SME
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ako sa zrodil zákon, ktorý má spraviť cesty bezpečnejšie (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

zakon je potemkinovska dedina

nic sa nezmenilo, nehod je viac, len sa neeviduju lebo su pod hranicou.
Jediny uzitok - nie pre obcanova ale pre parazitov v parlamente je ten, ze umoznuje viac buzerovat a okradat vodicov. Ako vsetky zakony, ktore tato fasisticka vlada produkuje.
A ovce len spokojne blacia v ohrade a volia parazitov
 

 

zaujimave ze pri vacsom pocte nehod pri nich zahynulo pocas tohto roka o 34% menej ludi nez minuly rok..
 

 

Tu sa mozeme pobavit o tom, ci sa zvysila bezpecnost aut, ci neboli dane do uzivania nove useky D a R, ktore nahradili stare nehodove useky, atd atd.
 

 

Dalej bol dlho sneh, co znizilo umrtnost zaciatkom roka. A hlavne ta kriza, ktora nas podla sudruha vobec nepostihla. Len objem kamionovej prepravy nam klesol o tretinu.
 

 

neviem ako to bolo v januari ale februar moc odlisny od roku 2008 nebol, no to hlavne kvoli Polomke..
 

 

Pokial viem, v januari sa u nas pokuty ani nerozdavali, pretoze nemali euro blocky. A ziadna zmena k horsiemu, ako by podla ich logiky mala byt, nenastala.
 

 

Presne, presne. Hlavne tahy prejazdne v casoch kedy po minule roky beznadejne poskakovali z miesta na miesto. Na nieco ta kriza predsa len bola dobra. Doprava sa preriedila a uz aj v USA si vsimli, ze niekto toci cenu ropy do vysky viac ako len umelo.
 

 

tak urcite pricin je viacero, ale ako radikalne sa zvysila bezpecnost aut tento rok oproti predoslym rokom, ked zhruba 80% aut na Slovensku ma 5 a viac rokov? ktore nove useky D a RC boli odovzdane napriklad v BA, TT a TN kraji, kde je pokles umrti dost vyrazny?
 

 

Bez detailnych informacii mozeme iba filozofovat bez dosiahnutia vysledku.
Chcelo by to relevantne statistiky (policajne? poistovacke?), ake auta burali (ich vek, technicky stav), pricina nehody, v akych autach zomierali ludia, ako sa zmenila intenzita dopravy, ktore useky boli najnehodovejsie, atd atd.

Bez tychto udajov su to len cisla, ktore o nicom nehovoria. Nakoniec aj tak si myslim, ze po zacati platnosti noveho zakona, sa trosku umiernila doprava, ale o to viac narastla nervozita vodicov. Posledne tyzdne ale badam, ze sa to opat vracia do starych kolaji. Policajti stale stoja na miestach, kde vyberu co najvacsie pokuty (kolko tych nehod sa stalo na vyjazdoch z dialnic? stoja tam totiz stale, pred PB, pred Svitom, pred Braniskom, atd.) namiesto toho, aby stali na usekoch, kde tych nehod je neskutocne vela.
Myslim si, ze umiernenie dopravy po zacati platnosti noveho zakona nema za nasledok novy zakon a vyssie pokuty, ale to, ze tych policajtov bolo zrazu na cestach viac ako predtym.
Navyse buzeracia policajnych organov, s ktorou sa denodenne musim stretavat na cestach ma akurat znechutuje. Autoritu si nevymozu tym, ze budu rozdavat vysoke pokuty, brat vodicaky ak pri sebe nemas cash na zaplatenie alebo sa snazit rozdavat pokuty za veci, ktore pokutovatelne nie su (bezny prosty-jednoduchy clovek sa nevyzna v zakonoch a tak plati).
 

 

detailnejsie udaje budu ked zverejnia rocenku dopravnej nehodovosti, sice udaje ako vek a stav vozidla odtial nevycitas, ale predsa len tam budu podrobnejsie rozpisane statistiky podla krajov, podla toho kto nehodu zavinil a pod.
kazdopadne v rokoch 1999 az 2008 sa umrtnost pohybovala v rozmedzi zhruba 550 - 650 osob, tento rok to bude niekde okolo 350 zrejme, co je podstatna zmena k lepsiemu.
 

kolky?

Prečo sa nezverejňuju v štatistike umrtia na cestach hlavne nie vek vozidla,ale vek a doba držania vodičského opravnenia vodiča. Vtedy by sa ukázalo kto prevážne zaviňuje nehody a podľa toho by sa mali prímať opatrenia a zákony.
 

 

aj take statistiky su, a top nehod je 2 az 3 roky od zaciatku jazdenia, bez ohladu na druh auta
 

 

velmi výstižné s tým miestom vyberania pokút. Nemá to nič spoločné s bezpečnosťou...
 

 

fajn, aspon to nemusim pisat tiez :)

btw, link na statistiky nehodovosti by sa niekde nenasiel?
 

 

Dik, ale asi som slepy. Kde tam navolim aby som videl stats za poslednych napr. 10 rokov?
 

 

Este som pocul taku vec, ze za znizila hranica smrti pri nehode zo 48 hod. na 24 hod od nehody. To by tiez mohlo zamavat so statistikou. Ale nikde som to nenasiel.
 

takto

sa vystatovali po zavedení bodov češi a hneď ten víkend zomrelo "doplnkové" množstvo ľudí. nič, žiaden zákon a represia nevyriešia problém. ak nebude štát a represívna zložka výkonnej moci rovnako postihovaná, nikdy nebude poriadok.
ps každý zákon, o premávke tiež, nemá byť podrobný. má mať pár jasných pravidiel a dosť. jazdí sa vpravo (vľavo), prednosť zľava, hlavná cesta je tá s kvalitnejším povrchom (širšia). stačí.
 

 

a potom sviette si cim chcete, chodci chodievajte kade chce, parkujte kde chcete, deti noste aj na kapote, mozte chodit na diskoch bez gum... este nieco?
 

kecáš.

takto to bolo a o nič horší stav na cestách nebol. ešte v socializme platili jednoduchšie predpisy a žiadna divočina na cestách nebola. čo rieši plno príkazov, zákazov, nariadení, keď ich aj tak všetci obchádzajú? jazdia v protismere, stk si kupujú, kľudne si sadnú pripití.
vtedy stačilo "dýchni" a bolo vybavené. alkohol bol v inom zákone a bolo jedno, či to bol zákon o premávke, alebo zákoník práce.
a detí som si naložil do auta koľko sa zmestilo, lenže som bol za ne trestne zodpovedný cez iný zákon. a po ceste hnali kravy, ovce, boli tam husi a skúsil by si do nich "vletieť". povedali to okrskárovi, ten to ohlásil podľa čísla a mal si pozvánku.
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto