rokov nevidel trojprudovku, tak si iste nebude uz pamatat, ako to je. Co sa nabiflil v autoskole na test, do mesiaca zabudne. A pamata si len to, co realne a casto pouziva.
A takisto je rozdiel nieco sa nabiflit a nieco vediet aj realne pouzit v situaciach, ktore su casto ovela komplikovanejsie nez tych par modelovych krizovatiek na teste, s roznymi anomaliami ktore sa v autoskole ani nespomenuli. Clovek si niekedy mysli ze rozumie, ale v praxi zisti ze ani nie....

Takze je normalne zabudat, nevediet, nerozumiet. Ale rovnako by malo byt normalne, ze clovek sa pravidelne vracia k predpisom a pripomina si ich, vzdelava sa a sofersky dospieva. V tomto smere je velmi uzitocne, ze na tychto strankach sa veci pripominaju, opakuju, nie celkom samozrejme pravidla vysvetluju...

Menej sikovny sa tu pouci, a sikovnejsi si zas urobi celkom uzitocny obraz o celkovej vzdelanosti soferov, takze zacne byt nakoniec aj predvidavy a rozmyslat aj za inych...
 

 

absolútny, absolútny súhlas, ťažšie by som to napísal lepšie :-) s dopravnými predpismi pracujem veľmi často, ale nikdy sa človek nesmie pristihnúť pri tom, že "už viem všetko a nič si nemusím pripomínať" ...
 

Suhlas

Brkat po cestach je vec jedna, poznat predpisy a vediet sa podla toho spravat je vec uplne ina, clovek toho zazije na cestach, som osobne neprijemne prekvapeny v rakusku, mal som vyssiu mienku ale ako tu jazdim zistujem ze ani tu vodici moc sikovny nie su...
V Nemecku je to o inom, tam je kvalita dakde inde , hlavne dialnice kde sa jazdi cez 200, tak clovek nevystaci s par hodinami jazdenia v autoskole...
 

 

Kde sa v Nemecku jazdi na dialnici cez 200?
 

Všade, kde nie je rýchlosť obmedzená

dopravným značením.
 

 

Cize na tych piatich usekoch? A kto tam jazdi cez 200? Takmer nik ani na tychto usekoch nejde cez 150... A prosim, nez nieco povies - najazdil som tam niekolko tisic km v priebehu niekolkych rokov :)
 

 

Dufam, ze aspon niekolko sto tisic km ....
 

 

Zas az tak nie, mozno do 10, nie som ziadny kamionista alebo zahranicny sluzobny sofer... Ide o to, ze jedini, kto tam chodil tak rychlo boli zahranicni vodici, velmi casto aj slovaci :)
 

No ja som najazdil po nemecku asi 10tis

Vsetko vacsinou Nurberg Frankfurt na tej trase a vela usekov sa jazdi bez obmedzeni.
Z Dussseldorfu som svihal 217 podla tachaca a este ma vyracovalo par tiipkov, vsetko nemecke znacky samozrejme.
Nehovorim ze idem cele nemecko tak ale na x usekoch sa rychlo ist da...
 
Hodnoť

 

Cim to je,ze kopa veci je pre normalnych vodicov akosi prirodzenych,a idiotom to musia 1000x vtlkat do hlavy pokutami a zakonmi a aj tak sa to nenaucia? Vodicak by naozaj nemal dostat kazdy
 

 

Je to o.i. tym, kolko a kde clovek jazdi. Vodicak je len start. Clovek si musi svoje odjazdit a v cim zlozitejsom a na situacie bohatsom prostredi jazdi, tym ma vacsiu sancu byt lepsi sofer. Ak jazdi len obcas a aj to len na poloprazdnych vidieckych cestach, tak mozno vie dobre tocit volantom, ale cit pre "choreografiu" vacsieho poctu vozidiel nema. Nehovoriac o schopnosti vnimat trochu hustejsi pridel dopravnych znaciek v meste.
 

súhlasím

....sám pochádzam z malého mesta a ďaleko od dialnice.Raz,alebo dvakrát do roka sa vyberiem na cesty po Slovensku a viem aké mám problémy zo začiatku, kým si zvyknem veľký počet áut a dopravných značiek.Ale všetko sa dá prekonať, sústredenosťou na ceste a hlavne vedieť dobre predpisy,ktoré si sem-tam sám len tak pre seba preštudujem.Nemôžem za to,že bývam daleko od všetkých velkých miest.
 

takto

by to malo byt - sebareflexia
 

 

To, kolko ma clovek odjazdene, nema ziadny vplyv na to, ze ma vediet z ktoreho do ktoreho pruhu sa podla zakona radi. Dojimave teorie o tom, ako si musia zvyknut a ziskat skusenosti, nic to vsak nema s tym, ze kym neovladaju teoriu, nemaju sa trepat na cestu. Odhliadnuc od toho, ze si nemyslim, ze tento pan bude novy vodic...
 

kamoška v Nemecku robila

jazdu na vodičák 7 ! krát. Vždy musela znovu absolvovať hodiny navyše a test. Jazda trvala min. pol hodiny vždy, vrátane jazdy po diaľnici - to bola súčasť, pri každej jazde. To potom naozaj nezabudneš. Vodičák má a jazdí obstojne. Naučili ju to.
 
Hodnoť

 

Namojveru, tato rubrika ma cim dalej tym viac utvrdzuje v nazore, ze uroven vycviku a vyucby v nasich autoskolach je katastrofalne nizka. Neuveritelne, kto vsetko dnes dostane vodicsky preukaz...
 

 

A este neuveritelnejsie je, kolko ludi sa ich zastava a poklada to za uplne normalne, ved co, musi sa niekde naucit... Nech sa uci a ziskava skusenosti, ale povedat, ze sa ma naucit veci, ktore su jednoznacne povedane v zakone a su na papiery je fakt absolutne mimo...
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto